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SEBA KURTIS

SEBA KURTIS
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Chris Jordan H E T E R O T O P I A Todd Hido The Delicate Handling of Images of War But two recent front-page images in The Times, both related to the deadly crisis in Syria, were something far more powerful. Appearing exactly two weeks apart, they were such memorable, telling images that they deserve some attention here. Thinking about them also raises the question of other images — those we don’t see, and why. The first, from Aug. 22, had a caption that read: “In Damascus, the bodies of people who Syrian rebels and supporters say were killed on Wednesday in a government attack.” Shrouded in white and unmarked by blood, at least four of the bodies are those of children. Michele McNally, the assistant managing editor in charge of photography, told me that she considered many alternatives before recommending this one to the top editors who accepted it. Ms. She looks for “emotional content — something that affects you.” President Obama evoked images like this one when he spoke to the nation on Tuesday night: “The images from this massacre are sickening. Ms. Now Syria.

Jason Koxvold Detroit, MI 2009 Double Exposure Portraits Avec sa série « The World Inside of Us », l’artiste Dan Mountford originaire de Brighton nous montre l’étendue de son talent autour de l’idée d’une double exposition. Jouant sur les visages et les formes qui se dégagent, la série de visuels est à découvrir dans la suite de l’article. PIETER HUGO - Photographer The Death of Steven Sotloff - The New Yorker In the final moments before an ISIS executioner beheaded the American journalist Steven Sotloff, the masked man offered up, in an English accent, a message to his viewers: “We take this opportunity to warn those governments that enter this evil alliance of America against the Islamic State to back off and leave our people alone.” Beheading an American hostage—and a bound, kneeling one at that—hardly seems likely to keep the United States out of the Middle East. Indeed, ISIS leaders couldn’t have made the prospect of American airstrikes more likely if they had sent a video to President Obama begging him to drop more bombs. Which raises a larger question: What could these people possibly hope to gain from such an act? Carl von Clausewitz, the Prussian historian, told us that war is the continuation of politics by other means. But sometimes killing trumps politics. What was the point of these videos?

Rinko Kawauchi Les quarante photographies choisies pour cette exposition proviennent de la série « Utatane » - mot japonais qui définit un état mi-éveillé mi-endormi, rassemblées dans un des livres publiés par l’artiste. Elles témoignent de l’attention extrême que Rinko Kawauchi porte à toutes ces « petites voix qui lui chuchotent depuis son enfance » - selon sa propre expression, et qui sont à l’origine de cet univers intime déployé dans une esthétique singulière. « Utatane » nous donne à voir tout un univers constitué de fragments infimes, d’instants fugaces, qui illustrent la notion de naissance, de vie, de mort, et du temps qui passe. Quelle que soit son humeur, Rinko Kawauchi dit prendre des photos d’une manière aussi naturelle que boire du thé ; elle saisit les choses qui la frappent, que ce soient des insectes, des enfants ou des animaux, des détails anodins et des choses minuscules où la notion d’éphémère est souvent présente.

Gerhard Richter : Centre de la photographie, Genève DU 20 FÉVRIER AU 12 AVRIL 2009 vernissage le jeudi 19 février dès 18h l’exposition UEBERMALTE FOTOGRAPHIEN/PHOTOGRAPHIES PEINTES bénéficie du soutien de la ville de Genève, département de la culture, de JT international SA, et du Consulat Général de la République fédérale d’Allemagne (Genève), Sotheby’s, Champagne Ruinart, Theillard Traiteur, Loutan & Cie SA Revue de presse L’exposition UEBERMALTE FOTOGRAFIEN / PHOTOGRAPHIES PEINTES de Gerhard Richter (*Dresde, 1932) présente au Centre de la photographie Genève (CPG) un volet de son œuvre inconnu jusqu’à ce jour. Aujourd’hui – alors que Gerhard Richter vient juste de fêter ses 77 ans – cet aspect inconnu de son travail invite à une nouvelle lecture de l’ensemble son œuvre, qui oscille entre une peinture figurative ayant la photographie comme modèle et une peinture abstraite, renvoyant autant à des figures de l’abstraction géométrique que de l’abstraction informelle.

THE SOCHI PROJECT

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