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#JeSuisMisogyne Nous aussi on a grandi avec Cabu, Wolinski, Reiser, Cavanna, Choron... Nous avons vu les mêmes dessins mais nous n’avons pas compris la même chose : Sûrement parce que ces blagues ne s’adressaient pas à nous mais qu’elles se faisaient à nos dépens. Ces types nous rappelaient sans cesse qui nous étions : des Filles, des Femmes, c’est à dire le deuxième sexe, mais un sexe avant tout. Ils nous ont enseigné très tôt qu’une femme c’est une poupée gonflable, un cul, des seins, un con. Une femme, chez Reiser, ça n’ouvre pas la bouche ou bien c’est parce qu’elle suce. Et gare à celles qui ne voudraient pas, qui se cacheraient derrière un voile : ça les irrite les mecs de Charlie – surtout Charb et Tignous – qu’on se refuse comme ça, ça les met en colère : alors ils les dessinent à poil avec un foulard, une chatte avec une burqa, comme ça ils peuvent rigoler un peu quand même, les humilier un peu, les baiser un peu aussi publiquement, montrer qui est le patron ...

Tenko Series 2 DVD - Classic BBC Series Based on real life experiences this is the powerful story of a disparate group of women whose lives are changed forever during their capture by the Japanese after the fall of Singapore in 1941. It is now 1942 and the women have been split into two groups to march to their new camp. Speculation is rife and despite the apparent luxury that awaits them in the new camp, unimaginable hardships are not far away and only the very strongest will survive. This four disc set contains all ten episodes from Series Two of the classic BBC series. Starring: Jean Anderson, Stephanie Beacham, Ann Bell, Emily Bolton, Elizabeth Chambers, Stephanie Cole, Joanna Hole, Louise Jameson, Burt Kwouk, Patricia Lawrence, Rosemary Martin, Claire Oberman, Veronica Roberts, Josephine Welcome. DVD Extras • The Tenko Story • Cast Filmographies • Subtitles

20 Facts Everyone Should Know About Gender Bias in Movies | Soraya Chemaly A new study, Gender Bias Without Borders, was released by the Geena Davis Institute on Gender in Media this week. Conducted by Dr. Stacy Smith and a team at USC’s Annenberg School for Communications and Journalism, it looks at 120 films in the 10 most profitable film markets, globally. To discuss their findings, the Institute hosted its second annual Global Symposium on Gender in Media, which I attended. Studies, other studies, show that everyday sexism is invisible to most people. Despite decades of research, it is apparent that we are, as a culture, so used to women being marginal that we don’t even notice. With very small changes, the ratio of men to women in film has remained fundamentally unchanged since 1946. Twenty Facts About Gender and Film in 2014 Globally, there are 2.24 male characters for every 1 female character. Out of a total of 5,799 speaking or named characters 30.9 percent were female, 69.1 percent male. The U.S. France has the worse gender ratio, 9.1 men to 1 woman.

Faut-il reconnaître le «féminicide» dans le droit français ? | slate.fr Temps de lecture: 12 min Les réseaux féministes bruissent de ce mot peu courant: féminicide. Ou le fait de tuer une femme parce qu’elle est une femme. Bien connu dans d’autres pays, il gagne peu à peu du terrain en France: des siècles après l’inscription dans le vocabulaire du droit de l’infanticide et du parricide –qui remontent au bas latin– le mot a été ajouté le 16 septembre 2014 au vocabulaire du droit et des sciences humaines par la Commission générale de terminologie et de néologie. Féminicide: adj. et n. – 1855 - du radical du latin femina «femme» et -cide. Si le terme apparaît au XIXe selon Le Petit Robert, c’est au début des années 1990 qu’il devient un objet d’étude et de recherche, notamment grâce à deux femmes, Jill Radford et Diane Russell, qui publient un livre intitulé Femicide: The Politics of Woman Killing. Violences d’Etat Lorsqu’on veut donner un exemple typique de féminicide, on cite généralement la tuerie de l’école polytechnique à Montréal, le 6 décembre 1989.

List of Masterpiece Theatre episodes This is the list of Masterpiece Theatre episodes in chronological order. The list includes episodes filmed as part of The American Collection. Episodes[edit] This lists the titles of the individual miniseries. Although they occasionally only ran for one episode, many ran for as many as ten or more installments. Some have been rebroadcast in later seasons, but the following lists them according to original season, and then in alphabetical order. For lists of episodes of these series, see List of Masterpiece Classic episodes, List of Masterpiece Mystery! Season 1 Season 2 Season 3 Season 4 Season 5 Season 6 Season 7 1977-1978 Season 8 Season 9 Season 10 1980-1981 Season 11 Season 12 Season 13 Season 14 Season 15 Season 16 Season 17 Season 18 Season 19 Season 20 Season 21 Season 22 Season 23 Season 24 Season 25 Season 26 Season 27 Season 28 Season 29 Season 30 Season 31 Season 32 Season 33 Season 34 Season 35 Season 36 Final Season 37 The Amazing Mrs Pritchard External links[edit] Official website

Gender bias in movies: breaking down stereotypes of female characters HEFORSHE CAMPAIGN — On Sept. 21, Emma Watson delivered a powerful speech as a UN goodwill ambassador on feminism, urging men to become active participants in creating gender equality worldwide. Her speech has received both praise and criticism, proving that the issue deserves our attention. In response to her UN speech, it is interesting to look at the portrayal of women as female characters in movies today. At first look, there seem to be quite a few strong female characters in Hollywood today. However, many of these characters also fall victim to the patriarchal views that dominate our ideas of gender, especially how a woman should appear. Soraya Chemaly, in a story from The Huffington Post, points out “20 Facts Everyone Should Know About Gender Bias in Movies.”

Ce monde sexiste m'épuise C’était une matinée absolument étouffante. Derrière la vitre du bus qui me ramenait de Lille à Paris, bouffée par le mal de mer, je me retenais de rendre mon absence de petit déj’. À côté de moi, un gars matait mes cuisses en me codant en morse avec ses paupières « Grosse pute » ou quelque chose d’approchant. Hésitant à me délivrer de mon mal des transports directement sur son jean, je me suis contenue et je suis sortie, titubante, pour longer les quais de Seine et marcher un peu. Il faisait une chaleur à crever ; j’ai regardé un type ôter son t-shirt et s’allonger au bord de l’eau, comme le font souvent les Parisiens dès qu’il fait plus de 10 degrés. Je me suis subitement retrouvée morte de jalousie : j’aurais fait n’importe quoi pour virer ce gros pull qui m’avait bien servi dans le bus de nuit mais qui maintenant me rendait dingue. Ce jour-là, j’ai été prise d’une rage rare pour mon caractère doux : j’en ai eu marre. J’en ai marre de m’expliquer J’en ai marre de m’excuser

Tenko (TV series) Tenko is a television drama, co-produced by the BBC and the ABC. A total of thirty episodes were produced over three series between 1981 and 1984, followed by a one-off special (which was twice the length of the other episodes), Tenko Reunion, in 1985. The series dealt with the experiences of British, Australian and Dutch women who were captured after the fall of Singapore in February 1942, after the Japanese invasion, and held in a Japanese internment camp on a Japanese-occupied island between Singapore and Australia. Having been separated from their husbands, herded into makeshift holding camps and largely forgotten by the British War Office, the women have to learn to cope with appalling living conditions, malnutrition, disease, violence and death. Owing to high production costs, only the first two episodes of the first series were filmed on location in Singapore. The series takes its name from the Japanese word "tenko" (点呼/てんこ) which means "roll-call".

Forgotten Women of Film History: Alice Guy Spielberg. Scorsese. Tarantino. Lucas. Hitchcock. When we think of filmmakers, we often think of men. But the film industry wasn’t always male-dominated. This series, “Forgotten Women of Film History,” seeks to celebrate the women behind the camera, without whose imagination, determination and passion for storytelling, movies as we know them would not exist, but whose contributions remain universally unknown and often willfully forgotten by audiences and industry alike. First up: Alice Guy (who later hyphenated her name to include her married name, Blaché), born July 1, 1873 in Paris, France and died March 24, 1968 in Wayne, New Jersey. Yes, her studio. Did I mention she’s also credited with making the earliest-known film featuring an all-African American cast (1912’s A Fool and His Money)? So, why haven’t you heard of her? Guy was 21 years old when she accepted a secretarial position at inventor and industrialist Léon Gaumont‘s camera equipment company in Paris in 1894.

La galanterie est-elle sexiste ? Attention ! Vous ne le savez sûrement pas, mais derrière l'homme qui vous invite au restaurant, vous tient la porte ou vous laisse monter la première dans l'ascenseur pourrait se cacher un (dangereux) sexiste. C'est ce qu'affirme une étude américaine publiée par le Daily Mail. À l'opposé du sexisme hostile et violent existerait donc un sexisme « paternaliste et bienveillant », trop souvent ignoré voire invisible aux yeux des femmes. "Nous voulons une politesse égale" Un point de vue que soutient totalement Claire Serre-Combe, porte-parole de l'association Osez le féminisme : « Les femmes ne sont pas de petits êtres fragiles qu'il faut protéger. À l'égalité pure et dure, Laurence Caracalla, spécialiste du savoir-vivre (1), préfère que les deux sexes soient considérés au même niveau, mais avec une acceptation des différences : « Les femmes doivent évidemment être traitées comme les hommes au niveau légal et salarial. Au quotidien, les hommes perpétuent cette tradition. À lire aussi :

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