background preloader

The home of street photography

The home of street photography

Flak Photo Un-Posed Marcin Plonka - ZŁAMANE OBIETNICE w nowym numerze doc!a 1 March 2014 Nowy 20 numer doc! photo magazine! A w srodku material Marcina Plonki - ZŁAMANE OBIETNICE more information Michal Adamski w nowym numerze Doc! 10 January 2014 Nowy 19 numer doc! more information Alek Nowak/Ewa Respond – Nie na miejscu/Out of Place 15 December 2013 Zestaw „Nie na miejscu” wyłonił się z archiwum naszych zdjęć podczas poszukiwania odpowiedzi na pytanie: co właściwie sprawia, że zdjęcie uliczne działa? more information Warsztaty z Tomkiem Lazarem. 8 November 2013 Warsztaty fotograficzne z Tomkiem Lazarem w Szczecinie z tematyki reportażu oraz fotografii ulicznej. more information doc! 16 October 2013 How to understand the phenomenon of street photography? more information EASTREET - exhibition of street photography from Eastern Europe. 29 September 2013 More information Hunters - wystawa Damian Chrobaka w Galerii Obok w Wawrazawie. 26 June 2013 Warsztaty fotograficzne z Tomkiem Wiechem. 17 June 2013 more information 12 April 2013

Urban Photographer J’ai inconsciemment découvert la photo de rue en 2009 lorsque je vivais en Chine où j’ai fait des milliers de photos souvenirs et quelques dizaines de photos urbaines, que j’ai depuis redécouvert d’un autre oeil. La photo de rue est aussi délicate que passionnante, mais toujours surprenante. J’essaie de vous la rendre plus simple en vous partageant mon expérience acquise dans les rues Parisiennes ! Aujourd’hui, j’aime particulièrement photographier l’humain dans son environnement, non pas naturel, mais celui qu’il a bâti: la ville ! Je suis Urbain ! Même si j’aime la Nature et apprécie m’y promener, je n’aime pas y faire des photos. J’apprends tous les jours sur cette pratique, et je vous fais partager mon expérience de différentes façons: je vous propose de découvrir, au travers d’interviews, de talentueux photographes de rue qui vous livrent des astuces concrètes; mais aussi mes propres astuces, une liste de blog à suivre, ma Galerie… Bonnes lectures !

Digital Photography School - Digital Photography Tips and Tutorials Chicago Pictures · Chicago Photos · Chicago Photographs · Chicag nick turpin on street photography » The Best Street Photograph Ever The Best Street Photograph Ever Although we may all have favourite Street Photographers they may not always be the author of our favourite Street Photograph. It might be a revealing exercise to suggest and vote up or down single Street Photographs to see which images bubble to the top and which images fall to the bottom. In this way we might get a sense of the popular opinion on what qualities might be inherent in ‘The Best Street Photograph Ever’. This is a bit of fun but at very least it should make for the creation of a fascinating collection of Street Photographs. Please feel free to take part, vote images up or down and upload those you think should be included from any era and any Street Photographer. Images will be removed that don’t fall into a loose definition of a Street Photograph Please upload images approx 800px with a title, date and photographers name if you can. Add Photo

Henri Cartier-Bresson canonistas.com Running from Camera Street Gang - What makes a good photograph? By Felix Lupa Am I entitled to express my opinion? A remarkable photograph must be a personal, visual report of the subject. It has to be able to tell me, using the photographer personal and unique visual language what the photographer saw and what he felt. We live in an era of photographic boredom and the photographer has to fight it and prevail. When I say that a good photograph has to have the element of surprise and shock, it doesn't necessarily means that it has to be provocative or vulgar. The element of surprise may be achieved in many ways. The best way to achieve the element of surprise is by avoiding mimicking others. to some extent, all beginners mimic other photographers when they pick up their new hobby, but they must know when to stop mimicking and start their journey to discover their own personal photographic language. Techniques Every aspiring photographers must know and understand that techniques are only the means and not the objective.

Robert Frank Robert Frank, figure importante de la Street Photography, est l’un des photographes les plus influents du XXe siècle depuis la parution des Américains en 1958. Les images de ce livre, dont on vient de fêter le cinquantième anniversaire, ont profondément marqué des générations de photographes. Le Jeu de Paume commémore à son tour l’événement, en présentant, avec cette série mythique, les photographies prises à Paris par Robert Frank entre 1949 et 1952, ainsi que deux de ses films, Pull My Daisy (1959) et True Story (2004). Robert Frank développe une forme de récit photographique, suivant un fil conducteur qui pourrait être, pour Paris, la présence récurrente de fleurs et, pour Les Américains, les signes représentatifs d’un monde en pleine mutation. Né à Zurich en 1924, Robert Frank a grandi en Suisse, au sein d’une famille juive aisée. Robert Frank Paris © 2008 Robert Frank Les Américains Detroit © Robert Frank, from The Americans Pull My Daisy Robert Frank et Alfred Leslie Pull My Daisy

Satan's Laundromat The Five Levels Of Street Photography | Out For A Walk – Street Photography Blog Searching for a better editing process Editing is the hardest part of street photography. It is harder than being confronted by strangers or getting lost in the bad part of town or trying to focus manually with the Fuji X100. Just to clarify, for the purposes of this post, when I say editing I am referring to the process of selecting the images that “make the cut” and discarding the ones that don’t. My decision process when looking at one of my images usually goes something like this: “wow, this one is fantastic! At the risk of discombobulating such a scientific and rigorous process I started to think if there could be a better way to more easily select images that have higher impact and meaning and that will make me feel a little better about my photographs. Since images have two elements, visual aesthetics and emotional content, I thought it would be good place to start by categorizing the images according to how much of each element it reveals to the viewer. Cognitive Friction Level 1

Garry Winogrand Voir le portrait filmé de l'exposition : Le Jeu de Paume présente la première rétrospective, depuis vingt-cinq ans, du grand photographe américain Garry Winogrand (1928-1984). Chroniqueur célèbre de l’Amérique de l’après-guerre, Winogrand est encore mal connu, tant il a laissé de travail à accomplir — au moment de sa mort prématurée — dans l’archivage, le développement et le tirage de ses photographies. Il est cependant sans conteste l’un des maîtres de la photographie de rue américaine, au même titre qu’Evans, Frank, Friedlander ou Klein. Célèbre pour ses photographies de New York et de la vie aux États-Unis depuis les années 1950 jusqu’au début de la décennie 1980, Winogrand cherche à savoir « à quoi ressemblent les choses quand elles sont photographiées ». Winogrand a beau être considéré, par beaucoup, comme l’un des plus grands photographes du XXe siècle, l’examen de son corpus pictural et de son influence sur la discipline demeurent incomplets.

Related: