background preloader

Crear Jocs amb Scratch

Crear Jocs amb Scratch

Imagina, crea, comparteix Jorge Coderch, Àrea d’informàtica, ciències audiovisuals i la seva didàctica | @jcoderch De ben segur que aquesta proposta: imagina, crea, comparteix, engrescaria qualsevol nen i, perquè no dir-ho, també molts adults. Disposar del temps necessari per imaginar, per tenir els coneixements i les habilitats que ens permetin crear i, a més, poder compartir amb el món les nostres creacions semblen una garantia de motivació i també d’aprenentatge. Doncs bé, aquest és precisament el repte que ens proposen des del MIT, en el qual el Lifelong Kindergarten group del Media Laboratory va desenvolupar Scratch, un programari gratuït amb què els nens poden crear històries interactives, jocs i animacions. La interfície de Scratch, que també hi és en català, és tan senzilla que qualsevol persona pot aprendre’n el funcionament bàsic en uns quants minuts. Cada cop són més les escoles, a Catalunya i a tot el món, que dediquen un espai setmanal a la programació amb Scratch. Com funciona? Compartir

Inicio Scratch (llenguatge de programació) Scratch està basat en el llenguatge de programació LOGO i serveix per aprendre a programar a través del joc i l'experimentació i introduir així el pensament computacional. La seva interfície és senzilla i permet tant crear històries interactives, tutorials, jocs i animacions, com compartir els projectes amb altres usuaris en línia. Els projectes poden ser de temàtica variada, es poden adaptar i orientar a diferents àmbits i objectius. Per exemple, dins l'àmbit educatiu, es pot treballar des de les diferents àrees que recull el currículum de primària. Els usuaris poden experimentar amb els elements que ofereix el programa, com el fons, els efectes de so, diàlegs, objectes i animacions, entre d'altres. A més, també es poden inserir personatges i objectes, amb els quals es poden realitzar una sèrie d'accions mitjançant uns comandaments que simplifiquen la tasca de programació. Les característiques principals del programa són les següents: L'Scratch permet que els alumnes puguin: 1. 2.

ScratchCatalà - Escoles EP!! NO OBLIDEU FER UN LINK DES DE LES VOSTRES ESCOLES A GRÀCIES!! FORÇA SCRATCH!! Escoles sobre les quals tinc constància de l’ensenyament de l’Scratch, ja sigui dins el pla d’estudis o com extraescolar. CEIPM Patronat Domènech La Teresa Montenegro està introduint l’ensenyament de l’Scratch a la seva escola des de primers d’any. escolaProjecte El Frank Sabaté i la Carlota Bujons, ja és el segon any que realitzen un “Taller de Creació de Videojocs” utilitzant Scratch. Col·legi Virolai La Silvia Rubio i l’equip docent van creure en la idea de presentar l’Scratch dins l’acte de l’Escola Oberta. CEIP El Dofí Els membres del A.M.P.A. estan organitzant un taller pels casals d’estiu d’aquest any 2009 i tenen en ment realitzar un curs estable durant tot l’any com activitat extraescolar. Escola Pia Granollers Escola Montserrat L’interès per l’Scratch va creixent de mica en mica, ja sigui des de les AMPA’s, escoles o com a binomi d’aquestes dues. CEIP Pau Casals CEIP Sant Jordi

Videotutorials Scratch 2.0 - wikimanuals De wikimanuals Com fer un piano amb plastilina, MakeyMakey i Scratch 2.0 en menys de 5 minuts! Com fer un robot virtual amb Scratch 2.0 en menys de 5 minuts! Com fer un Space Invaders amb Scratch 2.0 en menys de 5 minuts! Com apagar una espelma, fer girar un molinet i inflar una pilota amb Scratch 2.0 en 5 minuts! Com crear els nostres propis blocs amb Scratch 2.0 en 5 minuts! Com fer un joc tipus 'Súper Mario' amb Scratch 2.0 (Primera Part) Com fer un joc tipus 'Súper Mario' amb Scratch 2.0 (Segona Part) Com fer un joc de laberint amb Scratch 2.0 en 5 minuts! Com fer un joc que detecta els moviments del cos amb Scratch 2.0 i una webcam en menys de 5 minuts! Com fer un joc de "El Gran Dictat" amb Scratch 2.0 en 4 minuts Com omplir la pantalla de confeti amb Scratch 2.0 en menys de 5 minuts! Com moure un personatge amb les mans utilitzant Scratch 2.0 i la càmera web en 2 minuts! Com fer un joc de descobrir un personatge amagat en menys de 5 minuts amb Scratch 2.0 Crèdits dels videotutorials

L’educació i el futur de la cultura Hauríem de parlar una mica sobre el binomi que encapçala aquesta sèrie d’articles que publiquem: Cultura i Democràcia. A alguns els farà pensar en la necessitat que els governs garanteixin l’accés de tothom a la cultura, entenent aquesta com una sèrie de bens desitjables. Altres, amb una visió més dinàmica, tindran un altre objectiu: facilitar la participació de tothom en la cultura com a protagonistes. En aquest cas la cultura tindria més a veure amb codis que amb objectes culturals. Sigui com sigui, quan sumem aquestes dues paraules parlem de la cultura com un bé d’interès per tothom i no com a cosa de pocs, i això ens aboca irremeiablement a pensar en els sistemes que defineixen com la compartim. I, de fet, tothom en parla. • Visió “industrial”. • Visió “artística”. • Visió “humanística”. Tot plegat, aquests i altres són plantejaments ben diferents que poden suposar pràctiques diverses i fins i tot contraposades, amb el mateix propòsit de vincular cultura i educació.

ScratchCatalà - Imagina, crea, programa!! Seymour Papert Seymour Papert (Pretòria, Sud-àfrica, 1 de març de 1928) és un pioner de la intel·ligència artificial, inventor del llenguatge de programació Logo el 1968. És considerat un destacat científic cognitiu, matemàtic i educador. Biografia[modifica | modifica el codi] Llicenciat en matemàtiques per l'Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT). Seymour Papert va treballar amb el psicòleg educatiu Jean Piaget a la Universitat de Ginebra entre els anys 1959 i 1963. Fets destacats[modifica | modifica el codi] Llibres[modifica | modifica el codi] La máquina de los niños. Enllaços externs[modifica | modifica el codi]

Related:  ScratchSCRATCHscrachtScratchSCRATCHSCRATCHScratchScratchScratchScatchScratchScratchscratchWebs ajuda ScratchGITICScratchSCRATCHScratchScratchScratchSCratchscratchScratchScratchScratchScratchScratchScratchScratchScratch