background preloader

Workshops, Inspiration, and Community

Workshops, Inspiration, and Community

lucileee* qu'est-ce que l'art (aujourd'hui)? | | art, image, technique, vêtement, ornement, logement, vêture, allure, parure, armure, investiture, censure | antheaturnbullphotography | Using creative intelligence to develop unique images 5 Painless Steps for Getting Rid of the Fear of Street Photography Once and for All “Look at me,” he said. Complying, I turned in the man’s direction. “Look me in the eyes!”… I tried to raise my eyes and look into his, but I couldn’t. That’s how shy I was and how much I feared people … I couldn’t even look at my own brother in the eyes! If you’re like I was, here are a few steps I suggest you take to get into street photography without fear. Step 1: Understanding Fear Fear is good… Crazy, right? You will not wake up one day and be fearless; it’s small steps and small victories that lead to fearlessness. Step 2: Acknowledge people Look at this picture I took in Haiti: Eek. “Look at me! Weird, huh? I remember I was in a subway once and a guy was drawing. Start going out on the streets without your camera and acknowledging people. Here’s an idea to ponder on: people react to you depending on the energy you put out. Step 3: Making photographs Armed with a camera, you can be one of two things on the street: a Thief or an Image Maker. Step 4: Engage and Disengage Conclusion

anthony luke's not-just-another-photoblog Blog She_Skin BLACK AND WHITE PHOTOGRAPHY - BECKERMAN | An old photography blog by Dave Beckerman La fille renne Par lafillerenne, lundi 25 août 2014. Argentique Il y a quelques semaines j'ai eu la chance de pouvoir utiliser un viel Agfa Billy Record 4.5, appareil à soufflet de 1945-1949 produit en Allemagne. C'est un moyen format qui fait des négatifs au format 6x9 (il permet donc de faire seulement 8 photos sur une pellicule 120mm). Il est pourvu d'une lentille Apotar 105mm f/4.5 en verre, avec une ouverture de f/4.5 à f/32 et un choix de vitesse entre 1/250s à 1s. Il est également pourvu d'un mode pause longue et d'un système de prévention contre les expositions multiples. Il permet donc pas mal de réglages, a un très beau look rétro et son soufflet permet de le replier, ce qui lui donne un format très pratique pour le transporter. Je l'ai testé en faisant quelques portraits de Valentine ainsi qu'un autoportrait, avec une pellicule Lomography 100.

Harvey Benge: The Photobook - some thoughts on editing and sequencing Anybody who has ever made a photobook has started out with a system, a methodology of going about it. A way of (hopefully) making it brilliant. Much has been said about this subject and guidelines laid down by people who know more than most. Right now I'm in the process of editing, sequencing and designing a new bookwork so this post is really written to myself, a reminder of things I must remember not to forget. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. In the past I've made bookworks by printing postcard size prints of the potential images and spreading them out on a large table to edit and sequence. As an addendum to this post, in an email exchange, Jörg Colberg, founder and editor of the well known and influential blog Conscientious wrote this.

Petit précis de Street Photography m-à-j: 10 juin 2012 50051 visiteurs depuis février 2007 Résumé Cette page présente la Street Photography ou photographie de rue, fournit des conseils pour oser photographier dans la rue, donne quelques exemples commentés et précise quelques techniques employées. 1 L'art de la photographie de rue La Street Photography, la photographie de rue, ou dans la rue, est une discipline majeure de la photographie. Il est pourtant difficile d'en donner une définition précise. J'ai toutefois beaucoup de réticence à intégrer ces derniers types dans la photographie de rue. Le photographe de rue peut choisir de documenter une scène de la vie quotidienne, de montrer un panorama de personnes, des paysages humains, il peut insister sur un détail croustillant, humoristique de la vie urbaine, ou un « moment décisif » qui sublime une composition picturale, mais il peut aussi montrer le côté sinistre de la cité, des banlieues, la folie des hommes et de la vie moderne, jusqu'à la critique sociale. 3 Exemples

Related: