background preloader

BDs Comics

Facebook Twitter

Open House for Butterflies: Ruth Krauss’s Final and Loveliest Collaboration with Maurice Sendak. By Maria Popova “Krauss books can be bridges between the poor dull insensitive adult and the fresh, imaginative, brand-new child.”

Open House for Butterflies: Ruth Krauss’s Final and Loveliest Collaboration with Maurice Sendak

Beloved children’s author Ruth Krauss (July 25, 1901–July 10, 1993) penned more than thirty books for little ones over the course of her forty-year career, but remains best-known as half of one of the most celebrated author-illustrator duos of all time, the other half being none other than Maurice Sendak. Their eight-year partnership, masterminded by the great Ursula Nordstrom who also nursed Sendak into genius, produced such soul-stirring, heart-warming delights as the hopelessly wonderful ode to friendship I’ll Be You and You Be Me. But Krauss’s eighth and final* collaboration with Sendak, Open House for Butterflies (public library | IndieBound), was arguably their loveliest.

In another letter from February of 1954, Nordstrom tells one of Harper & Row’s West Coast representatives: Donating = Loving Brain Pickings has a free weekly newsletter. Share on Tumblr. New Yorker Cartoonist Roz Chast’s Remarkable Illustrated Meditation on Aging, Illness, and Death. By Maria Popova Making sense of the human journey with wit, wisdom, and disarming vulnerability.

New Yorker Cartoonist Roz Chast’s Remarkable Illustrated Meditation on Aging, Illness, and Death

“Each day, we wake slightly altered, and the person we were yesterday is dead,” John Updike wrote in his magnificent memoir. “So why, one could say, be afraid of death, when death comes all the time?” It’s a sentiment somewhat easier to swallow — though certainly not without its ancient challenge — when it comes to our own death, but when that of our loved ones skulks around, it’s invariably devastating and messy, and it catches us painfully unprepared no matter how much time we’ve had to “prepare.”

Count on another beloved New Yorker contributor, cartoonist Roz Chast, to address this delicate and doleful subject with equal parts wit and wisdom in Can’t We Talk about Something More Pleasant? The humor and humility with which Chast tackles the enormously difficult subject of aging, illness and death is nothing short of a work of genius. Can’t We Talk about Something More Pleasant? Share on Tumblr. Sous le signe du Capricorne – Hugo Pratt (Casterman, 1979) at Me, myself and I.

Sous le signe du Capricorne est le premier Corto que j’ai lu.

Sous le signe du Capricorne – Hugo Pratt (Casterman, 1979) at Me, myself and I

J’y ai découvert la magie du noir et blanc pur, la beauté des contrastes forts. Un univers onirique et envoûtant que je ne cesserai jamais d’aimer. Pratt est un incontournable, un des rares – en particulier à partir de la création de Corto – à s’être pleinement affranchi des codes traditionnels de la narration figurative (et de l’influence d’un Milton Caniff), parvenant ainsi à développer une manière très personnelle de raconter une histoire en images et en mots. Un nouveau vocabulaire en somme, qui va au-delà du simple agencement de textes et de dessins. «Pour moi, aujourd’hui, le graphisme part de la nécessité d’un trait pour aller à l’impératif de la parole». Pratt est un explorateur de la narration et un extraordinaire dessinateur (n’en déplaise à certains…)

. « Comme toute grande œuvre, l’œuvre de Pratt est éminemment philosophique. Ben Dis... ! PSIKOPAT (magazine) – Les Editions du Zebu at Me, myself and I. Magazine de bande dessinées (avec Fluide Glacial) que je n’oublie pas de me procurer tout les mois !

PSIKOPAT (magazine) – Les Editions du Zebu at Me, myself and I

Le Psikopat fut fondé par Carali (qui est toujours le rédacteur en chef) en 1989. Cette version actuelle du Psikopat est en fait la 3ème mouture (après le petit Psikopat illustré en 1982 et le petit Psikopat vers 1984). Spécialisé dans la BD d’humour plutôt absurde, noir et trash, l’esprit du Psiko se situe entre ceux de Fluide Glacial et de Charlie hebdo (ou plutôt Siné hebdo, vu que Carali y participe). Le côté Fluide pour la bd d’humour et le côté Charlie pour la caricature politique. Première période Mais outre ces « pointures » citées, le Psiko reste un tremplin pour bon nombres de jeunes dessinateurs qui chercheraient à se faire publier, grâce à sa rubrique « carte blanche » (il y a aussi la « carte blanche web » sur leur site où on peut envoyer des animations).

Couverture de Babouse Le Psikopat a fêté au mois de juin son deux centièmes numéros ! Site officiel : Interview de Carali sur.

Digital Art

ImagineFX.com. Cool French Comics.