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Teaching History With Technology

12 Apps for Students of Any Age | Goodkin It’s that time of year again that every student dreads, no matter what age. So what could make returning back to school a little more fun? Some great iPhone and iPod apps that actually are helpful and fun to use. We have compiled a list of twelve super helpful iPhone and iPod apps for every student from elementary school all the way to college. Take a look at these great apps and download some of them to get your student excited about school this year and on the path to a successful educational career. Elementary/Primary School Wheels on the Bus No elementary school student should be without this cute and educational app Wheels on the Bus. Fractions Helper Although your third, fourth, or fifth grader may not think so right now, fractions can be fun with the Fractions Helper app. Word Magic This app is best at helping students build their vocabulary! Middle School Dictionary.com There’s no need to carry around those heavy, clunky paper dictionaries any longer. High School College

Lyonel Kaufmann, pour l'enseignement de l'histoire 2.0 Les enseignants d'histoire - géographie figurent en bonne place dans les utilisateurs des outils numériques en classe. En témoignent notamment, en France, les Clionautes, dont on peut voir les réalisations sur plusieurs sites, comme il est précisé cette semaine dans l'entrevue avec Caroline Jouneau-Sion. En Suisse, le concept d'histoire 2.0 est porté bien haut par Lyonel Kaufmann, professeur-formateur de Didactique de l'histoire à Lausanne (Suisse). Faisons un bref retour en arrière : dans son billet « Et si, à la rentrée, nous passions à l'enseignement de l'histoire 2.0 », publié durant l'été 2007, Kaufmann fait le point sur les possibilités de réalisations curriculaires basées sur le Web 2.0, exemplifiées par des pratiques éducatives. Les blogues et wikis en histoire D'emblée quand on parle de Web 2.0, le blogue s'impose comme outil de mise en ligne de contenus. En histoire, puisque c'est la discipline de L. L'exemple de Lyonel Kaufmann

ESA Newsletter This week, the Entertainment Software Association will launch a completely revamped website for “Join the © Team,” a comprehensive educational program that introduces the concept of intellectual property to students in grades K-5 through hands-on activities. First launched in 2005, the new website will offer an expanded array of tools and resources for educators, librarians and parents to use at home and in the classroom. The program helps kids understand what a copyright is, and why it is important to protect creative works. These new resources will include research project guidelines that parents can use to teach their children how to cite sources appropriately and “Homework How-To’s” that underscore the need to respect the work of others when copying print and online content for use in schoolwork. Also among these new resources are tips for educators to incorporate computer and video games into their curricula and use them to enhance and reinforce traditional subject material.

Utiliser un serious game en cours de français. - [Lettres & Langues et Cultures de l'Antiquité] « Jeu sérieux » : l’expression peut paraître oxymorique si l’on ne se souvient pas que le mot "ludus" en latin désigne aussi bien le jeu que l’école. Ce constat étymologique amène à réfléchir à l’intégration de ressources ludiques dans les pratiques professorales, comme les jeux video. "2025exmachina.net", ressource ouverte du programme "Internet Sans Crainte", présente plusieurs intérêts : une immersion concrète dans l’univers de l’internet ; les mécanismes d’un jeu vidéo moderne ; un discours pédagogique intégré à la pratique ludique car l’élève-joueur doit être suffisamment responsable pour corriger les erreurs commises par son personnage entre 2010 et 2025 pour lui éviter une destinée incertaine. Objectifs. Dispositif. Sites internet utilisés : pour le serious game : 2025exmachina.net pour les recherches liées au sujet de réflexion : internet sans crainte et la C.N.I.L.. Descriptif détaillé. Dans un second temps, l’ensemble de la classe participe à un atelier d’environ 1h30. Annexes.

Games Why History Games? Games and simulations are increasingly seen as worthy of academic study and application. Games can not only engage, but they can help develop analytical and critical-thinking skills. They also provide creative possibilities for differentiated learning. Today there exist a whole range of free and fee-based games and simulations to provide creative opportunities for students to hone their knowledge and understanding of historical events and characters. History Games Examples Here is a select listing of free online history games and simulations: BBC Dimensions: Ancient Worlds - Explore the scale of ancient worlds and historic journeys by overlaying them on other locations on a Google Map.1066 The Game - You'll take the field with the Saxons, the Normans, and the Vikings to fight battles which decided England's fate.Viking Quest - Role play the Viking invasions of Britain and make critical decisions along the way. How to Integrate History Games

Teaching With Documents: Lesson Plans Skip Navigation. Teachers Home > Teachers' Resources > Teaching With Documents Lessons by Era More Lesson Plan Resources Primary Source Research & Classroom Resources DocsTeachFind and create interactive learning activities with primary source documents that promote historical thinking skills. Analysis Worksheets Teaching With Documents: Lesson Plans This section contains reproducible copies of primary documents from the holdings of the National Archives of the United States, teaching activities correlated to the National History Standards and National Standards for Civics and Government, and cross-curricular connections. Teaching with primary documents encourages a varied learning environment for teachers and students alike. PDF files require the free Adobe Reader. Teachers > Connect With Us Primary Sources DocsTeach Visits & Workshops Other Resources

Amy Burvall Guide Apprendre avec les jeux vidéo Le portail Educa.ch édité par l’Institut suisse des médias pour la formation et la culture propose en décembre 2013, un nouvel Educaguide consacré à l’apprentissage ludique Apprendre avec les jeux vidéo – Game Based Learning (en pdf, 48 pages) librement téléchargeable et partageable (sous licence Creative Commons). Ce dossier s’intéresse à l’utilisation des jeux vidéo dans un processus pédagogique au sens large et principalement avec les jeux sérieux (serious games). Quelle place pour les jeux vidéo en situation d’apprentissage ? La grande question en filigrane du guide : les jeux vidéo peuvent-ils contribuer à apprendre des savoir-faire voire des savoir-être ? A travers des articles réfléchis et argumentés (avec références bibliographiques), les auteurs de ce guide dressent les perspectives pédagogiques de l’intégration des jeux vidéo dans l’univers scolaire et dans le monde de la formation. Des compléments de ressources sont proposés en ligne sur l’adresse de présentation du guide.

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Cette perle renvoie à un lien internet qui aide à enseigner l'histoire en s'appuyant sur les technologies by julienparentbachir Feb 27

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