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Interfaces

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Touch to Feel the Virtual World. Haptic technology, which simulates the sense of touch through tactile feedback mechanisms, has been described as “doing for the sense of touch what computer graphics does for vision.”

Touch to Feel the Virtual World

Haptics are already common in devices such as smartphones, where touch sensations such as clicks and vibrations enhance the user experience. When it comes to virtual reality, however, it’s far more challenging to translate tactile cues. Auditory and visual feedback are fairly easy, and applications can be controlled using keyboards, joysticks, steering wheels, or, in the case of Kinect, the human body. But how can a user touch and feel objects inside the virtual world? Can a flat touchscreen convey depth, weight, movement, and shape? The result is Actuated 3-D Display with Haptic Feedback, a project that features a haptic device that provides 3-D physical simulation with force feedback.

Objects that can be touched and manipulated with the Actuated 3-D Display. The Power of One Dimension Pahud agrees. Vidéo : peindre en 3D sous réalité virtuelle avec Tilt Brush. Les applications créatives faisant usage de la réalité virtuelle commencent à proliférer.

Vidéo : peindre en 3D sous réalité virtuelle avec Tilt Brush

Tilt Brush, qui permet de peindre en trois dimensions, est un parfait exemple des possibilités de cette technologie en plein essor. Alors que la commercialisation de casques de réalité virtuelle (Samsung Gear VR, Oculus Rift, Sony Morpheus) se rapproche, les développeurs d'applications commencent enfin à présenter des usages réellement novateurs pour cette technologie. Skillman & Hackett, une agence spécialisée dans les prototypes logiciels pour la réalité virtuelle, a récemment gagné le prix Proto de la meilleure interface graphique pour son application Tilt Brush. Il s'agit d'un logiciel permettant de peindre en 3D, en travaillant sur des plans 2D inclinables à volonté. Il propose de nombreux types de textures, y compris de la fumée, de la lumière ou des étoiles. Ci-dessous une vidéo de démonstration :

Brainstorm Digital’s Videos. Quatre raisons pour lesquelles Facebook investit la réalité virtuelle. Le Monde.fr | • Mis à jour le | Par Michaël Szadkowski Après WhatsApp pour 19 milliards de dollars, Oculus pour 2 milliards.

Quatre raisons pour lesquelles Facebook investit la réalité virtuelle

Facebook continue son expansion dans les nouvelles technologies en annonçant le rachat, mardi 25 mars, de l'entreprise californienne qui développe des interfaces de réalité virtuelle. Un choix qui s'explique par le très fort potentiel du secteur. Oculus VR est une entreprise récente, mais qui suscite un fort engouement. En août 2012, lors d'une campagne sur le réseau de financement participatif Kickstarter, elle a récolté 2,47 millions de dollars (1,8 million d'euros) — soit presque dix fois plus que les 250 000 dollars (181 028 euros) initialement demandés.

Le créneau de l'entreprise, où travaillent 50 personnes : la réalité virtuelle. Lors du dernier salon du jeu vidéo au festival interactif South by Southwest à Austin (Texas), plusieurs stands démontraient la capacité du dispositif en termes d'immersion. Certains considèrent que le marché n'est pas encore mûr. What Sci-Fi Tells Interaction Designers about Gestural Interfaces. One of the most famous interfaces in sci-fi is gestural — the precog scrubber interface used by the Precrime police force in Minority Report.

What Sci-Fi Tells Interaction Designers about Gestural Interfaces

Using this interface, Detective John Anderton uses gestures to “scrub” through the video-like precognitive visions of psychic triplets. After observing a future crime, Anderton rushes to the scene to prevent it and arrest the would-be perpetrator. This interface is one of the most memorable things in a movie that is crowded with future technologies, and it is one of the most referenced interfaces in cinematic history. (In a quick and highly unscientific test, at the time of writing, we typed [sci-fi movie title] + “interface” into Google for each of the movies in the survey and compared the number of results. “Minority Report interface” returned 459,000 hits on Google, more than six times as many as the runner-up, which was “Star Trek interface” at 68,800.) Figures 5.6a–b: Minority Report (2002) Lesson: A Great Demo Can Hide Many Flaws. 1. 2. 3.