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Code School - Try Git

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Off Canvas Multi-Device Layouts Most multi-device layout patterns for the Web are designed to rearrange page elements within a visible browser window. Off canvas multi-device layouts, on the other hand, use the space outside a browser’s viewport to hide secondary elements until people need them. Jason Weaver and I put together demonstrations of several new off canvas layout patterns. Why Off Canvas Layouts? In my survey of multi-device layouts patterns, I found several common ways to adapt Web page designs to a variety of screen sizes. Since many multi-device layout patterns are only considering the visible browser window as their canvas, this situation is pretty much inevitable. Off canvas layouts do just that. Footer Nav & Off Canvas Column On large screens, this pattern looks like a pretty typical Web page layout: primary navigation on top, a left-hand column with some supporting information, and a main content area in the middle. Check out the Footer Nav & Off Canvas Column demo and in action on this site.

Create a Mobile HTML5 RPG - Tutorial Don't forget to check out my online course HTML5 Mobile Game Development for Beginners. Get 90% OFF!. Only until the end of the month. Intro In this tutorial, I'll show you how to create a (very) simple RPG demo that works in all HTML5 supporting platforms, using the Open Source Javascript framework LimeJS. This framework allows you to quickly create simple games that work regardless of the screen resolution of your device (laptop, phone, tv). RPG Games What is the most important aspect of an RPG game? WorldCharactersMonstersStory We will thus cover these items, except for the "Story" one, as it's really up to you to come up with something exciting. Tutorial requirements Basic HTML and Javascript knowledgeBasic notions of Object Oriented programmingA text editor or IDE to create and edit codeSome love for RPG games! LimeJS We'll be using an awesome HTML5 game dev framework called LimeJS. In this tutorial we will not go very deeply into installing the framework or using all of it's power. Hero

Ratchet - Les websockets pour PHP Ratchet est une librairie qui permet de créer des applications temps réelles avec échanges bi-directionnels entre clients et serveur. Elle permet donc de garder une connexion active entre un (ou plusieurs) clients et le serveur. Durant tout le temps où la connexion est active, chacun peut envoyer un message à l'autre à tout moment. Cette technologie permet donc d'envoyer des messages à tous les clients connectés dès qu'une modification survient, grâce aux listeners du serveur. Voici le process flow du fonctionnement des Websockets : Les websockets sont déjà natives dans Chrome, Firefox, Opera et Safari (même mobile), et existent sous forme de plugin pour IE 10. Pour le serveur, il faut l'installer en passant par Composer : 2. 3. Le site officiel propose un mini tuto très bien fait pour créer un chat. Il est possible d'utiliser l'application via la console, mais évidemment aussi dans un navigateur, et c'est bien là l'intérêt. Site officiel

Mettre en cache les fichiers statiques de votre site Web (htaccess) - Tutoriels Cet article a 3 années. Il commence à dater, lisez-le donc en gardant son âge en tête ! Merci publié le Lu 23 342 fois. J’avais complètement oublié de vous en parler, et pourtant c’était prévu depuis l’article sur l’optimisation du chargement de vos pages grâce à la compression Gzip. Quelques définitions .htaccess Le fichier .htaccess vous permet de communiquer avec votre serveur (apache) dans le but d’en changer une partie des paramètres et des comportements par défaut Serveur Apache Il s’agit d’un format de serveur, il est le plus répondu dans le monde, et est utilisé par la plupart des fournisseurs d’hébergement (gratuit ou payant) Headers En-tête, en anglais, il s’agit d’informations que l’on place en tête de page afin d’orienter le navigateur vers telle ou telle interprétation de la page. Le cache Il s’agit de données « enregistrées » dans un état statique sur un système. Le cache navigateur Voici le code correspondant à entrer dans votre fichier .htaccess : Mise en cache, cache-control

Responsive Web Design just got Easier with the Responsive Grid System 20 New jQuery Plugins Worth Taking a Look at Keeping up with and tracking the constant flow of new jQuery plugins feels like a full job sometimes. Every other day we seem to discover something new, something cutting-edge and sometimes we find something that is truly groundbreaking and indispensable. We do love the innovation of the jQuery community. Here are the latest plugins worth taking a look at: Freetile.js Freetile will organize your content in an efficient, dynamic and responsive layout. Freetile.js → Responsive Carousel responsive-carousel is a carousel script that will work with mouse, touch, and keyboard. Responsive Carousel →Demos → iosSlider iosSlider is a jQuery plugin for a responsive, customizable and cross-browser content slider. iosSlider → RSlider RSlider is a full screen responsive image and content slider. RSlider →Demo → iView Slider iView Slider is an easy to use responsive image slider with support for animated captions and HTML Elements. iView Slider →Demo → jQuery Picture jQuery Picture → Fresco Fresco → gridster.js

20 sites qui vous donnent envie d’apprendre De nombreuses initiatives visant à « révolutionner » l’apprentissage tout au long de la vie ont émergé avec le numérique. Des enseignants et universités ont mis en ligne leurs cours, les ont ouverts aux commentaires et aux échanges. Certains ont même lancé des Massive Open Online Courses (MOOC), des sessions de cours en ligne ouvertes à des milliers de participants qui partagent et alimentent le programme. Des particuliers se sont également investis dans cette transformation de l’apprentissage par le numérique en proposant des échanges entre pairs, accessibles au plus grand nombre. Petit tour d’horizon de ses initiatives intéressantes et inspirantes pour apprendre autrement, à son rythme, à sa façon (1). Les plateformes de ressources éducatives libres (REL) Quelques sites proposant des cours en ligne avec une dimension « sociale » relativement développée. 1. 2. 3. 5. Voir aussi : CanalU.tv, TED-Ed, YouTube Edu, etc. Les MOOCs connectivistes 6. 7. 8. 10. Les plateformes de MOOCs 11. 12. 14.

11 outils pour les journalistes numériques Aller, troisième et dernière étape de notre rentrée journalistique en ligne. Après avoir sélectionné les 22 blogs à lire et les 140 comptes Twitter à suivre absolument, après avoir dressé la liste des 11 émission médias à regarder et écouter cette année, voici 11 outils à utiliser cette année. MIse en scène de l'info, enrichissement des articles, sons, vidéos, réseaux, photos augmentées... onze outils gratuits (ou quasiment) très simples d'utilisation à connaître, tester, et maîtriser (et même un peu plus, en jetant un oeil tout en bas du billet). Et comme toujours, la liste n'est pas exhaustive et évoluera tout au long de l'année ! 1- Tout (gratuit) On commence avec une appli mobile assez récente, mariage de la vidéo et de twitter : Tout. 2- Soundcloud (gratuit) Vous n'êtes pas très vidéo mais plutôt son (parce que, tout le monde le sait, #laradiocestlavie) ? 3- Pic Frame (gratuit) Côté photos, on commence doucement, avec une appli mobile toute simple, Pic Frame. 4- Thinglink (gratuit)

Polygonal Map Generation for Games I wanted to generate interesting game maps that weren’t constrained to be realistic, and I wanted to try some techniques I hadn’t tried before. I usually make tile maps but instead used a different structure. What could I do with 1,000 polygons instead of 1,000,000 tiles? The distinct player-recognizable areas might be useful for gameplay: locations of towns, places to quest, territory to conquer or settle, landmarks, pathfinding waypoints, difficulty zones, etc. I generated maps with polygons, then rasterized them into tile maps that looked like this: Most procedural map generators, including some of my own previous projects, use noise functions (midpoint displacement, fractal, diamond-square, perlin noise, etc.) to generate a height map. There were three main things I wanted for this project: good coastlines, mountains, and rivers. First, try the demo! Every project will have its own gameplay constraints. Polygons The first step is to generate some polygons. Map Representation Islands

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