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Risorse per didattica digitale

Facebook Twitter

Mappe mentali per il ripasso. PowerPoint, Keynote o Prezi? Guida ai programmi per presentazioni. Utilizzo e potenzialità del programma nella didattica a distanza. Creare una cartina dell'Italia colorata in base ai dati inseriti con Datawrapper. Digitalscape: un gioco online per gli studenti al tempo del virus – idea.lab. Rimanere chiusi in casa tutto il giorno non è una condizione normale per i ragazzi.

Digitalscape: un gioco online per gli studenti al tempo del virus – idea.lab

E se l’essere “nativi digitali” consente loro di continuare a comunicare attraverso i social media anche in questa condizione e apprendere velocemente nuove metodologie di contatto virtuale (Skype, Zoom…), non è facile sostituire le relazioni che la scuola rende possibili grazie ai contatti in classe. Nella situazione di sperimentazione di nuove forme di didattica che la scuola sta vivendo, un gruppo formato da docenti, game designer e professionisti della formazione, coordinato da idea.lab, una rete di scuole della provincia di Varese, ha progettato e realizzato un gioco online, che ora propone agli studenti delle scuole superiori. Un momento di evasione Il gioco è competitivo e si partecipa in squadre. Il gioco si sviluppa intorno al tema generale degli strumenti della società dell’informazione e del loro uso appropriato.

Come si gioca Ogni episodio impegna indicativamente mezz’ora a ogni giocatore. Cosa sono gli HyperDocs e come si usano. Chi ha inventato gli HyperDocs?

Cosa sono gli HyperDocs e come si usano

Gli HyperDocs sono stati originariamente ideati da tre insegnanti statunitensi – Sarah Landis, Lisa Highfill, Kelly Hilton – che hanno pubblicato a tale riguardo uno specifico manuale “The Art of Teaching with HyperDocs”.

Metodologie didattiche

Learn. Discover Fun English Writing Projects. Students get to know each other by sharing facts and details about themselves.

Discover Fun English Writing Projects

They'll learn what they have in common with other students, fostering new relationships. SaveShare Write books with other students around the world! Students learn what it's like to grow up in each other’s country, providing an authentic, cross-cultural experience. They can write their collaborative books using a language that is common among the teachers and students. Students work in groups. Discover Fun English Writing Projects. APRENDO – APPRENDO: Lapbook “Anne Frank” Dall’esperienza in classe con gli alunni è nato il lapbook dedicato ad Anne Frank.

APRENDO – APPRENDO: Lapbook “Anne Frank”

Per visualizzare la playlist con i videotutorial per realizzare il lapbook step-by-step clicca qui Per stampare la BASE clicca qui Per stampare gli ALLEGATI clicca qui PERCORSO DIDATTICO A CURA DI Astrid Hulsebosch. EdLab Accounts. Chromebook App Hub. Tecnologiaduepuntozero.

Corsi on line

Metodologie e strategie. Articoli importanti. Media education. Strumenti vari. Flipped learning. Realtà virtuale. Metodologie didattiche a confronto – Progetto di ricerca sulla mappatura delle metodologie didattiche attive. Edu designer. Education - Teach & Learn in the Virtual World. Coding. History of Human Civilization - Il nastro del tempo. Free Online Video Maker - Create Your Video in Minutes.

Which Video Do You Choose? Software per le Mappe Mentali - Brainstorm online. Map creator online to make a map with multiple locations and regions - ZeeMaps. The Historical Map Portal. Learn. Ancient Earth globe. Dinosaur Images & Facts - The Online Database. Metaverse - Create Amazing Things.

Infographic Maker - Create Infographics Online. Bio Cube. The Bio Cube interactive has been changed to a new format: the Cube Creator.

Bio Cube

Summarizing information is an important postreading and prewriting activity that helps students synthesize what they have learned. The interactive Cube Creator offers four options: Bio Cube: This option allows students to develop an outline of a person whose biography or autobiography they have just read; it can also be used before students write their own autobiography. Specific prompts ask students to describe a person's significance, background, and personality. Mystery Cube: Use this option to help your students sort out the clues in their favorite mysteries or develop outlines for their own stories. Aplusmath : Free Math Worksheets, Math Games, Math Flashcards and more! Popular Cities. For Education - Synth. Berners-Lee map.

CLIL

LA PRESSIONE E I SUOI EFFETTI. John Spencer - The Creative Classroom. Create a Book - It's Simple, Free and Fun. Visualise the key events of stories. Inquiry-based learning. 1 Definition Inquiry-based learning (IBL) is a project-oriented pedagogic strategy based on constructivist and socio-constructivist theories of learning (Eick & Reed, 2002).

Inquiry-based learning

See also: Case-based learning, discovery learning, WebQuest, Le Monde De Darwin, Project-based science model, Community of inquiry model‎‎ “Inquiry learning is not about memorizing facts - it is about formulation questions and finding appropriate resolutions to questions and issues. Inquiry can be a complex undertaking and it therefore requires dedicated instructional design and support to facilitate that students experience the excitement of solving a task or problem on their own. Carefully designed inquiry learning environments can assist students in the process of transforming information and data into useful knowledge” (Computer Supported Inquiry Learning, retrieved 18:31, 28 June 2007 (MEST). 2 Models There are many models described in the literature. 2.1 Cyclic Inquiry model from: [The Inquiry Page] 2.1.1 Ask.

Scene VR. Hackastory - Innovate journalism and change the future. 05 Cesaro. Ambienti di apprendimento per la didattica digitale integrata. Ly for education. Search Results for roma. Getting Started with Vizor 360. Edu: Make AR & VR in the classroom. Tour Creator.

From the Embodied Cognition to the Embodied Education in the Physical and Sports Sciences. Allen-Collinson, J., & Hockey, J. (2009).

From the Embodied Cognition to the Embodied Education in the Physical and Sports Sciences

The essence of sporting embodiment: Phenomenological analyses of the sporting body. The International Journal of Interdisciplinary Social Sciences, 4 (4), 71-81. Banich, M.T. (2009). Executive Function: The search for an integrated account. Current Directions in Psychological Science, 18, 89-94. Barsalou, L.W. (1999). Beilock S.L. (2008). Ben-Soussan, T.D., Berkovich-Ohana, A., Piervincenzi, C., Glicksohn, J., & Carducci, F. (2015). Best, J.R. (2010). Brady, F. (2008). Brümmer, K. (2010). Budde, H., Voelcker-Rehage, C., Pietrabyk-Kendziorra, S., Ribeiro, P., & Tidow, G. (2008). Calvo Merino, B., Glaser, D.E., Grezes, J., Passingham, R.E., & Haggard, P. (2005). Campbell, D.W., Eaton, W.O., & McKeen, N.A. (2002). Caruana, F. & Borghi, A.M. (2013). Digitalizzazione Manoscritti Biblioteca Vaticana. ORBIS: The Stanford Geospatial Network Model of the Roman World.

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Come si fanno le lettere maiuscole accentate? - Guide Windows. Maps portal. Course 1 - Building A Foundation. Flowries. Quiz e verifiche interattive. Musica a Scuola. Radiolol la webradio a scuola. 3aModC ex Scuole Amiche - Storytelling by Anna Rita Vizzari on Prezi. Storytelling e digital storytelling. A common visual language. Realtà aumentata con Zapworks. 3aModB ex Scuole Amiche - Infografiche by Anna Rita Vizzari on Prezi. 3aModB ex Scuole Amiche - Infografiche by Anna Rita Vizzari on Prezi.