background preloader

Obs/IN 2017

Facebook Twitter

Researchers watch video images people are seeing, decoded from their fMRI brain scans in near-real-time. L’Arabie Saoudite vient d’accorder la citoyenneté à un robot. À l’occasion de l’événement Future Investment Initiative qui s’est déroulé à Riyad du 24 au 26 octobre, un robot humanoïde baptisé “Sophia” a acquis la citoyenneté saoudienne.

L’Arabie Saoudite vient d’accorder la citoyenneté à un robot

“L’Arabie Saoudite vient de rendre une ‘femme’ non humaine citoyenne saoudienne, ce qui en fait le premier pays, du moins à notre connaissance, à accorder la citoyenneté à un robot”, révèle le site TechCrunch. On en sait cependant peu sur les droits que cela lui confère. How Uber is using driver selfies to enhance security, powered by Microsoft Cognitive Services – Transform. Real-Time ID Check is also incredibly fast – with the verification done in milliseconds.

How Uber is using driver selfies to enhance security, powered by Microsoft Cognitive Services – Transform

“We have tens of thousands of driver-partners going online every hour across the world, and for us, the API’s response times were extremely important,” says Kovalev. This feature builds an additional layer of security onto what’s already built into the app. Once passengers request a ride via Uber’s mobile app, Uber sends the rider information about the driver coming to pick them up, including the driver’s name, photo, car make and model, as well as the car’s license plate number.

When the car arrives, riders can compare this information with the vehicle and driver they see before them to ensure they’re getting into their Uber. Un-data-scientist-chez-microsoft-ca-fait-quoi-de-ses-journees. Le « machine learning » – quand les données remplacent les algorithmes. Face API Python tutorial.

API Visage - Reconnaissance des visages. CEA LIST - Vision and Content Engineering Lab- Publications - Analyse de scènes. Comment l'IA donne des yeux aux machines. « Vu ce que l’on peut faire avec des données clas­siques, imaginez le potentiel des images ».

Comment l'IA donne des yeux aux machines

En quelques mot Sihame Aaarab, data scientist au sein de Microsoft France, résume les attentes que suscite l’intelligence arti­fi­cielle appliquée aux images. Bonne nouvelle : la démo­cra­ti­sa­tion de l’IA est une réalité et il existe déjà de nombreux moyens de concré­ti­ser son potentiel. Aux côtés de Aleksander Callebat, également data scientist chez Microsoft France, Sihame Aaarab a profité de l’édition 2017 de Microsoft Experiences pour illustrer les outils dis­po­nibles, avec ou sans développement.

À l’appui de leur visite guidée, l’Intelligent Kiosk qui propose plusieurs scénarios tirant parti des services cognitifs de Microsoft. Automatic image retouching on your phone. The data captured by today’s digital cameras is often treated as the raw material of a final image.

Automatic image retouching on your phone

Before uploading pictures to social networking sites, even casual cellphone photographers might spend a minute or two balancing color and tuning contrast, with one of the many popular image-processing programs now available. This week at Siggraph, the premier digital graphics conference, researchers from MIT’s Computer Science and Artificial Intelligence Laboratory and Google are presenting a new system that can automatically retouch images in the style of a professional photographer. It’s so energy-efficient, however, that it can run on a cellphone, and it’s so fast that it can display retouched images in real-time, so that the photographer can see the final version of the image while still framing the shot. The same system can also speed up existing image-processing algorithms.

Short cuts. La photo dopée à l’intelligence artificielle. Un mode « automatique » inspiré par des réglages de professionnels, un outil de retouche automatique qui copie les experts… Les réseaux neuronaux pourraient nous aider à améliorer nos photos.

La photo dopée à l’intelligence artificielle

Après avoir amélioré les performances des traducteurs automatiques, les « réseaux neuronaux artificiels » ambitionnent de secouer le petit monde de la photo. Arsenal, the intelligent camera assistant by Ryan Stout. Voici comment l'algorithme de Facebook a trié nos contenus pendant des mois. Новый макияж короля – Telegraph. В конце прошлого года мне внезапно очень надоел хайп, вокруг систем распознавания лиц.

Новый макияж короля – Telegraph

Системы эти используются разными людьми в разных целях, а количество камер, которые фиксируют ваши лица стремительно растет. En Chine, des caméras devinent qui sont les passants dans la rue. Autres logiciels d'analyse vidéo - La vidéo au service de l'EPS. Kinovea. FootoVision. FootoVision transforme chaque match de foot en big data. Firstvision. Big Data killed the video game [2min pour convaincre] John Bardakos - Home. Past visions penned by Frederick William IV. Haftungsausschluss Eine Haftung für die Richtigkeit, Vollständigkeit und Aktualität dieser Webseiten kann trotz sorgfältiger Prüfung nicht übernommen werden.

Past visions penned by Frederick William IV

Die Fachhochschule Potsdam übernimmt insbesondere keine Haftung für eventuelle Schäden oder Konsequenzen, die durch eine direkte oder indirekte Nutzung der angebotenen Inhalte entstehen. Es wird ausdrücklich darauf hingewiesen, dass für den Inhalt verlinkter Seiten ausschließlich deren Betreiber verantwortlich ist. Trotz sorgfältiger inhaltlicher Kontrolle übernehmen wir keine Haftung für die Inhalte externer Links. Für Schäden, die aus der Nutzung oder Nichtnutzung dieser Informationen entstehen, haftet ausschließlich der Betreiber der Seite, auf die verwiesen wurde. Sollten Sie Kenntnis von verlinkten Seiten mit rechtswidrigen Inhalten erlangen, bitten wir Sie, uns dies mitzuteilen.

Urheberrecht Wir erlauben ausdrücklich und begrüßen das Zitieren unserer Dokumente und Webseiten sowie das Setzen von Links auf unsere Website. Next Big Test for AI: Making Sense of the World - MIT Technology Review. A few years ago, a breakthrough in machine learning suddenly enabled computers to recognize objects shown in photographs with unprecedented—almost spooky—accuracy.

Next Big Test for AI: Making Sense of the World - MIT Technology Review

The question now is whether machines can make another leap, by learning to make sense of what’s actually going on in such images. A new image database, called Visual Genome, could push computers toward this goal, and help gauge the progress of computers attempting to better understand the real world. Teaching computers to parse visual scenes is fundamentally important for artificial intelligence.

It might not only spawn more useful vision algorithms, but also help train computers how to communicate more effectively, because language is so intimately tied to representation of the physical world. Spécialité Arts Plastiques. Finalité indifférenciée.

Spécialité Arts Plastiques

ME5HAR Master Arts. Places2: A Large-Scale Database for Scene Understanding. Next Big Test for AI: Making Sense of the World - MIT Technology Review. Xensr. North Kiteboarding and PIQ. Next Big Test for AI: Making Sense of the World - MIT Technology Review. Smart art: Hack the Space at Tate Modern. We are all bleeding data.

Smart art: Hack the Space at Tate Modern

From our email addresses and tweets to our phonecalls and the items we scan at the checkout, the ever-expanding amount of information about us and the world we live in is being collected by governments, corporations and advertisers. Yet, as 140 developers, coders, designers and artists set out to prove this weekend, data – be it big or small – can also be a creative resource. Launching on Friday evening and running for 24 hours, the first ever art hack at Tate Modern did not involve destroying the gallery's priceless collection, or illegally breaking through the firewalls of secret government databases. Instead, camped out overnight in the gallery's cavernous Turbine Hall, participants worked through the night on a single brief: "Take any form of data and transform it into a creative digital artwork.

" On the surface, a downbeat toy. Le curating algorithmique. « En 1957, Robert A. Dahl donnait du concept de pouvoir la définition suivante : “A exerce un pouvoir sur B dans la mesure où il obtient de B une action que B n’aurait pas effectuée autrement. ” […] La manifestation du pouvoir la plus directe est la force coercitive ou “puissance dure”. […] L’emprisonnement. Un revolver pointé sur vous, ou même le fait de savoir ou de supposer que votre opposant a un revolver. […] Des situations au cours desquelles vous, B, faites face aux conséquences directes et négatives de votre possible refus d’obéir à A. La “puissance douce”, à l’opposé, pousse B à agir comme A le souhaite parce que B estime qu’il est intéressant (et donc profitable) d’être comme A. Big Bang Data. Decode Exhibition Points Way to Data-Driven Art. The cryptic works on display at London’s Decode: Digital Design Sensations exhibition manipulate raw data as a kind of virtual pigment, finding form and fun amid the sensory overload that threatens to overwhelm the 21st-century hive mind.

Several exhibition pieces showcased at Victoria and Albert Museum depend on human presence to produce their full effect. A motion-detecting eyeball, for examples, blinks each time a visitor blinks. In another piece, a video screen enables visitors to “paint” smears of color through the power of their gyrations. Other installations, on display through April 11, strip-mine data streams from Twitter, translate a day’s worth of flight routes into animated abstract art and hurl text-message fragments onto dozens of tiny display screens. Chap3 tout. Data Sketches. Visualized Milan. #ODDITYVIZ Space Oddity – a visual deconstruction. Stefanie Posavec. When envisaging a typical data visualiser at work, you’d probably conjure up images of a person slaving over rows of numbers and wrangling spreadsheets. But Denver-born and London-based data designer Stefanie Posavec is of a different breed.

Rather than simply turning a set of numbers into an information graphic, she finds data in things we wouldn’t normally associate with this type of information. She calls this ‘hidden data’, and it could be found in something as unexpected as a novel or a song lyric. Take her Literary Organism series she completed as part of her MA at Central Saint Martins. Manual data design from Stefanie Posavec. Designer Stefanie Posavec talks about her process of data collection, analysis, and design. There’s a lot of advantages to knowing how to program, but there can also be value in meticulous manual discovery if you’re willing to put in that extra time. DI BARTOLO. Bibliothèques et Open data : retour d’expérience de la Bibliothèque départementale des Côtes d’Armor. Hélène Bert est chargée des ressources numériques à la Bibliothèque départementale des Côtes d’Armor depuis novembre 2014, après un parcours marqué par la diversité d’expériences professionnelles en lecture publique : Montbéliard, La Flèche, Vitré, Ploufragan, Saint-Brieuc, Guingamp, et en bibliothèque universitaire : IUFM de Bretagne.

Diplômée de l’université Paul-Valéry Montpellier III, Licence professionnelle « Dispositifs de gestion et de diffusion de l’information numérique » (promotion 2015-2016). Adresse électronique : Helene.BERT@cotesdarmor.fr Si la « culture de la donnée » existe depuis longtemps en bibliothèques avec des pratiques d’analyse et de mesure bien ancrées, la culture de la communication de ces données au public n’est pas du tout systématique, ni habituelle. 2017 Hack. This guide lists the categories for judging the projects that will be presented at the conclusion of the hackathon. Each category has a weighted percentage that will be used to calculate the final score for each team. This explanatory material should be used as a guide for scoring each area. Innovation 30% Event:2016-07 [make.opendata.ch wiki] The second Swiss Open Cultural Data Hackathon took place on 1-2 July 2016 at the Basel University Library.

Join us on Facebook or Twitter Facebook (Swiss Cultural Data Hackathon) Share your data in view of the next Open Cultural Data Hackathon We are planning to hold the next Open Cultural Data Hackathon in 2017. CODEX MIT Media Lab: A Literary Hackathon. Fabien Giraud & Raphaël Siboni. – Press release for The Unmanned exhibition at Casino Luxembourg, January 2014 – “The first film shot did not occur with workers leaving a Lyon factory on 28 March 1895, but six months later, when at the end of another work day, the female workers walk once again in front of their employers’ camera, squeezing into the frame and speeding up their steps to adapt to the reel’s running time.

It’s the invention of a new physics, operating by the pressure of time spans on the body, by the condensation of space within the frames. Cinema is thus not simply the invention of a rhythmic drive mechanism for film to render the world’s movement, but the act of producing new bodies and new rhythms. Cinema has nothing to do with representation. It is a point of morphological inflection. Predictive Art Bot □ Ordis et mémoires fantômes. S’il ne se passe pas une semaine sans qu’un magazine titre sur le pouvoir des algorithmes dans notre quotidien, pointant notre dépendance aux machines et notre crédulité face à leur capacité à nous mener par le bout du nez, il existe aussi d’autres façons de les regarder - avec un peu de poésie. Haunted by Algorithms. IoT Art - Real Time Networked Art Installations. 1) eCLOUD Project: Image: spencer lowell and www.ecloudproject.com Installed in the San Jose International Airport eCLOUD is a permanent art work by Aaron Koblin, Nik Hafermaas and Dan Goods.

Software Studies Initiative: new book "Data Drift: Archiving Media and Data Art in the 21st Century" (editors: Rasa Smite, Raitis Smits, Lev Manovich) Data Drift: Archiving Media and Data Art in the 21st Century Editors: Rasa Smite, Raitis Smits, Lev Manovich Publisher: RIXC, LiepU MPLab (October 8, 2015) Language: English ISBN-10: 9934843439 ISBN-13: 978-9934843433 Paperback: 296 pages Product Dimensions: 8.4 x 5.8 x 0.7 inches Available on Amazon Malraux's imaginary museum has become a reality of our digital age.

Everyday, a massive amount of new visual, textual, and transactional data is added to this vast archive. How do we decide what bits of contemporary digital culture to preserve, study and curate given that its universe is constantly expanding? Interactive Globe: Small Arms Imports & Exports. Pitch Interactive, Inc. - A Data Visualization Studio. Software Studies Initiative: new book "Data Drift: Archiving Media and Data Art in the 21st Century" (editors: Rasa Smite, Raitis Smits, Lev Manovich) Data visualization design and the art of depicting reality. As part of an ongoing exhibition series with the Hyundai Card Design Library in Seoul, Korea, MoMA senior curator Paola Antonelli has organized three capsule exhibitions that highlight new frontiers in contemporary design and encourage international dialogue.

The second exhibition, Data Visualization, opened in Seoul in July 2015 and has recently concluded. We live in an age where we are bombarded by data gathered by sensors, arrayed by software, and dispersed via ever-proliferating networks. The digital age of data art. Maxence Grugier is a French journalist specializing in new media art and digital art for more than 15 years, writing for Digitalarti Media and other publications. Many artists use as material for art the raw data produced by our societies, seeking innovative means of display or transforming it into a work of art. By blurring boundaries between art and information, data art dispels the myth of the romantic artist while offering a fundamental artistic act in a critical commentary of the digital age in which we live. Amazon. Sport 2.0. Amazon. Leader de la biométrie et de l'identité numérique. La formation académique – L'ÉCOLE DE L'AIR.

PRISME : human behavior exploration core facility - Institut du Cerveau et de la Moelle Epinière. Prisme-ICM Accueil. VideoScout, combined Opta data and video available fully online. Prisme-ICM Accueil. PRISME : human behavior exploration core facility - Institut du Cerveau et de la Moelle Epinière. Michel Paysant - Dessiner avec les yeux. L'Equipe Explore - La Data Révolution. STATS acquiert Prozone. Live Sports Feeds, Custom Sports Data Feeds, Sports Data API.

Sport & Data : la compo gagnante ? Google ne peut pas « dépixelliser » une image comme dans les séries policières. Ces données à voir à l'Espace d'art de Nanterre. The R graph Gallery – Inspiration and Help concerning R graphics. FlowingData. Best Data Visualization Projects of 2016. Data Art, l'art d'un monde d'informations. En images : la surveillance et le Big Data vu par des artistes. CCTV Footage As Art: The Work Of William Betts. William Betts. William Betts. STUDIO for Creative Inquiry » Deep Lab. The Grand plan : Jakub Geltner. En images : la surveillance et le Big Data vu par des artistes. LAb[au] Toulouse Hacker Space Factory. We Make Porn. Atlas du temps présent. Quand les artistes contemporains s’intéressent aux données. Ces artistes engagés contre la collecte de données. Quand les artistes font de l'art avec les données numériques. L'intelligence artificielle de Google recompose une photo comme dans Les Experts. Google Brain super-resolution image tech makes “zoom, enhance!” a real thing.

Google Brain super-resolution image tech makes “zoom, enhance!” a real thing. Google DeepMind could invent the next generation of AI by playing Starcraft 2. L'intelligence artificielle de Google recompose une photo comme dans Les Experts. Data Art, l'art d'un monde d'informations. Quand les artistes font de l'art avec les données numériques. Ces artistes engagés contre la collecte de données.