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Programació i robòtica

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Eduteka - Aprender a programar, programar para aprender. Por Mitchel Resnick, PhD.

Eduteka - Aprender a programar, programar para aprender

¿Es importante que todos los niños aprendan a escribir? Después de todo, muy pocos de ellos en su vida adulta serán periodistas, novelistas o escritores profesionales. Cabe entonces la pregunta ¿por qué todo el mundo debe aprender a escribir? Por supuesto, estas parecen preguntas tontas. Las personas usan la Escritura en todas las facetas de su vida; para enviar felicitaciones de cumpleaños a sus amigos, para hacer la lista del mercado, para consignar en sus diarios sentimientos personales. Yo veo la Programación (programar computadores), como extensión de la Escritura. El reciente surgimiento del interés por aprender a programar, reflejado en sitios Web como “codecademy.com” y “code.org”, se enfoca en oportunidades de carrera o de trabajo.

Pero yo veo razones más profundas y generales para aprender a programar. Nos sorprendemos siempre con la diversidad y Creatividad que se evidencia en los proyectos. Proyecto Scratch 2.0 Who Do You Like Best? Coding initiative report European Schoolnet October2014. Eduteka - Pensamiento Computacional > pag: 1. Scratch: deixeu que els nens programin! - Bits d'educació.

Els alumnes del Carme Auguet programen un robot.

Scratch: deixeu que els nens programin! - Bits d'educació

/CARLES PALACIO Un grup d’alumnes de l’escola Carme Auguet de Girona programa un robot per a que detecti un traçat i el recorri. Són nens i nenes de Primària que, sense adonar-se’n -i passant-ho presumiblement bé-, estan aprenent a utilitzar coordenades, uns coneixements que se solen introduir a l’ESO. A l’aula del costat, un altre grup ha dissenyat un senzill videojoc que et planteja reptes de càlcul matemàtic.

Per crear-lo, lògicament, han hagut de resoldre prèviament els problemes matemàtics que el joc incorpora. Les activitats que divendres passat omplien el petit edifici de l’escola Carme Auguet eren múltiples; i les possibilitats de cadascuna d’elles, quasi infinites. Així ho veuen els qui ja l’han incorporat als seus projectes educatius, com és el cas de l’escola Carme Auguet, que des del curs passat i dedica unes 8 hores setmanals -no cada setmana-. Atendre la diversitat “La tecnologia al servei del pensament creatiu”

Playful coding: el goig de programar, en 5 reflexions. El goig de programar Entrar en una aula de primària de l’escola Constantin Ianculescu a Craiova (Romania) i trobar-se els alumnes engrescats en una activitat de programació creativa dissenyada a la Universitat de Girona.

Playful coding: el goig de programar, en 5 reflexions

O passejar pels espais d’UdiGitalEdu al Parc Científic i Tecnològic de Girona i descobrir equips de nens i nenes excitats mentre programen robots d’un taller concebut a la Universitat de Perugia (Itàlia), una activitat alhora enriquida amb idees de la Universitat d’Aberystwyth (Gal·les). El projecte fuig d’algunes modes i iniciatives actuals, que se centren exclusivament en promoure la programació a les escoles adduint que aquesta serà una competència bàsica en les feines del futur. I és precisament tenint en compte aquestes idees, que hem dissenyat i provat les experiències de playful coding que presentarem en forma d’una guia per a mestres el proper juliol, durant la clausura del projecte. 1. 2. 3. 4. 5. ¿Qué es el pensamiento computacional? En el año 2006 Jeannette Wing publicó el artículo Computational thinking en el que defendía que esta nueva competencia debería ser incluida en la formación de todos los niños y niñas, ya que representa un ingrediente vital del aprendizaje de la ciencia, la tecnología, la ingeniería y las matemáticas.

¿Qué es el pensamiento computacional?

Pero, ¿qué es el pensamiento computacional? En palabras de la propia Wing “el pensamiento computacional implica resolver problemas, diseñar sistemas y comprender el comportamiento humano, haciendo uso de los conceptos fundamentales de la informática”. Es decir, que la esencia del pensamiento computacional es pensar como lo haría un científico informático cuando nos enfrentamos a un problema. Otras definiciones de pensamiento computacional han ido surgiendo en la literatura científica desde entonces. Entre las más aceptadas se encuentran la de Aho y la de la Royal Society: Imagen de cabecera: Architecture of Spaun. Robotica. Entera20 número3 cat espiral by Asocicación Espiral, Eduación y Tecnología. Ozobot. ¡Un robot pequeño con inmensas posibilidades! Scratch: deixeu que els nens programin! - Bits d'educació. Ozobot Bit - Blockly. Products. Blockly Games.