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Narration interactive

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The { } And. World of Yo-Ho. Crédits Art Direction and Original Idea : Étienne Mineur Game design : Farid Ben Salem, David Calvo, Tristan Genevet, Ryad Godard , Julien Hognon and Étienne Mineur assisted by Benjamin Gallier Technical Direction : Julien Hognon Development : Tristan Genevet and Julien Hognon Narrative design : David Calvo Illustration : Amélie Jourdain and Marie Magny 3D Modeling : Marie Magny Graphic design : Ferdinand Dervieux and Étienne Mineur assisted by Alice Blot and Julie Chane-Hive Communication : Farid Ben Salem Music & Sound Design : Jean-Jacques Birgé Animation : Walter Mazoyer Proof Reading : Sébastien Adamowicz , Gabriel Durnerin, Jamie Parsons, Rémy Mineur and Jeff Quick Production Manager : Mourad Salhi Production : Étienne Mineur and Cedric Littardi assisted by Marion Allard A special thanks to our testers and backers on Kickstarter who helped us bring this game to life.

World of Yo-Ho

With the participation of FAJV - Centre National du Cinéma et de l’Image Animée et du Ministère de l’Économie et de l’industrie. The Most Northern Place. themostnorthernplace.com #webdoc #transmedia. Interactive Documentary Shorts. Eline Jongsma and Kel O'Neill's acclaimed documentary project Empire is an investigation into the aftershocks of the first global capitalist endeavor.

Interactive Documentary Shorts

In the 17th century, the colonists and mercenaries of the Dutch East and West India Companies laid claim to lands stretching from the Cape of Good Hope to the Indonesian archipelago, and from New York to South America's Wild Coast. The impact of their actions can still be seen in the cultures—and bloodlines—of people and communities in Africa, Asia, Oceania and the Americas. Empire tells the stories of individuals and communities whose lives are still in some way defined by Dutch colonialism.

It is now available online as a series of four interactive experiences: Cradle, Legacy, Migrants and Periphery. #Empire @povdocs View » Images » The { } And. Murmur - We pioneer interactive storytelling experiences. Walking Cinema. I N S P I R I T · An unboring.net VR / 3D experience. Ankama. Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre.

Ankama

Ankama Ankama est une société française spécialisée dans le domaine de la création numérique et artistique. Son activité première est la communication interactive. Elle a acquis une certaine notoriété grâce aux jeux vidéo qu’elle a développés. Ankama est à la fois un studio de jeux vidéo, une maison d’édition de BD/manga/comics/roman et un studio d’Animation. §Historique[modifier | modifier le code] Ankama a été créée en 2001 en tant que prestataire de services web, à l’initiative de trois entrepreneurs, Camille Chafer (directeur technique), Anthony Roux (directeur artistique) et Emmanuel Darras (directeur commercial), issus de la même agence web et formés à Télécom Lille. Le 2 décembre 2009 marque la sortie de Dofus 2.0. Le 5 avril 2011 : sortie des classes Zobals et Roublards avec Dofus 2.0.

Le 21 mars 2012, Ankama reçoit le prix du meilleur créateur de jeu vidéo[Par qui ?]. §Ankama Web[modifier | modifier le code] Site officiel Ankama Games. Simogo. DEVICE 6. A surreal thriller in which the written word is your map DEVICE 6 plays with the conventions of games and literature, entwines story with geography and blends puzzle and novella, to draw players into an intriguing mystery of technology and neuroscience. Anna wakes up in a castle on a remote island, with little recollection of how she got there. All she remembers is an unusually unpleasant doll… Why are there two identical castles on the island? CLOUDS interactive documentary. Mythaphi. Cinemacity. What Ze Teuf - Today. Toute l'actu d'Anarchy. Error. La place du public dans les oeuvres interactives — Interactivité & Transmedia. L‘état d’esprit du public face à une oeuvre interactive Une oeuvre c’est un contrat — plus ou moins tacite — passé entre le créateur et le public.

La place du public dans les oeuvres interactives — Interactivité & Transmedia

Au cinéma, au théâtre, face à un livre, la “grammaire” des oeuvres, la manière de les aborder, est déjà développée et bien admise. En revanche, les expériences interactives sont si variées, si “expérimentales” pourrions-nous dire, qu’il n’y a pas une seule manière de les aborder. D’un projet à l’autre, le contrat sera différent et le créateur demandera donc au public d’entrer dans son univers avec différents états d’esprit.

Bref, dans des postures différentes. Explorateur, découvreur, enquêteur (la posture Magellan) “L’utilisateur Magellan” se voit confier la responsabilité de la découverte, de l’exploration de l’univers développé. En échange du temps qu’il passe sur l’expérience, le public reçoit une somme d’informations nouvelles, d’idées innovantes, d’images éclairantes. Créateur, contributeur (la posture De Vinci) Home. Accueil. Once Upon, atelier architecture transmedia, spécialiste des nouvelles écritures et de la production transmedia. Last Hijack Interactive - Piracy in Somalia in one multimedial story.

FIVE MINUTES - Interactive Short. CYOD. Hollow - An Interactive Documentary.