background preloader

Culture, Knowledge & Encyclopedies

Facebook Twitter

Japan Foundation > Arts and Cultural Exchange > Visual Arts > International Exhibition Participation Program > Venice Biennale > International Art Exhibition > 55th. The Japan Foundation is delighted to announce artist Koki Tanaka’s representation of Japan at the 55th International Art Exhibition – la Biennale di Venezia, to be held from June to November, 2013, and will present the exhibition titled abstract speaking - sharing uncertainty and collective act, curated by Mika Kuraya, Chief Curator of the Department of Fine Arts, The National Museum of Modern Art, Tokyo.

The exhibition (a solo show by Koki Tanaka organized by The Japan Foundation) in the Japan Pavilion at the 55th Venice Biennale? International Art Exhibition has been awarded a Special Mention. Comments from the Award Winners (PDF/271KB) a poem written by 5 poets at once (first attempt) 2013 HD video 68 min 30 sec Commissioned by The Japan Foundation Equipment support: ARTISTS' GUILD Outline of exhibition at the Japan Pavilion About the Artist photo:Makiko Nawa Koki Tanaka Born in 1975; currently lives and works in Los Angeles.

Artist website: Artist's statement. Culture. Fundación Rafael Del Pino | Fundación Rafael Del Pino. Fundación Ramón Areces. Actividades, Becas, Investigación... Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar nuestros servicios. Si continúa navegando, consideramos que acepta su uso. Puede obtener más información, o bien conocer cómo cambiar la configuración, en nuestra política de cookies. saltar a contenido Comprometidos con el progreso, la investigación, la educación y la cultura Compartir Comienza Menú Principal Ir directamente al contenido principal Fin del Menú Principal Barcelona, 30 de abril / Conferencia Alastair Kent The development of policy and practice for rare diseases: the contribution of patients and patient organisations Madrid, 20 y 21 de mayo / Simposio Internacional Microorganismos beneficiosos para la agricultura y la protección de la biosfera Barcelona, 28 de mayo / Conferencia Christoph Klein Rare diseases oft he immune system - from therapeutic orphans to pionieers of personalized medicine Barcelona, 11 de junio / Conferencia Paul Lasko Madrid, 21 de abril / Conferencia José Viña Madrid, 28 de abril / Conferencia Elisa Chuliá.

Arte Open Views - Arte contemporáneo en espacios privados. Informe situacionista sobre la iconografía monumental de la ciudad de Madrid. Publicado en Escultura Urbana, octubre de 2007 por Miguel Cereceda 1.- ¿Quién hace los monumentos? Los monumentos no los hacen los arquitectos ni los escultores, no los hacen los urbanistas ni tampoco los políticos. Por el contrario, los construyen, los erigen y los destruyen los sentimientos populares. No es tan importante que el monumento se erija, como que se preserve. Y para que se preserve, no es tan decisiva una estructura piramidal (que, a juzgar por la de las pirámides de Egipto, parece una estructura muy resistente al tiempo), como el cuidado, el cariño, el orgullo y el respeto de los pueblos. Los zigurats mesopotámicos también eran piramidales y fueron arrasados por el polvo, el lodo y el olvido.

En cualquier caso, los monumentos los construyen y los destruyen los sentimientos populares, no los políticos (que no son sino su encarnación demagógica estereotipada). Madrid es en cualquier caso víctima de una identidad vergonzante. 2.- Planos posibles 3.- Memoria y monumento. Engranajes culturales. Empleo cultural. Freebook Sifter - A Resource for Free eBooks. Hongrie : Budapest, champ de ruines culturel. Jadis créative et florissante, la scène culturelle hongroise est aujourd’hui régie par les valeurs nationales défendues par le gouvernement.

Le cri d’alarme d’une journaliste hongroise qui a quitté son pays pour l’Allemagne. Qui change de pays change son âme, dit-on en Hongrie. Or, au cours des deux ans et demi qui viennent de s’écouler, un demi-million de Hongrois se sont expatriés dans le monde entier, soit deux fois plus que lors de la vague de répression qui a suivi le soulèvement de 1956. C’est beaucoup pour un pays qui compte à peine dix millions d’habitants. J’ai décidé à mon tour de ne plus tolérer la situation. Je fais partie de cette génération qui était assez jeune après 1990 pour le sentir : l’atmosphère des années de l’enfance et de l’école avait changé. Dans les années 2000, la scène alternative hongroise a connu une période d’effervescence. On défendait quelque chose et l’on croyait en quelque chose : en soi, en son avenir. Des amateurs extrémistes aux commandes. Recursos Culturales. K - La spirale de la connaissance de Nonaka. La industria cultural y el coste de oportunidad.

Licencia cc En mi primera clase de Microeconomía en la Universidad de Oviedo uno de los escasísimos profesores extraordinarios de los que pude disfrutar en la carrera comentó que la diferencia entre un economista genial y un economista del montón era la compresión perfecta de tres conceptos. Entre ellos estaba el coste de oportunidad. El coste de oportunidad de algo es aquello a lo que se renuncia por conseguirlo. Así de simple. Muestra de ellos es la expresión la cultura del todogratis. Esto tiene sentido si eres un juez. Pero si hablamos de economía y de mercado sí que deberías usar esta idea y lo siento mucho pero los discos, los libros y el cine no son cultura sino mercados culturales intervenidos y protegidos por el gobierno por (oficialmente) una externalidades positivas muy discutibles.

Economía de andar por casa Para entender un poco mejor el coste de oportunidad usaré un ejemplo muy sencillo. Un momento ¡el buscaminas es gratis! Jum. The Unnatural Enquirer: Perspiring Minds Want To Know! Encyclopedia.com | Free Online Encyclopedia. SoYouThinkYouKnowItAll. Knowledge. Copyright and Creative Commons. Julia’s dream is to make a living as a photographer. In this dream, she takes amazing photos, people buy them, and their purchases fund her future work. But it’s not that simple. Julia wants to publish some of her photos to help spread the word, but she’s concerned because photos are easy to copy. She could lose control and not be able to make a living from her talent. So she does some research and learns that in the U.S., as with other countries, we have laws that give creators of materials like books, images, movies, artwork and music a way to own and protect their creations.

It’s called copyright law. Owning the copyright means having the exclusive right to manage and sell the material. And she’s surprised to find that when she creates photos, she owns the copyright to them automatically, without taking any other action. She likes being covered by copyright law, but it limits her exposure, because her permission is required for sharing a photo.

General Knowledge 2011 Current Affairs 2011 Questions Answers Latest General Knowledge India Online GK Awareness. La industria cultural y el coste de oportunidad. Culture. General Knowledge Today. Cultura. Culture. Trivia Questions General Knowledge 10 quizzes with 50 questions for each quiz. Questions & Answers | ChaCha. Encyclopedia.com | Free Online Encyclopedia. FACTS / THEORIES / KNOWLEDGE. KNOWEB: Gain Knowledge through Web. Photos + Movement = Photeo (Part 1 of 3) by Stephen Haskin & Megan Torrance. “In eLearning, the idea is to create the opportunity for the learner to have an “ah-ha!” Moment. Ah-ha! Moments are the parts of learning that stick, and you can’t give yourself more opportunity to create an ah-ha! Moment than by using all the visual elements and techniques at your disposal.” Photeo. What a funny word. The word differentiates a static photograph, or any image whether still or moving, from a more video-like experience that employs anything you can see or hear, but not necessarily video.

Ken Burns popularized this concept when he created “The Civil War” series on PBS in the late 1980s. The approach soon gained a label: “The Ken Burns Effect.” These days, there are many methods and programs that easily add motion to a still image or video clip, and which can make words or a little image move across a larger scene. Photeo phundamentals In this article, we intend to correct that omission. In romantic comedy, it’s almost mandatory that a montage be slipped in someplace. Centro Cultural de España – Santiago. Destacados | Anilla Cultural MAC Chile. Anilla Cultural | Latinoamérica-Europa. Knowledge. Homepage. DIY / DIWO culture.

Ideame - La plataforma latina de financiamiento colectivo. Inicio | Plataforma Cultura Digital. Cultura Libre Universidad de Chile. Online dictionnaries, encyclopedias. PATRIMONIO. IN_di_GESTIÓN CULTURAL. Activités culturelles. Centre National de Ressources Textuelles et Lexicales. Kalipedia. Mashpedia: Real-time Dashboards. Culture. Internet Archive: Wayback Machine. Culture. Ideacious | homepage. Spanish culture industry becomes bank collapse casualty | World news. Amid all the talk of bailouts and sovereign debt, less attention has been paid to another victim of the financial crisis – the arts.

The Spanish culture industry has been hit by a double whammy: the public spending cuts that began in 2010 and the collapse of the savings banks that have been a main source of funding. These banks, known as cajas, grew out of montes de piedad – which were basically pawn shops – in the 19th century as an encouragement to the poor to save. They became something akin to friendly societies and were technically not for profit, and so had no shareholders. As they grew, they channelled their surplus into foundations that spent it on la obra social – anything from old people's homes and drug rehabilitation centres to opera houses and art galleries.

To put this in perspective, the obra social budget of the Catalan Fundacío la Caixa for the current year is €500m (£403m). "We don't have the culture of philanthropy that you have in the UK and the US," he says. Plateforme-artistique. Explicando Creative Commons. Kalipedia. La lettre de Gallica n°29 - mars 2012 - newsletter mensuelle de Gallica. Cultura. Kultur. Classical Studies. Knowledge - Savoir. Culturomics. Plaidoyer pour une culture libre. Dans le cadre du Tribunal pour les générations futures organisé mardi par le magazine Usbek et Rica, Lionel Maurel a tenté de convaincre le public qu'il est possible d'étendre la culture libre, mais que cela a un petit coût : la mise en place d'un système du type licence globale, où chaque internaute paye une contribution de quelques euros. Les intervenants du Tribunal des générations futures à la Gaîté Lyrique mardi 17 avril 2012 - © Jacob Khrist pour Owni Mardi soir, le magazine Usbek et Rica organisait une conférence à la Gaîté Lyrique sur le thème “la culture doit-elle être libre et gratuite ?”.

Il s’agissait de la cinquième édition du Tribunal pour les générations futures, dont voici le pitch : Parce que l’avenir n’est pas encore mort, nous avons plus que jamais besoin de l’explorer ! Plaidoirie de l'avocat de la culture libre, Lionel Maurel - © Jacob Khrist pour Owni Le prix de la liberté Mesdames, messieurs les jurés. C’est sur elle que les générations futures nous jugeront. Knowledge. IRI - Institut de recherche et d’innovation du centre pompidou, Accueil. Droit d'auteur. Co-creatingcultures. Recently we delivered the final prize Hack The Ride to Miquel Llobet and David Farrús, members of the WMB team who were the first prize winners of Hack The Ride with a proposal based on Google Glass that integrated data from the bike while you drive and you can request more or less information from the controls of the bike. It was the first of three prizes to be awarded at the end of 24 hours of Hack The Ride, a hackathon we organised for/with BMW Motorrad and the global BMW Innovation Group (Innovation Works).

The idea was to create new applications for mobile phones and similar devices to improve motorcycle driving in town. It can be understood as the application concept “Connected Vehicle” to mnotorcycles. The “Connected Vehicle” was also one of the important themes of the Mobile World Congress this year. We took the Mobile World Center at Plaza Catalunya during the 22nd and 23rd of February. The other two winners were: Paul Günther of the Gumball team won the third prize. Tucamon.es. Anilla Cultural | Latinoamérica-Europa. Collaborative Work. Histoire des arts. CULTURE/COMMUNITY. LAB » Arxiu del Bloc » MuseumNext Barcelona: usuarios que cambian museos, museos que cambian con los usuarios. Cada vez surgen más proyectos en Internet creados y alimentados por comunidades de usuarios, al margen de las iniciativas institucionales. Este tipo de proyectos ciudadanos – Wikipedia es uno de los ejemplos de más dimensión y popularidad – están obligando a las instituciones culturales a integrar el conocimiento colectivo en sus proyectos.

De esta manera, el museo deja de ser un espacio cerrado y unidireccional, donde el visitante no tiene ninguna posibilidad de interactuar, para pasar un espacio inclusivo, donde el conocimiento y la creatividad del usuario cuentan. MuseumNext es un excelente foro profesional para descubrir experiencias participativas en las que el usuario es también autor, creador de contenidos, gestor de proyectos. En MuseumNext Barcelona se presentaron algunos casos que merece la pena destacar. Agendas culturales hechas por la comunidad Creative Tourist es una de las guías culturales más leídas de Manchester.

Otro museo es posible. GESTIÓN+MEDIACIÓN CULTURAL. Helium - Where Knowledge Rules. Culture. Knowledge Management. Art therapy. Academia. Knowledge - Savoir. Creative Commons : dossier explicatif. Carrefour Education (portail éducatif destiné aux enseignants québécois) a mis à jour en mai 2011 son dossier : la licence Creative Commons : le Copyright revu et amélioré (en pdf, 8 pages) signé Daniel Lemay. Ce document ressource est une initiative de Carrefour éducation, de la Vitrine APO et de l’Université du Québec qui permet de comprendre que ce que recouvre les licences partageables de contenus de type Creative Commons.

L’article de Wikipédia consacré à Creative Commons souligne leur utilité : « L’objectif recherché est d’encourager de manière simple et licite la circulation des œuvres, l’échange et la créativité. Creative Commons s’adresse ainsi aux auteurs qui préfèrent partager leur travail et enrichir le patrimoine commun (les Commons) de la culture et de l’information accessible librement. L’œuvre peut ainsi évoluer tout au long de sa diffusion. » Licence : Creative Commons by-nc-saGéographie : International Tags: Creative Commons, droit, guide.

Michigan Cultural Alliance. Centre de Connaissances et de culture. Encyclopédie de L'Agora | L'encyclopédi@ - ERPI. Programacion Medialab Invisible 7º Festival de Cultura Libre.

Institutions

Encyclopedies. Library of Congress Home.