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Paris brûle-t-il ? (film) Paris brûle-t-il ? Est une fresque historique qui montre les faits de Résistance et les actions militaires qui, en août 1944, conduisent à la libération de Paris et à la reddition du général von Choltitz, commandant en chef de la Wehrmacht pour le Groß-Paris. Le film met en scène les principaux personnages historiques de cette période : outre le général von Choltitz, le général américain Patton, le jeune cadre de la Résistance Jacques Chaban-Delmas, le général Leclerc commandant la 2e division blindée... Il montre la concurrence qui naît au sein de la Résistance entre les communistes et les gaullistes ; en effet, celui qui va contrôler Paris devrait pouvoir contrôler toute la France.

La fin du film insiste sur l'ordre donné par Adolf Hitler à l'armée d'occupation de détruire une grande partie de Paris avant de capituler, en faisant sauter les ponts et les monuments. Choltitz désobéit finalement à cet ordre et se rend sans condition aux Alliés. Darryl F. Lieux de tournage[22] Paris. Cyanide & Happiness - Interrogation. Réka Bucsi: Symphony no. 42. Réka Bucsi‘s Symphony no. 42 is an illustrated encyclopedia of surrealist black comedy. Think David O’Reilly with a softer side. Watching it feels like a long steady march of moments. But I couldn’t turn away or skip ahead. Each vignette made me laugh with growing sensation of crazy. Though the film has just now come online, Symphony has been making the rounds on the festival circuit over the past two years, in addition to being shortlisted for the 87th Oscars. Prelinger Archives : Free Movies : Download & Streaming.

By Castle Films movies eye favorite 210 comment 13 Complete presentation of the banana industry from the clearing of the jungle and the planting to the shipment of the fruit to the American markets. favoritefavoritefavoritefavorite ( 13 reviews ) Topics: Agriculture: Bananas, Central America by Handy (Jam) Organization favorite 33 comment 2 Epic history of industrial medicine in the first half of the 20th century, showing how manufacturers and the medical profession came to terms with one another and culminating in GM's rehabilitation program for returned World War II veterans. By Centron Corporation favorite 144 comment 8 Young girl's mirror image teaches her fundamentals of good posture. favoritefavoritefavorite ( 8 reviews ) Topic: Health and hygiene by Unknown favorite 61 Promotional film for "Nutrilite," a 1950s-vintage food supplement. favoritefavoritefavoritefavoritefavorite ( 8 reviews ) Topics: Agriculture: Food industry: Supplements, Nutrition by Encyclopaedia Britannica Films favorite 141.

Cinema Perverso. C’est un phénomène historique propre à l’Allemagne d'après-guerre. Lors de la reconstruction des grandes gares du pays (Francfort, Munich, Cologne, Düsseldorf, Stuttgart…), la compagnie des chemins de fer allemands construit des salles de cinéma dans lesquels les voyageurs peuvent passer le temps entre deux trains.

Alors que la programmation est initialement réservée à l’actualité, l’arrivée de la télévision dans les foyers l’oriente vers le cinéma de série Z, allemand ou étranger. Science-fiction de bric et de broc, westerns, polars, films de kung-fu, gore ou érotiques alternent avec des œuvres d’auteur au parfum de soufre comme La grande bouffe et Salo ou les 120 journées de Sodome. De plus en plus malfamés, les cinémas de gare se "spécialisent" au fil du temps dans les films X réservés aux hommes, avant de péricliter avec l’arrivée de la VHS. FREE THE NIPPLE. ​Arianna: Teenage Intersexuality. Just over a year ago NOWNESS premiered a taster of Italian director Carlo Lavagna’s first feature film, Arianna, named after its intersex teenage subject.

With approximately one child per 3,000 born intersexual, meaning they have both male and female sexual characteristics, it is common for parents to choose the child’s gender at an early age (as Arianna’s parents do) and opt for surgical alterations (some minor, some major) in order to raise them with a single-gender identity. Here, with the film's release, Lavagna talks about his own enduring childhood dreams and why this ‘outsider’ story is really a universal tale.

How did you first become interested in the stories of intersex people? Carlo Lavagna: It first came from a very personal place. Is the film based on a specific person’s story? How does this balance with them taking her choice away? You have been very clear that you support efforts to ensure intersex children are not operated on.