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Gamification

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Free Webinar: Gamifying Social Collaboration. The #Gamification Daily. Hashtag by YassineD. Collaboration + Gamification = Performance. Depuis que j’ai commencé à prendre la parole sur le thème de l’Entreprise 2.0, je n’ai de cesse de répéter que le middle management a un rôle crucial dans l’adoption des pratiques de collaboration et la transformation des habitudes et processus de travail. Si aujourd’hui il existe une panoplie assez complète d’outils pour industrialiser les conversations, la collaboration et la gestion des équipes, il n’existe que très peu d’outils industriel pour assister les chefs d’équipe dans leur quotidien, ou du moins d’outil avec une approche « sociale ».

La majorité des solutions de gestion de talents comme SuccessFactor, Taleo, Sonar6 ou Silkroad sont ainsi focalisées sur la productivité ou des critères quantitatifs (du moins qui se quantifient). Plus récemment nous avons vu arriver des solutions moins formelles intégrant avant tout la dimension sociale (comme WorkSimple) pour favoriser la collaboration et l’émulation collective autour des objectifs individuels ou collectifs. Introducing the GBase. Part of our mission at Gamification Co is to catalogue the breadth and depth of gamification across industries. As gamification has grown, one of the top requests from our readers is “Do you have an example of gamification for *insert idea here* ?”

While we do have a steady stream of gamification news, we recognize there might be more intuitive way to present the full catalogue of known examples. This is why I am pleased to announce the introduction of the GBase! The GBase is a database containing information about all the instances of gamification being used today. GBase is currently in early stages of development and will have more content added daily as time goes on. Enter the GBase here. Join us at GSummit 2014 in San Francisco this June 10-13 to learn how your company can "Recapture User Engagement. " Earn your Certification in Gamification Design and leave the conference knowing that you'll be part of the biggest user engagement community in the world.

The Gamification of Education Infographic #gamification #edtech. The Gamification. When Joel Spolsky and I set out to design the Stack Exchange Q&A engine in 2008 – then known as Stack Overflow – we borrowed liberally and unapologetically from any online system that we felt worked. Some of our notable influences included: Reddit and Digg votingXbox 360 achievementsWikipedia editingeBay karmaBlogs and blog commentsClassic web bulletin boards All these elements were folded up into the Stack Exchange Q&A engine, so that we might help people create useful artifacts on the internet while learning with and among their peers. You know the old adage that good artists copy, great artists steal? That quote is impossible to source, but it means we were repurposing these elements we liked. So, what do Picasso and T.S. Unfortunately, the elements we liked were often buried in mounds of stuff that we ... sort of hated. Traditional web bulletin board systems have a design that was apparently permanently frozen in place circa 2001 along with Windows XP.

But they should. Jouer pour innover : les bourses à idées sont dans le vert. Les boites à idées collaboratives pour entreprises ont connu leurs débuts avec l’avènement du blog, en réutilisant ses fonctionnalités principales : post, commentaire, tag. C’est ce qu’on appelle les ideablogs. Rapportant à nouveau dans l’entreprise les tendances du web, elles surfent désormais sur la vague de la gamification, c’est-à-dire l’application de mécanismes de jeu, sensés augmenter la pratique, la motivation et la mémorisation dans des domaines non ludiques, et notamment le travail.

Partons sur un exemple dans cette tendance à gamifier certaines boites à idées : jouer à la Bourse. A son premier niveau, la gamification se réduit souvent à ses deux symboles : l’utilisation de points et de badges. . - d’une part, les gens sont plus francs s’ils doivent investir que s’ils devaient simplement donner leur opinion - enfin,le fait d’avoir investi de l’ « argent » dans une idée motive à l’enrichir et de ce fait à développer des concepts potentiellement très innovants.

[Game dating] BeeWithYou réinvente les rencontres sur Facebook par le jeu. Plus de 40% des utilisateurs de Facebook penseraient que le réseau social peut être considéré comme un nouveau lieu de rencontres… Partant de ce constat, l’éditeur français AntVoice a lancé, en juin dernier, l’application BeeWithYou, un nouveau jeu sur Facebook qui permet de faire des rencontres autrement!

L’application propose d’une part des jeux de contacts, permettant de créer une liste de prétendant(e)s de manière ludique , et d’autre part des jeux relationnels pour approfondir la relation avec le ou la futur(e) élu(e). Le principe est simple, Gamers solve scientist-stumping enzyme puzzle. Thousands of gamers playing a crowd-sourced, citizen science project called Foldit have solved a puzzle that's stumped biochemists for more than a decade. Better yet, their discovery could open new doors to a cure for Aids. Scientists had failed to uncover the structure of a retrovirus enzyme which plays a critical role in maturation and proliferation of the AIDS virus. Knowing exactly what this protease molecule looked like would help researchers build a targeted anti-AIDS drug. "We wanted to see if human intuition could succeed where automated methods had failed," said Firas Khatib of the University of Washington Department of Biochemistry.

So the University's protein structure lab turned the challenge over to players of Foldit. The game is a complicated 3D puzzler that calls on spatial reasoning -- something that today's computers are not too good at. The social enterprise's Holy Grail: Gamification meets 'workstreaming' What if you could stop a technology project from becoming a complete disaster by pausing, rewinding and correcting the exact point where things ran amok? What if company interactions were totally transparent? And what if an enterprise could look across all of its workers to mix and match the best skills? That's the promise of "workstreaming," a phrase coined by Salesforce.com Chief Scientist JP Rangaswami.

I caught up with Rangaswami for a 90 minute chat (we ran over a good bit) last week at Salesforce's Cloudforce powwow in New York. Talking with Rangaswami is always interesting because he sees trends way in advance. He was yapping about social networking, the enterprise and the principles of what appeared in Salesforce's Chatter application while he was at BT. So yes, Rangaswami can be a bit of ahead of the game. Related: JP Rangaswami and the future of Salesforce.com ZDNet's Gamification blog Today, Chatter is modeled after Twitter and Facebook. "What does a newbie do in a game? Progress Wars. Retourner au plaisir de jouer. Par Hubert Guillaud le 16/02/11 | 7 commentaires | 5,634 lectures | Impression La gamification (Wikipédia, que certains traduisent par “ludification”), c’est l’idée que les règles et techniques de jeux peuvent être transférées dans d’autres domaines, rappelle Nicolas Nova, l’un des organisateurs de la conférence Lift qui se tenait il y a peu à Genève.

Ce qui n’est pas sans limites… ni critiques. La vérité sur la gamification Si l’enfer avait été gamifié, cela donnerait un jeu de Tetris avec un fond rond pour aligner des pièces rectangulaires, s’amuse Steffen Walz, directeur du Laboratoire du jeu et de la gamification (GEELab) de l’Institut de technologie royale de Melbourne, auteur de Space Time Play et consultant dans le secteur du jeu. Steffen Walz souhaite surtout commencer par lever des à priori sur la gamification. Image : Steffen Walz sur la scène de Lift, photographié par Ivo Näpflin. Et Steffen Walz de rappeler ce qu’est un jeu. Le livre papier comme nouvelle plateforme de jeu. Le double jeu de la gamification. Glisser du challenge dans chaque interstice du quotidien ? C'est tout l'enjeu de la gamification, nouvelle expression à la mode et alléchante potentielle machine à cash.

La gamification est un des gros buzz du moment. En janvier 2011 s’est tenu d’ailleurs le premier “Gamification Summit“. Elle consiste essentiellement à se demander ce qui nous attire tant dans les jeux, puis d’en extraire les recettes fondamentales, afin de les appliquer hors du cadre ludique. Au coeur de ce processus se trouve l’idée que le gain de points, l’acquisition d’un statut, sont des moteurs d’amusement suffisants pour encourager les utilisateurs à recourir à un service. Exemple type, Foursquare, application sur mobile où l’on recommande à ses amis divers lieux dans la ville, celui qui en conseille le plus étant à même de récupérer bons d’achat ou coupons de réductions dans certains des lieux recommandés.

La gamification roule des mécaniques Un concept largement critiqué Gamification et nouvelles monnaies. Searching the Brain for the Spark of Creative Problem-Solving. But who wants to troll? Let lightning strike. Let the clues suddenly coalesce in the brain — “field!” — as they do so often for young children solving a riddle. As they must have done, for that matter, in the minds of those early humans who outfoxed nature well before the advent of deduction, abstraction or SAT prep courses. And now, modern neuroscientists are beginning to tap its source. In a just completed study, researchers at found that people were more likely to solve word puzzles with sudden insight when they were amused, having just seen a short comedy routine. “What we think is happening,” said Mark Beeman, a neuroscientist who conducted the study with Karuna Subramaniam, a graduate student, “is that the humor, this positive mood, is lowering the brain’s threshold for detecting weaker or more remote connections” to solve puzzles.

This and other recent research suggest that the appeal of puzzles goes far deeper than the -reward rush of finding a solution. Yet the “Aha!” Tips on Enterprise 2.0 with Web 2.0 » Blog Archive » The Gamification of Innovation in the Enterprise. Gartner Says By 2015, More Than 50 Percent of Organizations That Manage Innovation Processes Will Gamify Those Processes. “Gamification describes the broad trend of employing game mechanics to non-game environments such as innovation, marketing, training, employee performance, health and social change,” said Brian Burke, an analyst at Gartner. “Enterprise architects, CIOs and IT planners must be aware of, and lead, the business trend of gamification, educate their business counterparts and collaborate in the evaluation of opportunities within the organization.” Learn more here. Enterprise Gamification Trends Dean Takahashi wrote about this idea on “GamesBeat”, his article and the interesting comments can be reviewed here.

Beyond Gamification: 7 Core Concepts to Create Compelling Products Amy Jo Kim (@AmyJoKim) shared 7 core concepts to create compelling products at the Web 2.0 Expo SF 2011. Gamification at Web 2.0 Expo SF 2011 with Amy Jo Kim (ShuffleBrain) Video Mr.