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Programmation LOGO éducatif

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Source DEV. KTurtle. KTurtle Description KTurtle is an educational programming environment for the KDE Desktop.

KTurtle

KTurtle aims to make programming as easy and touchable as possible, and therefore can be used to teach kids the basics of math, geometry and... programming. The programming language used in KTurtle is loosely based on Logo. KTurtle allows, just like some implementations of Logo, to translate the programming language (the commands, the documentation and the error messages) to the native language of the programmer. Current Development The next release of KDE will be KDE 4.4, this release is currently in development.

A lot of things changed in this version of KTurtle in KDE 4. To build the development version of KTurtle have a look at the obtain page. There is also a KTurtle google group to discuss current KTurtle development issues. Latest News more news... Screenshots Some screenshots to give you an idea of the possibilities of KTurtle: Programmer Thymio II - Thymio & Aseba. Click here to edit contents of this page.

Programmer Thymio II - Thymio & Aseba

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[Liens] [HS] Programmation graphique avec Processing

Mais il pourra intéresser les utilisateurs d’Inkscape et plus particulièrement ceux qui ont joué avec la fonctionnalité « Créer un pavage avec des clones ». Considérons cet article comme quasiment hors sujet, et destiné aux plus geeks des visiteurs. Voici donc... Processing ! Culture Art Numérique Au siècle précédent, dans les années 80, au lycée, je m’amusais avec mon Thomson TO9 (Qui a rit ? ) avec les courbes polaires et autres fonctions trigonométriques pour réaliser d’ignobles figures de type « fils tendus entre des clous » à grands coups de PLOT (X, Y), LINE(X1,Y1,X2,Y2), de boucles FOR i=1 TO N, de GOTO et de IF/THEN/ELSE. D’ailleurs, les mathématiciens en usent abondamment : C’est sûrement de là que je tiens mon goût immodéré pour le travail de John MAEDA. Célia Bonnet-Ligeon sur Twitter : "#robotique #programmation La tortue Logo coûtait 5000F environ en 1984... Le LOGO à l'école. Commencée en 1970 au laboratoire du M.I.T.

Le LOGO à l'école

(Massachussets Institute of Technology), la recherche sur le langage Logo a été menée par Seymourt Papert et Marvin Minski qui, pour le mettre au point, se sont largement inspirés des théories du célèbre psychologue suisse, Piaget, et des travaux menés en intelligence artificielle. Dans son livre "Le Jaillissement de l’esprit", Seymourt Papert explique en ces termes la philosophie qui sous-entend le système Logo : "Programmer un ordinateur" revient tout simplement plus ou moins à communiquer avec lui dans un langage intelligible pour la machine comme pour le programmeur. Or, apprendre une langue est l’une des choses que les enfants font le mieux. Tout enfant normal apprend à parler.

Pourquoi en ce cas ne pourrait-il pas apprendre à parler avec un ordinateur ? Partant de ce postulat, Seymourt Papert proposa de créer, grâce à l’ordinateur un environnement permettant aux enfants d’acquérir spontanément les concepts mathématiques. Logiciels Sources. MURtle - Drawing Robot. This is MURtle my drawing robot.

MURtle - Drawing Robot

Inspired by Oddbots Doodle Bot competition, I decided to build my own drawing bot. MURtle is a combination of MURCS and Turtle. MURCS is my multi use robot construction system using laser cutted acrylic plastic parts. The Dagu Micro Magician Controller has been used, because it has everything onboard needed and runs from 4 AA cells. A micro servo has been used as pen holder. 2 Pololu ICS01A IR sensors as odometry sensors. Wheel encoders: The IRS01A IR Sensors are connected to 2 analog input pins of the controller board.

The 48 segment encoder wheels gives a resolution of 4.5mm for each tick. Pen holder: Mirobot - the DIY WiFi robotics kit for children.