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The Super Mario Effect - Tricking Your Brain into Learning More

The Super Mario Effect - Tricking Your Brain into Learning More
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Four Questions to Maximize Engagement When I heard the news that Phil Schlechty had passed away it was sudden and I felt sadness. I’ve never met Phil but I’ve been deeply impacted by his work throughout the years. You see it’s one of the things I’m learning about education and writing in this whole connected place: We get to know people through their work, we get to know people through their passions, and we get to know people who we actually don’t know face-to-face. Schlechty’s work around engagement is one of the most enlightening and simple frameworks for educators to use. What I found fascinating about his levels of engagement is that I could see myself in the classroom working towards compliance instead of engagement. As a teacher, it’s easy to work towards compliance. And so compliance is easy to do, it is easy to teach, and it is easy to reward. What Schlechty explained so well is the difference between compliance and engagement. In an article I wrote titled, “An Epic Guide to Student Engagement“, I put it like this:

If you are new to STEM/STEAM, these videos will define... Google Webinaire avec André Tricot : On apprend mieux avec le jeu ? – Prof & Doc André Tricot est professeur d’université en psychologie à l’École Supérieure du Professorat et de l’Education (ESPE) de Midi-Pyrénées. Outre son activité de formateur d’enseignants, il conduit ses recherches dans deux domaines : d’une part, les apprentissages et leurs difficultés, d’origines pathologiques ou non ; d’autre part, l’activité de recherche d’information dans les environnements numériques. Nous l’avons écouté faire un état de ses recherches concernant les apports du jeu dans les apprentissages et ouverts le sujet par des questions à la fin de son exposé, en particulier sur les apports de la réalité virtuelle dans l’attention nécessaire aux apprentissages et sur l’utilisation des jeux vidéos dans les scénarios pédagogiques. Vous en saurez plus en l’écoutant avec cette vidéo d’une cinquantaine de minutes : Webinaire avec André Tricot : On apprend mieux avec le jeu ?

Your attention didn’t collapse. It was stolen | Psychology When he was nine years old, my godson Adam developed a brief but freakishly intense obsession with Elvis Presley. He took to singing Jailhouse Rock at the top of his voice with all the low crooning and pelvis-jiggling of the King himself. One day, as I tucked him in, he looked at me very earnestly and asked: “Johann, will you take me to Graceland one day?” Without really thinking, I agreed. I never gave it another thought, until everything had gone wrong. Ten years later, Adam was lost. When you arrive at the gates of Graceland, there is no longer a human being whose job is to show you around. His wife stared, smiled, and began to swipe at her own iPad. At every stage in the trip, he had broken his promise. I realised then that I needed to understand what was really happening to him and to so many of us. When I first got back from Graceland, I thought my attention was failing because I wasn’t strong enough as an individual and because I had been taken over by my phone.

Overwhelmed by a task Les RDV du Lab accueillent Laurent Daufès et Déborah Sarfati sur la mobilisation des élèves par le jeu Un duo pasionnant Le 18 janvier dernier la CARDIE proposait son 3ème RDV du Lab sur le volet "engager et mobiliser les élèves" dans un format nouveau puisqu'il donnait la parole à un duo : celui de Déborah Sarfati et Laurent Daufès.Après une présentation par Déborah Sarfati du jeu vidéo qu'elle a créé, "les mystères des pierres olympiques", Laurent Daufès, game designer, revenait sur des éléments méthodologiques, après une présentation d'un panel de jeux vidéo.Qu'est-ce qui fonctionne et qui ne fonctionne pas ? Comment se servir du jeu pour apprendre ? Un très beau duo. Ci-dessous deux captures d'écran du Mystère des pierres olympiques (Retrouvez également la fiche Innovathèque de ce projet) Retrouvez la captation de ce RDV du Lab avec tous les échanges Retrouvez ci-dessous témoignages, ressources, remarques du chat : Le jeu pour diversifier les apprentissages : Quelques témoignages relevés sur le Tchat :

Les 101 théories de la motivation En 1971, Deci montrait que la persistance des individus, durant une période de libre choix, est moins importante pour les sujets récompensés que pour ceux qui ne le sont pas. Ce résultat, contre-intuitif pour l’époque, montrait pour la première fois chez l’homme de façon expérimentale que la récompense n’est pas un facteur motivant dans tous les cas de figures. Depuis les années 70, Deci (1975, 1980) et Ryan (Deci & Ryan, 1985, 2000, 2002) ont proposé différentes formulations et reformulations théoriques qui ont permis de conceptualiser ce résultat et donne lieu à une volumineuse littérature afférente produite aux cours des trois dernières décennies. La dernière formulation en date (Deci & Ryan, 2002) repose, selon les propos des auteurs, sur ce qu’ils appellent des « mini-théories » : la théorie de l’évaluation cognitive, la théorie de l’intégration organismique, la théorie de l’orientation causale et celle des besoins de bases.

The Life-Changing Guide to Forming Any New Habit | Refine the Mind I want to share an important truth about life. This one thing can mean tragedy or bliss for you, depending on how you act on it. Ready? Here it is. Our habits become our lives. Everything you want to do each day results from actions you repeat and routines you develop. If you can muster the self-discipline to create habits of personal growth, you’ll move mountains. On the other hand, if you plummet into the dark cave of toxic habits and can’t escape, you will wind up trapped in a life of dissatisfaction and despair. My Story Three years ago, I was overweight and addicted to a sedentary lifestyle. I knew I was living unhealthily and could be doing more with my time, but it was so much easier to keep doing more of the same. I finally decided to make a positive change. I ended up losing 45 pounds of fat and gaining 20 pounds of muscle. If you want to digest books rapidly, I recommend Blinkist. What I Learned This brief guide teaches you all you need to know to form any new habit. 1. 2. 3. 4.

Detailed Program – GALA Conf Flow experience and situational interest in an adaptive math game Antero Lindstedt, Antti Koskinen, Jake McMullen, Manuel Ninaus and Kristian Kiili SPEAKER — Click here the preview the presentation Design and evaluation of an adventure videogame based in the history of mathematics Mariana Rocha and Pierpaolo Dondio SPEAKER — Click here the preview the presentation Motivational potential of leaderboards in a team-based math game competition Manuel Ninaus, Sara de Freitas and Kristian Kiili SPEAKER — Click here the preview the presentation A serious game for studying decision making by triage nurses under stress Jarle Hulaas, Dominique Jaccard, Assunta Fiorentino, Philippe Delmas, Antonini Matteo, Séverine Vuilleumier, Guy Stotzer, Aurélien Kollbrunner, Olivier Rutschmann, Josette Simon, Olivier Hugli, Charlotte Gilart de Keranflec’H and Jérôme Pasquier SPEAKER — Click here the preview the presentation SPEAKER — Click here the preview the presentation

3 méthodes pédagogiques pour favoriser la motivation de vos participants en formation La motivation, c’est un peu comme un plant de légume fraichement mis en terre : il ne servirait à rien de tirer dessus pour le faire pousser plus vite. Tout ce que l’on peut faire, c’est mettre en place les conditions pour favoriser sa croissance : préparer la terre, mettre les engrais, l’arroser… Il en va de même avec la motivation de vos participants en formation, et c’est ce que j’ai tenté de faire passer comme message dans mon article de ce lundi : s’il est difficile (voire impossible) de motiver quelqu’un d’autre à sa place, il vous est toutefois possible, en tant que formateur, de favoriser la motivation de vos apprenants et de mettre en place les conditions nécessaires pour leur permettre de trouver eux-mêmes le sens qu’ils souhaitent donner à leur démarche. Je vous propose de découvrir ici 3 méthodes pédagogiques qui pourraient bien vous aider à développer cet état d’esprit dans vos groupes de participants en formation : 1. Les pédagogies ludiques 2. Eh oui ! 3.

25 Books All Women Should Read in Their Lifetime 1 The Age of Innocence by Edith Wharton Wharton became the first woman to win the Pulitzer Prize for Fiction with her 1920 novel about an upper class young couple whose impending marriage is threatened by the appearance of the sheltered bride-to-be’s worldly, seductive cousin. In the Martin Scorsese-directed movie, Winona Ryder played the fiancée, Michelle Pfeiffer the potential home-wrecker, and Daniel Day-Lewis the man they both love. 2 The Awakening by Kate Chopin It’s impossible to fathom the sheer number of women—young, old, or in-between—whose own feminist awakenings were spurred by Kate Chopin’s indisputable classic. 3 The Beggar Maid by Alice Munro Munro's entire bibliography is essential reading. 4 The Bluest Eye by Toni Morrison This insanely brilliant first novel, published in 1970, marked the debut of one of the greatest writers of our time—of all time. Oprah's Book Club Pick Breath, Eyes, Memory by Edwidge Danticat amazon.com 6 The Collected Stories of Amy Hempel

Gilles Brougère - Colloque Jeux Et Enjeux - … Summary Gilles Brougère est professeur de sciences de l’éducation à l’université Paris 13-Sorbonne Paris Cité, membre de l’unité de recherche Experice. Ses travaux portent sur le jeu, en particulier dans ses rapports à l’éducation et l’apprentissage, l’éducation préscolaire, la culture matérielle enfantine de masse. Le jeu comme espace de décision et de participation Le jeu sera analysé comme un espace où la décision est centrale : jouer c’est décider. Tags : decision jeu participation Infos Updated on : May 21, 2019, 2:15 p.m. Duration :01:09:11 Number of view :253 Embed/Share

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