background preloader

Exhibits, Image Collections

Facebook Twitter

Art Roman en Poitou-Charentes - les animaux et les monstres. Lascaux. La grotte Chauvet-Pont-d'Arc. The Fantastic in Art and Fiction. Digital Collection - A Comparative View of the Human and Animal Frame | History of Science and Technology. About the Collection A Comparative View of the Human and Animal Frame by Benjamin Waterhouse Hawkins was published in 1860. This work fits into the second category of materials on the History of Science and Technology Web site, that is, unique or valuable titles in science and technology held by the UW-Madison Libraries. Hawkins' intent was "to give a comparative view of the variation in form of the bony skeleton or framework of those animals most frequently required by the artist, designer, or ornamentist.

" The animals represented are some of the most familiar and important, such as the lion, the horse, the bear, the gorilla, and others. The textual explanations of variation in animal form did not yet reflect the influence of Charles Darwin's evolutionary theory, but the detailed illustrations added much to the understanding of mammalian anatomy. Additional Resources Veterinary Anatomical Images. Animal - Musée des Arts Décoratifs. Quai Branly - Exhibitions, l'invention du sauvage. L'exposition EXHIBITIONS met en lumière l’histoire de femmes, d’hommes et d’enfants, venus d’Afrique, d’Asie, d’Océanie ou d’Amérique, exhibés en Occident à l’occasion de numéros de cirque, de représentations de théâtre, de revues de cabaret, dans des foires, des zoos, des défilés, des villages reconstitués ou dans le cadre des expositions universelles et coloniales.

Un processus qui commence au 16e siècle dans les cours royales et va croître jusqu’au milieu du 20e siècle en Europe, en Amérique et au Japon. Peintures, sculptures, affiches, cartes postales, films, photographies, moulages, dioramas, maquettes et costumes donnent un aperçu de l’étendue de ce phénomène et du succès de cette industrie du spectacle exotique qui a fasciné plus d’un milliard de visiteurs de 1800 à 1958 et a concerné près de 35 000 figurants dans le monde.

L’exposition a été réalisée avec la participation des équipes et le concours des collections iconographiques du Groupe de recherche Achac. Grand Palais - Beauté Animale. Gallica - Bestiaire du Moyen Âge.