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Pédagogie

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“You’re Too Smart to be a Teacher!” I’m sure this post will make some people mad, but I had strong feelings about assistant professor at the Harvard Graduate School of Education Jal Mehta’s op-ed published by The New York Times today.

“You’re Too Smart to be a Teacher!”

I don’t agree with most of what he said, but this part struck a chord with me: In the nations that lead the international rankings — Singapore, Japan, South Korea, Finland, Canada — teachers are drawn from the top third of college graduates, rather than the bottom 60 percent as is the case in the United States. Training in these countries is more rigorous, more tied to classroom practice and more often financed by the government than in America. There are also many fewer teacher-training institutions, with much higher standards. (Finland, a perennial leader in the P.I.S.A. rankings, has eight universities that train teachers; the United States has more than 1,200.)

There are brilliant people out there teaching right now. I graduated in 2001 from High Technology High School. Stop. Like this: Diverses approches pédagogiques. L'enseignement stratégique Définition tirée du document "Je remplace avec classe " Pour un e nseignement stratégique La pédagogie différenciée Définition tirée du document "Je remplace avec classe" Les intelligences multiples Questionnaire pour les jeunes et les adultes Recueil de sites offert par votre Récit L'apprentissage par projet Qu'est-ce que la pédagogie de projet?

Définition de Lucie Arpin et Louise Capra Atelier sur le travail en projet Construire un projet pour sa classe Ressources, liens et idées L'apprentissage coopératif Définition de Jim Howden et Marguerite Kopiec Trousse pédagogique de l'apprentissage coopératif Canevas d'élaboration d'une activité. Le cours magistral enrichi, pour un enseignement traditionnel plus interactif. Faut-il supprimer les cours magistraux, ou au contraire les considérer comme la plus parfaite des méthodes de transmission des savoirs ?

Le cours magistral enrichi, pour un enseignement traditionnel plus interactif

Vieux débat jamais épuisé qui agite le monde de l'enseignement, surtout en cette ère des technologies de l'information et de la communication. Ces technologies impactant le rapport au savoir, modifient par voie de conséquence les perceptions que les acteurs de la relation éducative ont les uns sur les autres. En clair, et pour simplifier, le professeur n'est plus perçu comme l'unique détenteur du savoir quand l'on sait que ce savoir peut être aussi accessible sur le web, à travers les réseaux sociaux ou dans les forums de discussions.

Les séances de monologue devant les auditoires d'étudiants apparaissent donc anachroniques. D'ailleurs, il leur a toujours été reproché de maintenir le public dans un état de passivité, tout à l'opposé des valeurs d'autonomie et d'esprit critique qui sont promues chez les apprenants. Quinze minutes d'attention. Antoine Prost: changeons l'école, en douceur.

Programme de formation

GanttProject: Home. 1. e-formation / e-learning — Éducnet. Accueil. ABC du management de projets - Cours de gestion de projet. Time to Get Serious About Creativity in the Classroom. They push back against any perceived technology-for-technology's-sake thinking, and they refuse to let go of the kinesthetic components of art -- the feel of stick charcoal or of a gum eraser.

Time to Get Serious About Creativity in the Classroom

At the bottom of it all, I like to believe that humane creativity is their business. A few weeks back, I was engaged in a discussion with a group of teachers on how to better support the development of creative minds. I said something about the art room being a creative place when an elementary art teacher spoke up and said that it can be, depending on the teacher's approach. When I asked for clarification, I was introduced to the term "freedom within a structure" -- in other words, making the assignment clear and focused, but allowing real freedom in how the tasks will be accomplished. Autonomy Has Limits The importance of this concept was explained this way: Let's say we bring a group of kids into the art room and tell them they can do whatever they want.

Are you really good at drawing horses?