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Open Living Labs | The First step towards a new Innovation System. ::: MUSIQUES et CULTURES DIGITALES ::: CITU. 25 ans d'Arts et Technologies de l'Image. Interactions magazine | Tangible Interaction = Form + Computing.

Research Groups and Projects. Each Media Lab faculty member and senior research scientist leads a research group that includes a number of graduate student researchers and often involves undergraduate researchers. How new technologies can help people better communicate, understand, and respond to affective information. How technology can be used to enhance human physical capability. How to create new ways to capture and share visual information. How new strategies for architectural design, mobility systems, and networked intelligence can make possible dynamic, evolving places that respond to the complexities of life.

How to design, create, deploy, and assess tools and processes that foster civic participation and the flow of information between and within communities. Media Lab - Tangible Media Group | Projects. w2YDAvid - Virtual,augmented, reality and interactions. Pic... Current Projects | Fluid Interfaces. Laboratoire junior jeux video - Accueil. Archives | CIAC. Established in 1983 , The CIAC produced the Cent jours d’art contemporain de Montréal from 1985 to 1996, and the Biennale de Montréal from 1998 to 2011. Archives Christian Bisceglia - 1995 Carnets de Voyage - 1996 Les Cent jours d’art contemporain de Montréal, 1996 : Promenades, l'art dans la ville 50 ans d'avant-garde au Japon, 1920-1970 - 1997 Michel Goulet -1997 Growth & Risk, Québec-New-York - 2001 Geoffrey James : Running Fence - 1999 Kcho / Alexis L.

Komar & Melamid - 1996. Dominique moulon [ articles ] La r alit augment e. Selon Ronald Azuma, chercheur à l'université de Caroline du Nord, la réalité augmentée doit respecter trois règles fondamentales : combiner le réel et le virtuel, de manière interactive (en temps réel) et en respectant l'homogénéité perspectiviste. Cette définition exclut donc les simples collages 2D qui ne respectent pas la cohérence 3D, ainsi que la composition en post-production qui n'est pas temps réel.

En revanche, elle n'impose aucune contrainte sur le réalisme photométrique des compositions (par exemple, les objets virtuels peuvent être affichés en mode filaire). La visualisation peut se faire à l'aide de lunettes stéréoscopiques particulières, qui permettent de voir la réalité en même temps que les objets synthétiques représentés en relief. Les premiers mélanges entre images filmées et images numériques ont été réalisés pour le film Tron de Steven Lisberger (1982). Le pendant interactif du cinéma des effets spéciaux est le jeu vidéo. Cohérence spatio-temporelle. Projects. The Personal Robots Group focuses on developing the principles, techniques, and technologies for personal robots. Cynthia and her students have developed numerous robotic creatures ranging from robotic flower gardens, to embedding robotic technologies into familiar everyday artifacts (e.g., clothing, lamps, desktop computers), to creating highly expressive humanoids --- including the well-known social robot, Leonardo.

Ongoing research includes the development of socially intelligent robot partners that interact with humans in human-centric terms, work with humans as peers, and learn from people as an apprentice. Other projects have explored how HRI can be applied to enhance human behavior as applied to motor learning and cognitive performance. More recent work investigates the impact of long-term HRI applied to communication, quality of life, health, and educational goals. For a list of current projects, click here.