ARG

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Les arg / définition et historique. Forum Media 2010 Marseille
Augmented reality

Augmented reality

NASA X38 display showing video map overlays including runways and obstacles during flight test in 2000. Augmented reality (AR) is a live direct or indirect view of a physical, real-world environment whose elements are augmented (or supplemented) by computer-generated sensory input such as sound, video, graphics or GPS data. It is related to a more general concept called mediated reality, in which a view of reality is modified (possibly even diminished rather than augmented) by a computer. As a result, the technology functions by enhancing one’s current perception of reality.[1] By contrast, virtual reality replaces the real world with a simulated one.[2][3] Augmentation is conventionally in real-time and in semantic context with environmental elements, such as sports scores on TV during a match.
Augmented Reality (AR) has the potential to do something parents can’t: free gamers from their couches and usher them into the real world, to play. ***UPDATE***if you find this interesting – check out the recent post Top AR Games of All Time. Here is my countdown of the top 10 best AR demos poised to revolutionize video games: 10. Human Pac Man When Dr. Top 10 augmented reality demos that will revolutionize video gam Top 10 augmented reality demos that will revolutionize video gam
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Soyons sérieux, jouons ! (3/5): Le jeu catalyseur de l’intellige Soyons sérieux, jouons ! (3/5): Le jeu catalyseur de l’intellige Par Rémi Sussan le 01/03/10 | 6 commentaires | 4,521 lectures | Impression C’est l’un des principes émis par Jordan Weisman sur la création des Augmented Reality Games (ARG): le jeu doit être coopératif et collectif. Les énigmes proposées par les jeux à réalité alternés sont si nombreuses et si complexes qu’un individu seul ne peut espérer les résoudre. C’est un groupe qui doit trouver la solution, et pas un petit : plus on est de fous, plus on rit, et plusieurs milliers de participants ne sont pas de trop. Jane McGonigal, conceptrice de jeux et chercheuse, est probablement celle qui a le plus intensément travaillé sur cette capacité des ARG a générer de l’intelligence collective et sur les applications “sérieuses” qui peuvent en découler.