background preloader

Art 2ndes

Facebook Twitter

The Secret Behind How This Guy Balances Rocks Is Very Unusual. Can You Guess It? Take a peek at these amazing pictures and then go ahead and let that draw drop – the way that this guy balances rocks is simply amazing! Michael Grab has definitely mastered the art of stone balancing, as you can see from the assortment of photos of his works listed here. But, if you want to take an even closer look at what Grab does, you can head on over to his very appropriately named website, Gravity Glue, for even more photos, information, and videos.

Although, considering how amazing this balancing feat is, I’m sure you’re more eager to know his secret. Luckily, he doesn’t mind sharing it with the world. According to Grab, it’s all about the indentations. He explains in further detail… “The most fundamental element of balancing in a physical sense is finding some kind of ‘tripod’ for the rock to stand on. By paying close attention to the feeling of the rocks, you will start to feel even the smallest clicks as the notches of the rocks in contact are moving over one another. Les paysages alimentaires de Carl Warner. Robert bradford. Le Pop Art. Roy Lichtenstein. Roy Lichtenstein DADA n° 184 | Juin 2013 isbn : 9782358800563 format : 210 x 240 mm | 52 pages Blang, whaam, ziing ! Quand l’art sort des cases, ça fait du bruit dans le petit monde de l’art. Roy Lichtenstein (1923-1997) est avec Andy Warhol l’autre pape du pop art.

S’inspirant de la société moderne, il détourne bandes dessinées, affiches, publicités dans son style aux petits points bleus, jaunes et rouges. Superficiel ? En apparence seulement. Disponible Les débuts de l’artiste ; Un style inspiré de la bande dessinée ; Les années pop ; L’influence de la publicité ; Tout Lichtenstein en une œuvre ; La peinture académique revisitée ; Lichtenstein et le paysage Sandrine Andrews, Sonja De Monchy, Odile Fayet, Isabelle Frantz, Kiki, Max Manz, Émilie Martin-Neute, Amélie Pacaud, Éloi Rousseau, Clémence Simon Mathieu Jiro & Thi Kim Thu. Roy Lichtenstein, le maitre du Pop art au Musée Maillol. Un personnage tout droit sorti d'une BD. Une peinture qui ressemble à un poster : pas de doute c'est une oeuvre de Roy Lichtenstein, et c'est du Pop Art. "Girl in Window" est l'une des toiles exposées en ce moment à l'exposition "Pop Art - Icons that matter" au Musée Maillol.

Et cette femme rousse penchée à sa fenêtre rassemble tous les élements qui définissent le Pop art. Reportage : Nicolas Lemarignier, Christophe airaud, Valérie Lucas. Un détournement de la bande-dessinée Les artistes du Pop art représentent les objets du quotidien et les signes de la culture de masse populaire. . © Estate of Roy Lichtenstein New York / Adagp, Paris, 2017 Après s'être intéressé un temps aux personnages de Walt Disney - icônes de la culture populaire - Roy Lichtenstein préfère jeter son dévolu sur les personnages féminins que l'on rencontre dans les histoires à l'eau-de-rose. Le Pop art revisite l'histoire de la peinture Entretien : Christophe Airaud, Valérie Lucas, Nicolas Lemarignier.

Nighthawks - Edward Hopper. Edward Hopper. Inspirations. ART - Il est commun de penser que les peintures de Norman Rockwell ont tendance à déclencher chez le spectateur une forme de nostalgie. Celle d'une Amérique révolue, aux images tout droit sorties des petites villes de province et aux scènes de vie quotidienne qui ne dépareilleraient pas dans le film Cry Baby de Tim Burton. L'exposition Norman Rockwell: Behind the Camera du Vero Beach Museum of Art en Floride, offre aux spectateurs un parallèle saisissant entre les peintures et dessins du maître et les photographies qui ont l'ont inspiré. Une manière d'établir une comparaison et un contraste entre la vie de Rockwell et la mise en scène de son art. L'artiste aura pris plus de 20.000 clichés tout au long de sa prolifique carrière: "Il y a des détails, des effets de lumière qu'on rate parfois quand on fait un bref dessin des décors.

Une photographie parvient à capturer l'essence d'un cadre beaucoup plus précisément. " expliquait Norman Rockwell au sujet de ces photos. Loading Slideshow. La Vie au États- Unis. Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre. Après leur victoire en 1945, les États-Unis sont vus comme les défenseurs du monde libre. La lutte contre le communisme, les accords de Bretten Woods et le Plan Marshall ne vont qu'accroître leur domination et leur influence sur le monde.

Bilan de la Seconde Guerre mondiale[modifier | modifier le code] Bilan géopolitique et stratégique[modifier | modifier le code] En 1945, les États-Unis font figure de vainqueurs de la Seconde Guerre mondiale aux côtés des autres Alliés. L'après-guerre est marquée par la dégradation des relations avec l'URSS. Bilan politique[modifier | modifier le code] Bilan démographique et social[modifier | modifier le code] Ouvrière-tourneuse dans l'usine de la Consolidated Aircraft, à Fort Worth, Texas.

Les pertes humaines américaines sont moins importantes que celles d'autres pays belligérants : 292 000 morts dans les combats de la Seconde Guerre mondiale, 114 000 pour d’autres causes[6]. Le Bell X-1. Dwight D. Hyperréalisme. Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre. L’hyperréalisme est un mouvement artistique pictural du dernier quart du XXe siècle consistant en la reproduction à l'identique d'une image en peinture ou en sculpture, tellement réaliste que le spectateur vient à se demander si la nature de l'œuvre artistique est une peinture ou une photographie.

La première exposition en Europe a eu lieu à la Galerie des Quatre Mouvements à Paris en 1972, avec un catalogue illustré. Historique[modifier | modifier le code] En 1973 le marchand d'art belge Isy Brachot a inventé le mot français « Hyperréalisme » comme titre d'une exposition et d'un catalogue majeurs dans sa galerie de Bruxelles[1],[2]. L'exposition était dominée par des photoréalistes américains tels que Ralph Goings, Chuck Close, Don Eddy, Robert Bechtle et Richard McLean ; mais il comprenait des artistes européens influents tels que Domenico Gnoli, Gerhard Richter, Konrad Klapheck et Roland Delcol[3],[4].

Peintres[modifier | modifier le code] Biographie. STREET ART UTOPIA » We declare the world as our canvasSTREET ART UTOPIA » We declare the world as our canvas. Street art. Sur les traces de Banksy à New York. Banksy à Gaza: le street-artiste dévoile trois nouvelles œuvres (et un mini-documentaire) Turner Watercolour Painting papers. J M W Turner (1775- 1851) was passionate about the papers which he used. They were always an integral part of his work whether for a speedy sketch or a highly finished watercolour. As a relatively wealthy artist in his lifetime he was able to define and have made many papers to his own specification. Three of these, the Turner Grey, Turner Blue and Turner Nocturne feature in the collection below. We would like to thank and acknowledge Tate Britain for allowing us access to samples of the works and papers from which our modern versions have been derived.

Our thanks also for allowing us to display images here of typical paintings which are part of their collection. These papers are manufactured using the same methods described for the Historic Watercolour paper range. Most papers will need to be prepared by soaking and drying taped to a board to stretch them and to provide a drum tight surface on which to work. We can supply these papers cut into half or quarter sheets at no extra cost. Oxford sketchbook c.1789 (J.M.W. Turner: Sketchbooks, Drawings and Watercolours) Walter Thornbury, The Life of J.M.W. Turner, R.A., 2nd ed., London 1876, p.24.

A.J. Finberg, A Complete Inventory of the Drawings of the Turner Bequest, London 1909, vol.I, pp.3–4, II 1–26a. Alexander J. Finberg, Turner’s Sketches and Drawings, London 1910, pp.11–13. Adrian Bury, ‘About Isleworth with Turner, Van Gogh and Others’, The Connoisseur, vol.109, 1942, pp.129–32. Alexander J. Jack Lindsay, J.M.W. Gerald Wilkinson, Turner’s Early Sketchbooks: Drawings in England, Wales and Scotland from 1789 to 1802, London 1972, p.23. Andrew Wilton, Turner in the British Museum: Drawings and Watercolours, exhibition catalogue, Department of Prints and Drawings, British Museum, London 1975, p.28 under no.1. Andrew Wilton, J.M.W.

Andrew Wilton, Turner in His Time, London 1987, p.20. Patrick Youngblood, ‘The Stones of Oxford: Turner’s Depiction of Oxonian Architecture’, Turner Studies, vol.3, no.2, Winter 1984, p.4. Anthony Bailey, Standing in the Sun: A Life of J.M.W. J.M.W. Turner, 1775-1851 - The First Impressionist - Biography. William Turner, landscape art tutorial. Learn to Draw Art Lessons Art Books Charcoal Oil Lessons Wetcanvas Drawing for Beginners The Great Falls of the Reichenbach William Turner The original watercolour of the Reichenbach waterfall in Switzerland was painted by J.M.W.

Turner (shown on the left) in 1804, measuring a large 40 3/4" by 27 1/2". Turner was a British artist well known for his mastery off light and atmosphere using some innovative and unorthodox techniques that sometimes crossed over into abstraction. Needless to say, watercolour and pencil are very dissimilar mediums, and so the challenge here was to try and create some of the texture along with the ethereal ambience on a much smaller scale. Click above to enlarge Mountain Beauty My own study was done on cheap stationary sketch paper, in an afternoon, hastened by spontaneous rapid techniques lending to a slightly loose appearance. A. B. C. D. E. F. Pencils: The mechanical pencil was only used later in the drawing for some of the darker areas. Before Starting 1. 2. 3. JMW Turner: Biography, Paintings & Quiz. In this lesson we will learn about the Romantic artist, JMW, or Joseph Mallord William, Turner. Although Turner lived an eccentric and isolated life, he left the world with a legacy of Romantic-era paintings.

The Young JMW Turner JMW (or Joseph Mallord William) Turner was born on April 23rd, 1775, in London. His father created wigs. His mother became mentally ill after the death of Turner's little sister, and William was sent off to live with an uncle when he was only ten. Even as a child, Turner demonstrated strong artistic abilities, and after his education was complete, he worked for a time as an architectural apprentice, of sorts. In 1789, Turner entered the Royal Academy and when he was 17, he received a reward from the Royal Society of Arts. Developing as an Artist Probably the most influential artist in Turner's life was Sir Joshua Reynolds, who gave a series of lectures at the Royal Academy.

Painter of Light Turner was known as 'the painter of light.' The Romantic Painter.