Mastering audio

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La Spatialisation. Vous pouvez consultez ces fichiers en ligne ou les télécharger.

La Spatialisation

Mais ne les piratez pas. Pas de publication ni de reproduction. Malheureusement je trouve parfois mes articles, publiés sur d'autres sites, sous d'autres noms - et sans mon autorisation, ce qui est illegal!! Spatialisation. Split the Panning, Expand the Sound | Soundista. If you’re having trouble making your mixes sound full and powerful, this article will go over one of the many methods for filling out your sound.

Split the Panning, Expand the Sound | Soundista

It’s one of the simplest music production techniques, but one of the most effective. It can be applied to Electronic Dance music, Dubstep, Hip-Hop, or any other genre. It can also be done with almost any music software, from Audacity to Reason. THE TECHNIQUE Let’s say you have a synthesizer lead for an electronic music song that needs to sound heavier. Making of "The Prodigy - Smack My Bitch Up" in Ableton by Jim Pavloff. How to Process Vocals for an Amazing Professional Sound. Persuading a problematic vocal recording to play nicely with the rest of your mix can seem like a futile task.

How to Process Vocals for an Amazing Professional Sound

Well-recorded vocals and poorly-recorded vocals both need to be correctly prepared, and the processes we're going through today will help you turn your untreated vocal take into a polished and commercial sound. Note: this tutorial contains embedded audio that will not display in a feed reader. Click back to the site to read the tutorial with audio or download the Play Pack at the end of the tut. Before we get started, have a listen to our untreated vocal. Tips on how to mix vocals and put some effects like a professional. Vocals are the most important instrument in any audio mixing work.

Tips on how to mix vocals and put some effects like a professional

In fact if the vocals are not properly mixed, you can observe a difference between good and poor audio production work. Mixing vocals is therefore a big priority in the audio mixing session.

Mastering experts

Comment analyser un mix ? Et quoi de mieux que de décortiquer l’une de vos œuvres préférées afin d’en extraire les secrets pour les appliquer à vos propres productions ?

Comment analyser un mix ?

Après tout, quel guitariste digne de ce nom n’a jamais repiqué un solo d’Hendrix ? Picasso lui-même a étudié le Greco et beaucoup d’autres Maîtres avant d’en devenir un à son tour. Voici donc quelques petits conseils qui, nous l’espérons, vous aideront à percer le mystère des enregistrements phares qui vous ont conduits à créer votre musique. Méthodes et outils Le cœur de l’analyse d’un mix réside bien entendu dans l’écoute. Recording.

Equalisation

La méthodologie pour le mastering maison. Méthodologie Les outils dont vous aurez besoin lors d'une session de mastering sont plus ou moins les mêmes que ceux utilisés pour le mixage.

La méthodologie pour le mastering maison

Il y a les traitements de la dynamique (compresseur, limiteur, expandeur & Co), les égaliseurs, les réverbérations, les outils de traitement de l'image stéréo, les exciteurs harmoniques, les maximiseurs, les analyseurs en tous genres, et enfin le dither.

Compression

16 Bit vs. 24 Bit Audio. This article is going to be kept as simple as possible.

16 Bit vs. 24 Bit Audio

It's just designed to get the new person up to speed on the issues and provide a strong sense of perspective on what really matters. We are going to talk about bit depth and sample rates, how these translate into storage requirements, and then talk about the subjective differences between the two methods of recording your music. INFOS MASTERING - Kilohertz Studio / NeoMastering. Informations et recommandations techniques pour le mastering Mixage de la musique (par vos soins) : - Pas d'écrêtage (ou saturation en analogique) sur le bus master. - Pas de limitation sur le bus master. - Pas de compression sur le bus master. - Pas ou peu d'équalisation sur le bus master (pas de "low-cut", ni de "high-cut"). - Pas ou peu de réverbération sur le bus master (pas de résonance dans les basses fréquences).

INFOS MASTERING - Kilohertz Studio / NeoMastering

Un "bon mastering" s'obtient en grande partie avec un "bon mixage" ! Il faut que votre musique "sonne" déjà correctement (mixage équilibré) sans les traitements utilisés en pré-mastering. Mixage, Mastering. How to ? prepare for mastering. Secrets Of The Mix Engineers | compendium of links. Finding real-world advice from established creative mixing engineers and record producers is not at all easy, since most tend to be highly protective about their approaches and the tricks of their craft, but this popular series written by long-time SOS author and musician Paul Tingen gets them to open up and explain the technical and artistic detail of the mixing sessions of a well-known chart hit they worked on.

Secrets Of The Mix Engineers | compendium of links

Open Access unlocked Peter Cobbin & Kirsty Whalley Inside Track | Secrets Of The Mix Engineers: Underpinning the biggest spectacle of 2012 was probably the largest multitrack recording ever made. Professional, low cost, online mastering service | 24mastering. Secrets de studio. How to Make Mixes Sound Big | Soundista. How to Make Mixes Sound Big The level of perceived loudness in your music can make it more exciting, more engaging and more driving.

How to Make Mixes Sound Big | Soundista

Loudness is not quite as simple as it may seem on the surface, however, and there are some points that generally need clarification. Peak Levels Do Not Equate to Loudness It’s possible to have a track with peak levels brushing up against 0 dB and to still not have it sound very loud. What’s more important to loudness than peak level is average level. Electronic Music Production Tips and Tricks. Making of "The Prodigy - Smack My Bitch Up" in Ableton by Jim Pavloff. Mixage + Mastering ONLINE | Studio SoundEpic. Mixage / Mastering. HOW TO MASTER A SONG STEP BY STEP. Mixage. Twelve Common Mixing Mistakes. As a mastering engineer, I hear a lot of mixes from other studios. Some are great, some are not.

But what is striking to me is that the mixes that need help usually suffer from many of the same problems. The good news is that these shortcomings can all be avoided or corrected by using a few simple techniques. In this article, I will describe 12 common problems with wayward mixes and discuss how to solve them. If your mixes are routinely restrained by a lack of punch, clarity, and detail; if your productions are held hostage by unruly dynamics and spectral imbalances; or if your results don't sound as wide and deep as the mondo tracks created by your competition, read on for some liberating pointers. Formation mastering. Formation mixage. Produire un gros son de batterie rock. Au niveau de la production et du mixage comme à celui de l'enregistrement, il y a deux manières d'aborder la batterie qui sont parfaitement complémentaires. D’un côté, vous pouvez la considérer dans sa globalité, comme un instrument, de l’autre vous pouvez la considérer comme un ensemble d'instruments (caisse claire, grosse caisse, toms, cymbales, etc.).

De fait, la façon dont on enregistre le plus souvent la batterie de nos jours reflète cette double approche : on combine à la fois des micros dont le rôle est d'enregistrer un élément unique de la batterie (la caisse claire, le kick, un tom, etc.) et d'autres micros qui s'attachent à capturer un aperçu plus global de cette dernière. Il s'agira le plus souvent de micros stéréo ou appairés placés à plus grande distance de la batterie. Maitriser les Basses Fréquences dans le Mixage. Un problème qui se pose souvent lorsqu’on se lance dans le mixage d’un titre, c’est comment marier la grosse caisse et la basse, et bien maitriser les basses fréquences.

En mixage, il est difficile de donner des pré-réglages et des « règles » toutes faites à appliquer car chaque style musical est bien différent, et les corrections à appliquer lors du mixage dépendent complètement de la prise de son s’il s’agit d’instruments acoustiques, ou de la qualité des samples et des banques de son, s’il s’agit de musique électronique. Cependant je vais essayer dans cet article de vous donner quelques pistes pour démarrer et améliorer vos mix. Les 2 outils à utiliser principalement sont les Compresseurs et les Equaliseurs.