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Motej - a Wiimote library for JAVA. OSCulator. Maemo.org - Linux for Nokia N810. Spacenavigator jinput. Wiimote JInput. FlowStates: State machines and Data flow. The Official YAML Web Site. Input Director. Synergy. Agentgroup. Felix - Apache Felix iPOJO. Aglets. Agent Development Toolkit. WComp. SMIL Synchronized Multimedia Integration Language. Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre. Synchronized Multimedia Integration Language (SMIL) est une spécification du W3C dont l'objectif est de permettre l'intégration de contenus multimédias diversifiés (images, sons, textes, vidéo, animations, flux de texte) en les synchronisant afin de permettre la création de présentations multimédias.

SMIL est un langage de la famille XML. La structure XML d'un document SMIL décrit le déroulement temporel et spatial des différents composants intégrés. En d'autres termes, SMIL permet d'indiquer le moment où un contenu sera affiché, pendant combien de temps et dans quelle partie de la fenêtre d'affichage. SMIL est le format utilisé par les MMS. Logiciels permettant de visualiser ou modifier du SMIL[modifier | modifier le code] Autres liens[modifier | modifier le code] (en) La page SMIL du W3C Portail de l’informatique. OpenInterface.org. Quelques outils de synthèse vocale de textes. La synthèse vocale est depuis longtemps un doux rêve des hommes. Ne plus lire mais juste écouter un texte, un article ou même un livre dicté par une voix quasi-humaine et non robotique… Plus concretement pour nous les blogueurs : la possibilité de mettre en podcast l’intégralité de certains flux RSS pour les écouter dans nos chers iPod… Même s’il n’existe toujours pas de solutions matérielles ou logicielles miracles, il existe de plus en plus de solutions en ligne qui permettent de synthétiser vocalement des morceaux de texte voir des fichiers entiers.

En voici quelques unes : VozMe est un service en en ligne avec une interface très simple. Vous entrez votre texte dans la zone de texte prévu à cet effet et vous cliquez sur « Create Mp3 » et le tour est joué ! : simple, rapide, en anglais italien et espagnol, dispo en gadget iGoogle et en plugin WordPress : pas de lecture de fichier, pas de français : limite de 200 caractères, ne supporte que l’anglais. TERESA HomePage. PJLink Home Page. Accueil - Konnex France. xAP Home Automation protocol - xAP Automation. Main Page - LinuxMCE wiki. Domogik. [protege-owl] Sparql and subclasses. JavaFX Tutorial | Intro to GUI Applications for Desktop and Mobile. Updating Java Objects From JavaFX Script - Planet JFX - a Wikia wiki. UPnP Media Player. Jbmm.fr Aide Recherche Membres Calendrier Contact Message (Le message s'auto-fermera dans 2 secondes) Ce menu a été désactivé ◊ Forum Archos - Jbmm.fr Message des forums Désolé, une erreur s'est produite.

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One early attempt was Sun's JINI. As a reaction to JINI (or so I was told) Microsoft came with UPnP. Early versions of the Microsoft UPnP software suffered from a few buffer overflows. With more UPnP enabled devices on the market, and more people taking desktop security serious (well, to some extent) some of the focus is shifting towards other devices on the network, such as access points, routers and firewalls, although at the moment it seems that right now desktops are still the prime targets. The main goal of UPnP is to make adding network devices and networked programs to a network as easy as it is to plug in a piece of hardware into a PC (or even easier, as that is often error prone). The use of the name UPnP has caused a lot of confusion. Addressing Discovery Description. WSDL et Services Web. Note Le but de ce tp est de savoir écrire un document wsdl ainsi qu'un client d'un service WEB en procédant par compilation du document WSDL décrivant le service.

Pour que ce tp fonctionne, vous devez respecter les points suivants: Utiliser eclipse 3.2 ou plus Les préférences de votre workspace (rubrique internet) doivent connaitre le proxy internet (www-cache.ujf-grenoble.fr:3128) les JVM utilisées doivent connaitre le proxy. Pour celà, vous pouvez procéder comme montré ci-dessous: //Set the http proxy to www-cache.ujf-grenoble.fr:3128 // a mettre dans votre méthode public static void main (String[] args) System.setProperty("http.proxyHost", "www-cache.ujf-grenoble.fr"); System.setProperty("http.proxyPort", "3128"); Il est prudent de tester le proxy par les lignes de code ci-dessous par exemple: // test the connection through proxy. Vous pouvez à tout moment, revenir à une connection directe (pour faire du monitoring par exemple): // Now, let's 'unset' the proxy. Service TerraServer. Integrating Oscar with Eclipse. By Michel D'Hooge If you are behind a firewall, download the four jar files (oscar, api, bundle, doc) from and the bundle repository description at Install with java -jar <oscarpackage> (and replace the URLs by file:oscar... for local access).

Unjar the installed files src.jar and bundlesrc.jar (there is a warning about the manifest file present in both jar - normal) To check that everything is correct, you can run ANT on the build file. Do as usual for the installation :-) Creation of an Oscar Project Create a java project with the contents pointing to oscar directory, choose src and classes for source and output folders. 2nd check: Build the project with the eclipse project build command. Note: Since a bunch of warnings are reported in the Tasks view by eclipse, I changed the filter to "selected resource and its children". Launching Oscar. FCML. Die „Facility Control Markup Language“ (FCML) ist eine Familie von XML-Dialekten, die dazu dienen, Informationen über den Zustand fernwartbarer Geräte an geeignete Leitsysteme zu übertragen und Steuerkommandos vom Leitsystem an die Geräte zu übermitteln.

Die FCML ist dabei bewusst geräteunabhängig gehalten, d.h. die Grundspezifikation schreibt ganz bewusst nicht vor, welche Art von Daten zu übertragen ist oder welche Fernbefehle unterstützt werden. Diese Spezialisierung erfolgt in eigenen Unterformaten, die jeweils die Eigenschaften einer bestimmten Geräteklasse beschreiben, beispielsweise für Fahrtreppen, Beleuchtungsanlagen oder klimatechnische Anlagen. Die wohl wichtigste Eigenschaft der FCML ist die Vereinheitlichung der übermittelten Daten. Durch diese Vereinheitlichung werden die Interoperabilität von Geräten und Leitsystemen sowie die Vergleichbarkeit von Geräten in einer bestimmten Geräteklasse erheblich erleichtert. RESTful Web Services. Oracle Technology Network > Java Software Downloads View All Downloads Top Downloads New Downloads What's New Java in the Cloud: Rapidly develop and deploy Java business applications in the cloud.

Start for free. Essential Links Developer Spotlight Java EE—the Most Lightweight Enterprise Framework? Blogs Technologies Contact Us About Oracle Cloud Events Top Actions News Key Topics Oracle Integrated Cloud Applications & Platform Services. Contenus Météo pour les sites Internet et les médias. Input Configurator Page. Ubiwise Simulator for Ubiquitous Computing. [ Warning! Research Software. For HP Products go to ] [ home ][ install ][ read ][ project ubiwise ][ suggestions ] Ubiwise is a desktop-computer based simulator for learning about the interaction of people in places with many computing and communications devices as well as other physical objects.

Overview Paper : UBIWISE, A Ubiquitous Wireless Infrastructure Simulation Environment. by John J.Barton, HP Labs, Vikram Vijayaraghavan, Stanford University. Abstract. Software: Ubiwise is an extensible multi-client/multi-server system. These clients can also be used independently for some purposes. Event Heap Ubisim "game" server Underneath this system are some libraries we use: Nexus HTTPD, source included in ubiwise libjpeg, source included. On top of this core we plan to add Ubicomp scenarios as ZIP files containing configuration information for the simulator Java .jar files for protocols, Ubicomp systems etc. written by others.

Installation Detail Installation directions Wise.