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Portraits research

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Here you will find a collection of existing exhibitions of portraits of people

Art & Immigration | Le Collectionneur Moderne. Art. Significance: American art forms, like American music and literature, has been immeasurably enriched by the contributions of artists from every land coming to the United States to add their unique ideas and styles to the artistic tapestry. Few art forms created in the United States have been completely free of foreign roots. American music, literature, and art have all been shaped from the beginning by artistic trends, figures, and movements from other countries, by artists immigrating to the United States, and by those moving back and forth between the United States and other countries.

Scholars consider jazz the unique contribution America has made to the world’s music and wonder what American jazz would be without its African, Caribbean, and Latin elements—the heritage of jazz artists who carried their native musical traditions to the United States. Photography, Architecture, and Sculpture Danish-born photographer Jacob Riis in 1904. Painting David Peck Further ReadingLippard, Lucy R. Migration Is Beautiful | CultureStrike. A perfect example of how art intervenes playfully and politically, the Migration is Beautiful butterfly proposes a new way to think about migration, rooted in movement, transformation, and captivating grace. From art prints to street art, clothing, and interactive experiences, this viral imagery reaches audiences on emotional and visceral levels, replacing images of fear with visions of shared humanity. Migration is Beautiful began at Opportunity Agenda’s Creative Change retreat in August 2012, where CultureStrike’s Executive Director Favianna Rodriguez led an interactive design session with artists and activists.

The butterfly image and tagline quickly emerged as an approachable way to reimagine borders as permeable rather than militarized, reinvigorating a metaphor that many migrants have looked to for generations. CultureStrike quickly started commissioning artworks incorporating the butterfly and made them available for reuse and remixing. Spread Your Wings! Get Involved! Learn More. Latest Banksy art in solidarity with migrants. The latest work by controversial street artist Banksy takes a swipe at the French authorities over their handling of the migrant crisis in Calais. The painting, on a wall opposite the French Embassy in London, shows a girl from the musical ‘Les Miserables’ crying with a CS tear gas canister beside her.

The work also includes a quick response code, which when scanned by a mobile phone links to a video showing tear gas and rubber bullets being used in a police raid on one of the refugee camps. The developers of the site have said that they will preserve the artwork. Banksy’s political street-art Bethlehem Camden, London Canary Wharf, London Gaza West Bank barrier Near GCHQ, Cheltenham, UK San Francisco.

Tous migrants ? / Are We All Migrants? | Zérodeux | Revue d'art contemporain. Les artistes doivent-il réagir « esthétiquement » aux maux de la société, doivent-ils porter une parole différente de celle des médias, des « politiques » ou doivent-ils se résoudre à n’être qu’une caisse d’enregistrement, conscients de leur impuissance à agir sur les phénomènes globaux qui assaillent régulièrement le monde ? La question de la migration ne fait que prolonger ce vieil antagonisme de surface, réveillant le volcan éteint de l’art militant et provoquant des prises de position formelles pas toujours heureuses.

Si la question de la « situation » de l’art agite le milieu depuis à peu près un siècle, son enchâssement avec le politique semble avoir été évacué, du moins l’articulation entre art et transformation de la société qui était le moteur des avant-gardes. Les scories du colonialisme Les deux questions qui agitent le monde des médias en cette fin d’année 2015 sont celle du changement climatique et celle des migrants (ou des réfugiés). Take a Walk on the Wild Side. Camps de migrants de Calais et Grande Synthe : l'art pour échapper au chaos et la violence.

A Calais, près de 4000 personnes vivent dans un bidonville en tentant de passer illégalement vers leur eldorado : la Grande Bretagne. A grande Synthe, dans la banlieue de Dunkerque, les conditions sont encore plus pénibles pour près de 3000 personnes, dont des centaines de femmes et d'enfants. Pourtant, dans cette misère il y a aussi des richesses, humaines et artistiques, et c'est ce que veulent montrer des collectifs d'artistes français et britanniques qui sont de plus en plus nombreux à faire vivre la culture et la musique dans ces camps.

A Calais, l’art et la culture pour tuer le temps entre deux tentatives de passage outre-manche ! Dans la jungle de Calais, ce sont les Britanniques qui sont les plus actifs. Le Good Chance Theatre dans la jungle de Calais © Cécile de Kervasdoué « La musique, c’est le sel de la vie. . « L’idée c’était de faire venir les gens qui n’osent pas rentrer dans la jungle pour changer leur regard. Dans le camp de Grande Synthe © Cécile de Kervasdoué. Art for migrants. MoMA | Migration and Movement. Le street-artiste Banksy rend hommage aux migrants à Calais. VIDÉO - L'artiste britannique a posé dans la ville de Calais trois oeuvres consacrées aux migrants. Et certaines sont déjà dégradées. Banksy, l'un des plus grands artistes de street art au monde - si ce n'est le plus génial - , a réalisé trois oeuvres consacrées aux migrants à Calais, deux en centre-ville et une dans la «Jungle», a constaté un photographe de l'AFP.

A l'entrée de la «Jungle», la première oeuvre du Britannique représente le créateur d'Apple Steve Jobs (1955-2011), qui porte un baluchon sur son épaule gauche et un ordinateur Macintosh de la main droite, à côté de plusieurs tentes où vivent des migrants. Samedi matin, ces derniers disaient apprécier l'oeuvre réalisée sur un pylône de la rocade menant au port de Calais, sans toutefois savoir qui étaient Banksy et Steve Jobs. Dans un communiqué, Banksy explique avoir représenté l'entrepreneur américain en raison de ses origines syriennes.

Virtual migrants | digital media and arts connecting with race, migration and global justice. CAMP. Immigrants in their own words: 100 stories | Opinion. Invisible Portraits of Immigrants. “I am I and my circumstance, and, if I do not save it, I do not save myself.”— José Ortega y Gasset, Meditations on Quixote Spanish artist Oscar Parasiego illustrates the transformation of cultural identity in his ongoing series Diaspora. Inspired from his own move to the UK, Parasiego uses the notion of “photography as truth” to blur the complex osmosis of the many thousands of immigrants looking for a better life abroad. Each portrait is altered to be a silhouetted reflection of the environment around them, the person present but unknown when thrust into the alien world of a different country. For many immigrants seeking opportunity away from home, what begins as a practice of assimilation and cultural ease quickly becomes an evolution of personal identity.

This post was contributed by photographer and Feature Shoot Editorial Assistant Jenna Garrett. Histoires singulières. A series of portraits of immigrants, inspired by iconic paintings. Xenophobia, and especially islamophobia, is on the rise in many European countries. In my native Netherlands, as well as in Italy, Austria, Denmark and Hungary for example, anti-immigration parties are involved in the national governments. In others such as France, Sweden, Poland and the Czech Republic, similar parties are represented in national parliaments. These anti-immigration parties have thrived on resentment, anti-globalism, rising inequalities, the economic crisis and the resulting uncertainties, and are scapegoating non-western immigrants.

Given these circumstances, I feel it is important to take a stand on these developments in European society, and mobilize against intolerance and narrow-mindedness. In this series (“National Identities”), based on national cultural symbols, I give immigrants a main role by using them as models in my photographic variations on classic iconic paintings. The 17th century was economically and culturally Holland’s Golden Age.

Histoires Singulières - Portraits. The Past Is Prologue. Crossing the BLVD: strangers,neighbors, aliens in a new America | EarSay. Winner 2004 Brendan Gill Prize “A celebratory chronicle of the immigrant experience in New York, Crossing the BLVD is a Whitmanesque book that reveals a staggering array of humanity… [It] chronicles life in Gotham in both its despair and boundless promise. The first-person narratives are drawn from audio interviews, while the book’s ever-changing graphics and typefaces mirror the rich pastiche of religion, language and tradition that coexists in the borough… chosen for its ability to convey the inspired resiliency of the myriad communities that contribute to the city’s dynamism.”

Municipal Art Society of New York Winner 2003 Innovative Use of Archives Award “We honor Crossing the BLVD for exploding the paradigms of oral history and reinterpreting them for our multimedia century… for its boldness and creativity as it charts a lasting record of this vibrant, diverse community in New York City—the new Ellis Island.” Archivist Round Table of Metropolitan NY. Immigrant Portraits. 33 Beautiful Vintage Portraits Of America’s Immigrant Past From Ellis Island. Italian American Visions: Portraits of 20th Century Immigration. Mediterranean migrants: Portraits of people who have crossed from Libya to Italy by boat [Photo report] A surge in the number of migrants attempting to cross the Mediterranean is putting a severe strain on the holding centre on the southern Sicilian island of Lampedusa.

Thousands of people fleeing turmoil in Africa have ended up in a small shelter meant for 250 people. Italy's regional authorities are growing more frustrated as the ability to house new arrivals becomes increasingly difficult. Rescue services are trying to spread the arrivals between different areas of southern Italy but there are growing concerns space to hold the migrants will soon run out. Getty Images photographer Dan Kitwood travelled to Lampedusa to photograph and talk to some of the recent arrivals. Italy said that as many as 5,000 migrants a week could arrive from North African ports in the next five months, unless something is done. Arrivals of migrants usually spike in the spring and summer months when the weather is better. Jimmy Nelson: Gorgeous portraits of the world's vanishing people. Sans titre. Avec la mort de Jules Mousseron, commémorée une fois de plus à Denain, en 2013, Cafougnette est désormais orphelin depuis 70 ans. Le poète de la mine, illustre enfant du pays, s’éteignait à 75 ans dans sa demeure de la rue de Villars, le 24 novembre 1943.

En 2013, une vaste exposition lui rendait hommage. Eux sont bien vivants. Figure du Denaisis, Max « le pêcheur », son éternelle casquette rouge vissée sur la tête, continue de veiller sur son étang du parc Lebret et les canards denaisiens. Engagé(e)s Le dada de cet Escaudinois, son patrimoine, sa vie, c’est la poésie. Constance et Michelle, elles, se sont battues pour la sauvegarde de leur association. Presque vingt ans que Jean-Claude Halliez est conciliateur de justice. Depuis les paisibles Jardins de l’Escaut, à Hordain, Roger Devaux parle aussi logement. Logement, encore, mais cette fois-ci dans un état plus critique. Très cher emploi… Cela fait 18 ans que Christophe Lechien s’active dans les cuisines municipales. L'artiste JR fait entrer le peuple au Panthéon - Culture. …avec des milliers de portraits d'anonymes. Une installation artistique qui s'ouvre ce mercredi 4 juin au grand public. Des images dans et sur ce monument où sont inhumées les grandes personnalités françaises, au coeur de Paris.

C'est le Centre des monuments nationaux qui a invité JR à profiter du chantier de restauration en cours au Panthéon et des bâches qui en recouvrent le dôme pour laisser libre cours à son imagination. « Oui, ça fait drôle de se voir au Panthéon ! C’est un lieu un peu sacré en France. On se sent tout petit. ». Comme William, aujourd’hui, plus de 4 000 personnes ont leur portrait en noir et blanc au Panthéon. . « Il ne faut pas s’y méprendre, remarque l’artiste JR. Vue de l'oeuvre de l'artiste JR à l'intérieur du Panthéon.

Vue de l'oeuvre de l'artiste JR au Panthéon.