background preloader

Referentes

Facebook Twitter

Gary Oldman: GQ Men of the Year 2011: Icon: Men of the Year. This year's greatest movie soliloquy may well be Gary Oldman's cumulative non-dialogue during his first few scenes in Tinker, Tailor, Soldier, Spy. He says nothing. Betrays nothing. On and on and on, not a syllable. Most impressively, it's not that actorly kind of silence and stillness—the one that invites the viewer, with each telegraphed wrinkle of the forehead and masterful quiver of the eyebrow, to offer up congratulations on how marvelously the actor is refusing to do things. He just passively compels us to hang on his every unsaid word. Before Oldman settled into superior franchise supporting roles (Batman's Commissioner Gordon, Harry Potter's Sirius Black), he used to excel at excess. Breaking Bad: GQ Men of the Year 2011: Badasses: Men of the Year. Does any show say more about the jittery times we live in than AMC's Breaking Bad?

Creator Vince Gilligan's New Mexico-set TV noir debuted mere months before the Great Recession hit, and its ultra-savvy parable of the decline of American morals just keeps on getting more resonant. If our Depression-era forebears had The Grapes of Wrath to identify with, we've got the indelibly named Walt White—once an upstanding high-school chemistry teacher, now cooking meth for big bucks to provide for his family before cancer does him in. With just one season left to go, Breaking Bad has shifted from being all about Bryan Cranston's triple-Emmy'd (so far) lead performance to the best ensemble show on TV.

Gilligan gives his actors full props for inspiring story developments he hadn't planned on. Nonetheless, Cranston is still definitely first among equals. Philippe Starck: "Yo no trabajo, soy un soñador profesional",Directivos.-Economía y empresa Expansión. El artista es el creador de los ambientes de los hoteles, restaurantes y tiendas de referencia de todo el mundo. Nunca eligió el diseño, sino que "fue el diseño el que me escogió". Philippe Starck (París, 1949) pasó su infancia bajo la mesa de dibujo de su padre, un famoso ingeniero aeronáutico, creador de los aviones Starck durante las dos grandes guerras mundiales. Probablemente, "fue a través de él que me contagié de esta enfermedad que se llama creatividad y, seguramente, gracias a él he entendido que el rigor es imprescindible si alguien quiere lograr algo", dice el diseñador.

Starck, además del referente en elementos de decoración interior, es el creador de los ambientes más de moda de hoteles, restaurantes, bares y tiendas alrededor de todo el mundo. Hoy es mundialmente reconocido, pero Starck asegura que tuvo problemas para encajar con la sociedad: "Me sentía transparente, siempre escondiéndome en los bosques. Pero, si tuviera que elegir un lugar sería "cualquier otro lado". En la cúspide del periodismo. Jill Abramson, la primera mujer directora de The New York Times, iba hacia un gimnasio en el centro de Manhattan, una mañana de mayo de 2007, cuando un camión frigorífico la atropelló. Fractura de pelvis y pierna, lesiones internas, transfusiones de sangre, placas de metal, tres semanas en el hospital, meses en una silla de ruedas, luego muletas, luego un bastón.

Un año después estaba escalando una montaña en el parque nacional de Yellowstone. Se resbaló, cayó por la ladera, se rompió la muñeca y se dislocó el hombro. Tuvieron que llevarla en helicóptero al hospital, donde los cirujanos le insertaron una placa de metal más. Jane Mayer, amiga íntima de Abramson y corresponsal de The New Yorker en Washington, insistía en una entrevista en que sigue siendo difícil encontrar a una mujer que ocupe un cargo importante en cualquier empresa o institución a la que no se califique de "dama de hierro". Abramson otorga contenido literal, además de figurado, al término. Jill Abramson Y así fue. Steve Jobs’s Real Genius. Not long after Steve Jobs got married, in 1991, he moved with his wife to a nineteen-thirties, Cotswolds-style house in old Palo Alto. Jobs always found it difficult to furnish the places where he lived.

His previous house had only a mattress, a table, and chairs. He needed things to be perfect, and it took time to figure out what perfect was. This time, he had a wife and family in tow, but it made little difference. “We spoke about furniture in theory for eight years,” his wife, Laurene Powell, tells Walter Isaacson, in “Steve Jobs,” Isaacson’s enthralling new biography of the Apple founder. “We spent a lot of time asking ourselves, ‘What is the purpose of a sofa?’

” It was the choice of a washing machine, however, that proved most vexing. Steve Jobs, Isaacson’s biography makes clear, was a complicated and exhausting man. Isaacson begins with Jobs’s humble origins in Silicon Valley, the early triumph at Apple, and the humiliating ouster from the firm he created. Quien es esta chica.

Recuerda a una de las modelos de las obras prerrafaelistas. O a una de un óleo de Tiziano. O a un personaje de un cuento de Lewis Carroll. Florence es magnética e indómita: no encaja en el patrón. Se sale del cuadro. . – El día de Halloween publica su segundo álbum, Ceremonials. – No elegí la fecha. – Pero reconocerá que encaja bastante bien con su estilo. – Sí. Es parca y huidiza. Vestidos vaporosos, flores, referencias a la Ofelia de Millais (en su vídeo Rabbit Heart baja un río dentro de un ataúd abierto), diosas griegas, pompones gigantescos… ¿De dónde surge toda esa parafernalia onírica?

¿Su icono estético? Su madre es otra pieza del puzle. Estudió Bellas Artes en la Universidad Camberwell de Londres. Su biografía daría para un guion televisivo. No es una recién llegada. Su suerte cambió en 2006. Atrae el caos. Londres es su hábitat. Se ha convertido en una habitual de las revistas de tendencias. James Franco, ahora modelo · ELPAÍS.com.