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Tuto : Decoupage pour Figurine. Désolé, seuls les membres enregistrés peuvent participer. Posté le 09/04/2014 à 13h 07mi 14s Lecaramel : Un Club ZBrush & Co en ligne ? Posté le 27/03/2014 à 22h 37mi 05s Lecaramel : Apéro ZBrush ! Posté le 18/03/2014 à 21h 13mi 40s G-Lee : Lecaramel si tu me lis, regarde tes MP please Posté le 12/03/2014 à 11h 39mi 28s yannoch : Salut le Zamis ^^ Posté le 10/03/2014 à 17h 49mi 09s Phil : mp Posté le 10/03/2014 à 15h 48mi 18s Poppiz : il est possible de changer de nom sur le forum ?

Posté le 10/03/2014 à 15h 48mi 02s Posté le 08/03/2014 à 19h 43mi 22s Posté le 28/02/2014 à 18h 56mi 51s Resh : Même sans jouer au jeu de plateau ni connaitre l'univers sur le bout des doigts je pense que je peux dire oui Posté le 28/02/2014 à 18h 34mi 56s Jaywyr : Salut tout le monde, il ya des fan de Warhammer 40k ici? Posté le 11/02/2014 à 00h 52mi 33s Kenshiro : C'est fou comme zremesher fait le boulot des fois Posté le 01/02/2014 à 03h 07mi 08s Posté le 31/01/2014 à 23h 45mi 11s Resh : woh ! Lightroom Video - Helping You Manage Your HDR and Bracketed Photos. XFlow CFD - Projects. Quand ZBrush n'a plus besoin de vous pour sculpter.

Désolé, seuls les membres enregistrés peuvent participer. Posté le 09/04/2014 à 13h 07mi 14s Lecaramel : Un Club ZBrush & Co en ligne ? Posté le 27/03/2014 à 22h 37mi 05s Lecaramel : Apéro ZBrush ! Posté le 18/03/2014 à 21h 13mi 40s G-Lee : Lecaramel si tu me lis, regarde tes MP please Posté le 12/03/2014 à 11h 39mi 28s yannoch : Salut le Zamis ^^ Posté le 10/03/2014 à 17h 49mi 09s Phil : mp Posté le 10/03/2014 à 15h 48mi 18s Poppiz : il est possible de changer de nom sur le forum ?

Posté le 10/03/2014 à 15h 48mi 02s Posté le 08/03/2014 à 19h 43mi 22s Posté le 28/02/2014 à 18h 56mi 51s Resh : Même sans jouer au jeu de plateau ni connaitre l'univers sur le bout des doigts je pense que je peux dire oui Posté le 28/02/2014 à 18h 34mi 56s Jaywyr : Salut tout le monde, il ya des fan de Warhammer 40k ici? Posté le 11/02/2014 à 00h 52mi 33s Kenshiro : C'est fou comme zremesher fait le boulot des fois Posté le 01/02/2014 à 03h 07mi 08s Posté le 31/01/2014 à 23h 45mi 11s Resh : woh !

Julia. Désolé, seuls les membres enregistrés peuvent participer. Posté le 09/04/2014 à 13h 07mi 14s Lecaramel : Un Club ZBrush & Co en ligne ? Posté le 27/03/2014 à 22h 37mi 05s Lecaramel : Apéro ZBrush ! Posté le 18/03/2014 à 21h 13mi 40s G-Lee : Lecaramel si tu me lis, regarde tes MP please Posté le 12/03/2014 à 11h 39mi 28s yannoch : Salut le Zamis ^^ Posté le 10/03/2014 à 17h 49mi 09s Phil : mp Posté le 10/03/2014 à 15h 48mi 18s Poppiz : il est possible de changer de nom sur le forum ? Posté le 10/03/2014 à 15h 48mi 02s Posté le 08/03/2014 à 19h 43mi 22s Posté le 28/02/2014 à 18h 56mi 51s Resh : Même sans jouer au jeu de plateau ni connaitre l'univers sur le bout des doigts je pense que je peux dire oui Posté le 28/02/2014 à 18h 34mi 56s Jaywyr : Salut tout le monde, il ya des fan de Warhammer 40k ici?

Posté le 11/02/2014 à 00h 52mi 33s Kenshiro : C'est fou comme zremesher fait le boulot des fois Posté le 01/02/2014 à 03h 07mi 08s Posté le 31/01/2014 à 23h 45mi 11s Resh : woh ! Graphics / Atelier 3D Cinema 4D Zbrush. Bonjour à tous et je vous souhaite une excellente année 2014 ! L’année 2013 fut complètement inactive pour le blog et je m’en excuse, mais cette année devrait être plus riche en évènement. Donc, à très bientôt pour de prochains Lire la suite Ca y est, c’est parti pour une nouvelle année ! Je vous souhaite à tous, une excellente et heureuse année 2013. Une année pleine de nouveaux tutoriels ! A très bientôt ! Happy New Year ! Voici un nouveau tutoriel sur le Motion Graphic avec MoGraph dans Cinema 4D R13. Voici un nouveau tutoriel sur le Motion Graphic avec MoGraph dans Cinema 4D R13.

Voici un nouveau tutoriel sur le Motion Graphic avec MoGraph dans Cinema 4D R13. Voici le troisième et dernier tutoriel, d’une série qui traite du principe du rigging dans Cinema 4D R13. Voici le deuxième tutoriel, d’une série de trois, qui traite du principe du rigging dans Cinema 4D R13. Enorme tuto zbrush. Désolé, seuls les membres enregistrés peuvent participer. Posté le 27/03/2014 à 22h 37mi 05s Lecaramel : Apéro ZBrush ! 2 Avril à Paris : Posté le 26/03/2014 à 17h 00mi 32s zeeeeep : chalom tous le monde Posté le 18/03/2014 à 21h 13mi 40s G-Lee : Lecaramel si tu me lis, regarde tes MP please Posté le 13/03/2014 à 18h 48mi 02s GEBURAH123 : Chalom la compagnie Posté le 12/03/2014 à 11h 39mi 28s yannoch : Salut le Zamis ^^ Posté le 10/03/2014 à 17h 49mi 09s Phil : mp Posté le 10/03/2014 à 15h 48mi 18s Poppiz : il est possible de changer de nom sur le forum ? Posté le 10/03/2014 à 15h 48mi 02s Posté le 08/03/2014 à 19h 43mi 22s Posté le 28/02/2014 à 18h 56mi 51s Resh : Même sans jouer au jeu de plateau ni connaitre l'univers sur le bout des doigts je pense que je peux dire oui Posté le 28/02/2014 à 18h 34mi 56s Jaywyr : Salut tout le monde, il ya des fan de Warhammer 40k ici?

Posté le 11/02/2014 à 00h 52mi 33s Kenshiro : C'est fou comme zremesher fait le boulot des fois Resh : woh ! Modeling a Human Marionette ~ 01 Introduction and project overview. Nick Zuccarello's Art Blogspot. Sketchbook Julian K 2011 - Page 10. Julian_K 2010 [shader download at bottom of first post](nuditity) (edit 03..01.2011: noticed today that 2 images where missing and one was double instead. corrected that and also attached the last shader from the other thread in here. now all the useful shaders are in here at one place.)For a while I felt tempted to make sort of a 'best of' and put the better pieces of what is scattered around here,all in one post.

Seeing this year end tomorrow, I thought that is a good opportunity and decided to just do it. Starting with the last and going back to the first post of work I ever made here. Hope I don't get killed for this massive post It has been a very interesting and challenging year with all ups and downs here. Most of all I got to see and learn more about some of the outstanding fellow artists here - also on a personal level- which was really a big pleasure. Even the controversies which occurred now an then where good experience in the end. ZBrush :: ZClassroom. Download 125 new ZBrush and 3D-Coat brushes. Wednesday, April 18th, 2012 | Posted by Jim Thacker Eight custom ZBrush Drag brushes created by Michael Dunnam. The full collection of 125 Drag and Stroke brushes can be downloaded for free from his website, and has now be converted for use in 3D-Coat. Artist Michael Dunnam has released 125 free custom ZBrush brushes created for use in his sculpting work.

The brushes are organised by type (Stroke, Drag, clothing, terrain, technological, skin, natural textures), and can be downloaded individually, or in themed sets. Each ZBrush ZBP file comes with an accompanying PSD showing the hi-res alpha image used to create it. The brushes have been getting a lot of attention on forums since the first set were released last month: our excuse for being late to the party is that Phil Nolan has just converted them into PenPacks for use in 3D-Coat. Kudos to both of them for providing a fantastic free resource. Download the ZBrush brushes from Michael Dunnam’s website. Michael Dunnam - 3d Environment Artist - Free Stuff. XMD Brushes inShare66 New Update! 7/16/14 Here is the second release of the XMD Dragon Brushes! This set includes drag brushes for dragon scales, skin, cracks and more!

Update! I just added a Dragon Brush Set! Update! For now I will be using gumroad to host my XMD brushes, along with tutorials and textures! Forums for Feedback! Polycount Zbrush Central CGSociety Game Artisans Creative Crash The Gnomon Workshop CGHub 3DTotal 3D Coat Brushes Click Here To Download! Thank you Phil Nolan for your generosity! 3d Coat Thread for troubleshooting!

Nick Zuccarello's Art Blogspot. Downloads. Instructions pour la Mise à jour de la ZB4 R3 en français. Partagez des Tutoriels, Articles & zScripts pour ZBrush. PolySculpt, Thomas Roussel's blog. NIMAJNEB SCULPTURE. Zibi Doc en Français - Pilou Maison. Autodesk Mudbox Free DVD's : Wayne Robsons gives you all DVD's for free.... LEGALLY!

Chaîne de Autodesk. Ecorché complet homme femme! Désolé, seuls les membres enregistrés peuvent participer. Posté le 09/04/2014 à 13h 07mi 14s Lecaramel : Un Club ZBrush & Co en ligne ? Posté le 27/03/2014 à 22h 37mi 05s Lecaramel : Apéro ZBrush ! Posté le 18/03/2014 à 21h 13mi 40s G-Lee : Lecaramel si tu me lis, regarde tes MP please Posté le 12/03/2014 à 11h 39mi 28s yannoch : Salut le Zamis ^^ Posté le 10/03/2014 à 17h 49mi 09s Phil : mp Posté le 10/03/2014 à 15h 48mi 18s Poppiz : il est possible de changer de nom sur le forum ? Posté le 10/03/2014 à 15h 48mi 02s Posté le 08/03/2014 à 19h 43mi 22s Posté le 28/02/2014 à 18h 56mi 51s Resh : Même sans jouer au jeu de plateau ni connaitre l'univers sur le bout des doigts je pense que je peux dire oui Posté le 28/02/2014 à 18h 34mi 56s Jaywyr : Salut tout le monde, il ya des fan de Warhammer 40k ici?

Posté le 11/02/2014 à 00h 52mi 33s Kenshiro : C'est fou comme zremesher fait le boulot des fois Posté le 01/02/2014 à 03h 07mi 08s Posté le 31/01/2014 à 23h 45mi 11s Resh : woh ! Le Fibermesh en splines! Désolé, seuls les membres enregistrés peuvent participer. Posté le 09/04/2014 à 13h 07mi 14s Lecaramel : Un Club ZBrush & Co en ligne ? Posté le 27/03/2014 à 22h 37mi 05s Lecaramel : Apéro ZBrush ! Posté le 18/03/2014 à 21h 13mi 40s G-Lee : Lecaramel si tu me lis, regarde tes MP please Posté le 12/03/2014 à 11h 39mi 28s yannoch : Salut le Zamis ^^ Posté le 10/03/2014 à 17h 49mi 09s Phil : mp Posté le 10/03/2014 à 15h 48mi 18s Poppiz : il est possible de changer de nom sur le forum ?

Posté le 10/03/2014 à 15h 48mi 02s Posté le 08/03/2014 à 19h 43mi 22s Posté le 28/02/2014 à 18h 56mi 51s Resh : Même sans jouer au jeu de plateau ni connaitre l'univers sur le bout des doigts je pense que je peux dire oui Posté le 28/02/2014 à 18h 34mi 56s Jaywyr : Salut tout le monde, il ya des fan de Warhammer 40k ici? Posté le 11/02/2014 à 00h 52mi 33s Kenshiro : C'est fou comme zremesher fait le boulot des fois Posté le 01/02/2014 à 03h 07mi 08s Posté le 31/01/2014 à 23h 45mi 11s Resh : woh ! Verold.com. ZBrush :: Download Center :: Matcap Library. Welcome to Pixologic's MatCap LibraryPixologic has created a library full of amazing MatCap materials from ZBrush artists who wish to share their work with the ZBrush community.

This library gives you one unique location to view, download, and begin sculpting with that unique MatCap look that only ZBrush can give you. Enjoy the search. Image Courtesy of Magdalena Dadela Close Learn how to create your own MatCap click hereLearn more about your ZBrush material click here If you wish to submit a MatCap for the library to be evaluated by the Pixologic Team please email the files to library@pixologic.com with the following information. 1.

Please name all files accordingly: (artist’s initials)_(name of MatCap)_(two digit version number) Example: ph_daisies_01 Please no spaces, CAPS or special letters *If a material was created in MAC ZBrush 3.12 it will be tagged at the Download Now link. Pointpusher. Ready, Set, Render! Part2. Apprendre à faire des muscles avecZBrush. Rough Wood Planks in ZBrush, 3ds Max. Here I will go through some steps on how you can create a rough wood texture using ZBrush, 3ds Max and Photoshop. This can be interesting if you want to make a totally handpainted texture as well. There are just a couple of layers I made differently to make it a more stylized handpainted texture, all that is included in the .PSD at the end of this tutorial. This is a very rough type of wood and I would usually not bother going into ZBrush to create a smoother type of wood surface. As with all material types there are a lot of different types of wood, for instance you could have a painted wood with thick layers of paint where the normal and specular/glossiness is very important, or you can have a very smooth polished type of wood where you almost have a glass like surface.

Highpoly So I decided to create two different planks where I go through each side in ZBrush, I will then place them out in 3DS Max one by one and rotate them so I get a unique side for each plank. ZBrush 4R2 Beta Testing By: Mike Jensen. Hey Everyone! First of all it's been such a pleasure to have been able to work with all these great new features! This release is game changing in more ways than one. Thanks Pixologic for such a great product and for allowing me to be apart of the process! =DHere's a comp using several render passes from R2. The new lighting systems and HDRI implementations are incredibly powerful! Here's a little tutorial showing the process for the render: The Insert Brushes compliment Dynamesh very well.

Download Here: Download Mechanical Insert BrushesAlternate Download LinkI recorded the making of one of these brushes. :: The Thin Veil of Reality ::: Etcher_Sketcher gets Top Row at ZBrush Central. ZFLOW= chocolates. Hellooooooo, so.... new to the forum and quite new to zbrush as well, hope to keep coming by! Finally posting a fun work I did last year for Lacta chocolates at PlatinumFMD! We called it the Zflow project, we tried some experiments with phothography and real flow but we werent getting the specific result the brief was asking of us.... so....zbrush!

Yey! Rendered with Vray and MaxwellRender... composed and retouched in photoshop Some Wip process in zbrush Image in higher resolution can be found at www.platinumfmd.com.br. ZBrush 4 tutorials info etc... The Brawl Tournament: Winners. Joseph Drust - Digital Sculpture Thread. Hey all,One of the projects I worked on finally shipped; I got around to rendering out some other WIP images and figured I'd start a thread. The images below are mostly rendered in ZBrush with a little Photoshop comp. I tend to try and work inside of ZBrush as much as possible rather then shooting objects back and forth from 3dsmax.The first images are models I created for Vicious Cycle's Earth Defense Force: Insect Armageddon. Needless to say I had a lot of fun working on this project. The sculpts were created with ZBrush 3.5 (R3 wasn't released yet.) The majority of these images couldn't have been completed without the artistic inspiration I receive from these forums (and the wonderful sculpting program known as ZBrush!)

Orb - game environment stuff. Interview :: Artist in Action :: Demo Reel With ZBrush. Les News de Polysculpt sur la 3D, 2D, VFX, Photos et plus encore ! ZBrush :: Download Center.