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KOOWALL. Generador de actividades online. Operaciones Matemáticas. Herramientas 2.0. Top 100 Tools for Learning 2014. How Do Digital Portfolios Help Students Learn? Post adapted from Digital Student Portfolios: A Whole School Approach to Connected Learning and Continuous Assessment by Matt Renwick (Powerful Learning Press, 2014) How do digital portfolios help students learn?

How Do Digital Portfolios Help Students Learn?

Where is the evidence that this assessment strategy actually supports improved teacher practice and increased student achievement? Why should teachers “do” digital student portfolios in the first place, since they are not required? How do performance and progress portfolios “mesh”? I have been asked these questions multiple times in the past, and I am sure I will be asked again in the future. Digital portfolios for learners is a relatively new concept. What I have learned is that it is okay to admit not having all the answers. What I Know Right Now While I don’t want to pretend that I have all the answers, as the school leader I should be able to clearly describe the direction we are heading. The same concept can be applied to digital student portfolios. Consider this : Herramientas básicas para la escuela 2.0. Great Game-based Learning Tools and Apps for Teachers.

May 9, 2014 Immersive environments can be good learning vehicles if constructed and used correctly.

Great Game-based Learning Tools and Apps for Teachers

Here are a set of virtual worlds that use the latest in game mechanics to deliver instruction in fun and interactive ways. Consider them as a supplement to a classroom or for use with students that respond well to such immersion. Dora's Great Big World This iOS app immerses preschoolers in learning games on topics like letter recognition, early reading, and early counting. Create , play, and share games to support teaching and learning any subject, any level, any language, anywhere.

Minecraft is a game about breaking and placing blocks. This web-based, historically accurate, CCSS-aligned, time-travel adventure teaches critical thinking, empathy, and global citizenship. Practice CCSS-aligned 3rd to 8th grade math within this web-based virtual world. This collection is curated by education technology consultant Lisha Vuskovich. Game Maker. Htas para el profesor. Great Educational Web Tools for Paperless Classrooms. December 20, 2014 Few classrooms are entirely digital or paperless, though more and more are striving towards a middle-ground that can replace some of the workflow tedium with technology while remaining focused on their students.

Great Educational Web Tools for Paperless Classrooms

If that sounds like you, here are some digital classroom resources to consider. Annotate.net Engage your class using your tablet. Herramientas para realizar Stop Motion - Biblioteca Escolar Digital. Herramientas web 2.0. Herramientas TIC XXII. Herramientas web 2.0 aplicadas a educación. Herramientas TIC. Herramientas. Herramientas y materiales. Existen herramientas y plataformas que permiten enseñar muchos de los contenidos propuestos.

Herramientas y materiales

Día a día se crean distintas plataformas que cumplen con estas características. En esta sección presentamos una selección de las mismas. Es importante no utilizar sólo una herramienta, sino muchas, para maximizar la compresión de los conceptos que se presenten en clase desde múltiples enfoques distintos. Edmodo. Herramientas. FORMACIÓN (TICs) Google. Fun websites to use with your class. Free Online Lesson Planbook Software for Teachers. Guía práctica para introducir dispositivos móviles en el aula: la experiencia del Colexio Juventud. Con el objetivo de diseñar una nueva experiencia de aprendizaje gracias al Mobile Learning, el Colexio Juventud de Santiago de Compostela ha diseñado su propia guía y su propia mochila digital para introducir los dispositivos móviles en las aulas de todos sus alumnos de Educación Primaria, ¿te unes al reto?

Guía práctica para introducir dispositivos móviles en el aula: la experiencia del Colexio Juventud

Los dispositivos móviles forman parte de nuestra realidad actual y de la de nuestros alumnos. Cada vez son más los profesionales que están de acuerdo en introducirlos como herramienta escolar y son incuestionables las posibilidades educativas que nos ofrecen. En el Colexio Juventud ha diseñado una guía que tiene como principal objetivo introducir los dispositivos móviles en el día a día de sus aulas y dar respuesta a una necesidad generada de transformación y mejora en el centro. Esta guía, aunque de carácter aperturista, está dirigida, especialmente, al docente de Educación Infantil y de Educación Primaria por lo que sus posibilidades de aplicación se centran en estas etapas. 1. 2. Top 100 Tools for Learning 2014. GeoGebra.