TODO POR LA PRAXIS. Ciudades ocasionales indice. Arqueología del Futuro. Flores en el ático. RECETAS URBANAS. We make money not art. Judit Bellostes : Página de inicio : Estudio de arquitectura. Think Commons. La Periferia Doméstica. Maullidos:Gustave Dore's illustrations for Dante's Divine Comedy & John Milton’s Paradise Lost archatlas:Satellite Landscapes Jenny Odell spatula:(via Muller Van Severen | a furniture project by fien muller and hannes van severen) midoriblues:Ikimono Architects DE LA DISTANCIA (JUSTA) | #DECRIMENESLa distancia equivale a separación, a establecer un vacío que impida el contacto, la implicación y el compromiso. (…) El alejamiento minimiza las opciones de configuración (encuadre, punto de vista, etc.) al desvalorizar el eventual repertorio de decisiones adoptado por el operador; y, por otra parte, el alejamiento asegura una imagen más plana en la que el fotógrafo no se siente obligado a destacar nada.
En la realización del documento auténtico, como hacer una fotocopia, sería absurdo pretender resaltar un fragmento sobre otro. (Joan Fontcuberta, La cámara de Pandora) palacio negro - Limit— a proposito > Personajes de ficción Pista de salto de esquí. Morpho-Ø. Reciclando Infraestructuras. 1966 Itinerant Community Centre [Earl Ferguson] EN) WorksList of ExhibitionsPublications Born 1980 in Louisville, Kentucky (USA). 2003 - 2005 Slade School of Art - MFA Painting - London, UK1998 - 2003 Pratt Institute - BFA, Film - Brooklyn, NYDirected documentary - "Public Discourse" - distributed by "Video Data Bank" in 2004, and was awarded a "New York Times Critics Pick" in 2005 Downey uses film, sculpture, painting and drawing to reflect on concepts about the establishment versus the audience.
Holding a fine art master's degree in painting and sculpture from London's prestigious Slade School of Art (where he studied under Bruce Mclean and Will Alsop), Downey grew up in a United States Marine Corps family, traversing towns across the United States, soaking up influences of converse surroundings that would later add to his unique perspective.
Pratt Art Institute drew him to New York City in 1998, where he first cultivated his study of Fine Art. STREET FIGHTERS.