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Transmedia

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ForgeAnimation sur Twitter : "#Kickstarter #Launch #Windwalkers #Frenchtech #Transmedia. Windwalkers - Forge Animation. The Windwalkers project is a transmedia adaptation of the book “La Horde du Contrevent”, where none of the individual parts, the film, video-game, or the comic books, can be considered a derivative product.

Windwalkers - Forge Animation

All three productions bring a different facet of the universe to life. Our aim is to produce an original project that will define the contours of a new way of providing entertainment through fully integrated transmedia production. To develop this universe we’ve been working with talents from all around the world: DESIGN : George Hull (Cloud Atlas, Matrix…), Oscar Chichoni (the Hobbit…), Yoshitaka Amano (Final Fantasy), Frédéric Perrin (The beast and the beauty…), Kōji Morimoto (Animatrix), Kusanagi (Detective Conan)… MUSIC: Starwalker (Jean-Benoit Dunkel/AIR, Bardi Johansson), Guillaume Roussel,… WRITING: Alain Damasio, Iris Yamashita (Letters from Iwo Jima),… To develop this universe we’ve been working with talents from all around the world:

Save the date - Forge Animation. Watch_Dogs //n/ Dark Clouds. C'est au travers d'une nouvelle vidéo qu'on apprend que Watch_Dogs aura son propre roman numérique, //n/ Dark Clouds!

Watch_Dogs //n/ Dark Clouds

Vous n’êtes pas sans savoir que Watch_Dogs aura son propre film, mais voila que l'équipe d'Ubisoft Montréal a choisi d'ajouter un livre pour prolonger l'univers Watch_Dogs. Ce roman sera disponible le 27 mai, le jour de la sortie du jeu, en version e-book ou en application mobile uniquement. Le livre est écrit par John Shirley, écrivain membre du courant cyberpunk. Ce ne sera pas qu'un simple roman, il sera enrichit d'images, de vidéos et d'autres éléments qui rendront l'expérience de lecture plus riche et plus interactive. Le choix de ne proposer qu'une version numérique du film se justifie par l'univers hyperconnecté qui fait partie intégrante de Watch_Dogs. L'histoire ne sera pas celle du jeu mais se déroulera dans le même univers que Watch_Dogs, dans l'esprit des techno-thrillers, et y apportera du relief, de la nuance en montrant un autre aspect du jeu.

What is Interactive Narrative Design? The Apex of ludology, narratology and game design Interactive Narrative Design is a craft that meets at the apex of ludology, narratoloy and game design; turning the conjoining into functional interactive entertainment development methodologies.

What is Interactive Narrative Design?

Ludology being the study of play that has become very fashionable in the game design community within the past 2 decades. Narratology is the theory of narratives, of spectacles, cultural artifacts that ‘tell a story’. Game design, as used here, is system design for the interactive experiences popularly called ‘video games’, or ‘computer games’, these interactive entertainment experiences allow the player to witness data as navigable, participatory, dramatic spectacles; unfolding before their eyes in real-time.

The craft of Interactive Narrative Design focuses on creating meaningful participatory story experiences with interactive systems. “After the novel..the computer age introduces its correlate – database.” 1. Le réel et le jeu, par Michel Reilhac. Jusqu’où peut-on, en tant qu’auteur, revendiquer son droit à traiter la réalité objective comme une matière molle, malléable et subjective ?

Le réel et le jeu, par Michel Reilhac

Quelles ont les limites du jeu avec la réalité ? La réalité est-elle encore un tabou moral ? Il n’est pas question d’épuiser la question ici, je n’en ai pas les compétences. Mais en tant que professionnel impliqué dans la chaîne de production de récits, cette question est désormais au cœur de ma pratique et le sera de plus en plus. Pour moi, la limite au-delà de laquelle le jeu avec la réalité, le flou qu’il génère, devient éthiquement répréhensible, c’est lorsqu’il devient une arnaque. Dessins : François Olislaeger. Manipulations - L'expérience Web – Accueil.