background preloader

Jane McGonigal: Gaming can make a better world

https://www.ted.com/talks/jane_mcgonigal_gaming_can_make_a_better_world

Related:  Game DesignJouer en HG

Q&A with Ian Bogost - The Entertainment Software Association The Entertainment Software Association (ESA) recently interviewed Ian Bogost, Ivan Allen College Distinguished Chair in Media Studies and professor of interactive computing at the Georgia Institute of Technology, to gather his insights on video games. Bogost’s latest book, “How to Talk about Videogames,” explores the medium’s unique storytelling ability and examines game critique as both serious cultural currency and self-parody. Thanks for speaking with us, Ian. Le jeu, la motivation et l’apprentissage : une question complexe - Thot Cursus Envisager l’activité ludique comme une source de motivation et d’apprentissage peut être trompeur. Il s’agit pourtant d’un objectif pédagogique à considérer pour inciter l’élève à s’engager dans sa tâche. Cependant, pour apprendre, l’élève doit solliciter ses facultés cognitives, ce qui ne se montre pas systématiquement dans le jeu par ordinateur. Le jeu

La voz del muro Actualmente, los medios de toda Europa llenan las páginas de sus periódicos con noticias sobre la ola de refugiados sirios. Quizás tenga algo que ver que la UE se haya comprometido a aceptar y reubicar a un gran número de personas que han conseguido huir de la muerte y la destrucción. Noticias como la del niño fallecido en las playas de Turquía, la periodista húngara que puso la zancadilla al refugiado mientras huía de la policía o el mensaje de auxilio del niño sirio en la estación de tren de Hungría, han propiciado que estemos asistiendo a un controvertido debate con dos posturas bien diferenciadas: los partidarios de que se proporcione asilo, y los reticentes que viven con miedo e inseguridad ante la llegada de los inmigrantes. Hoy queríamos mostraros un vídeo que explica bastante bien toda esta situación y de donde deriva todo, a fin de que podáis alcanzar una opinión constructiva sobre el tema, y no a través de la información sesgada de algunos medios de comunicación.

Andrew Dotsenko's Blog - Designing Game Controls For the last recent years, my designer’s job was closely related to the design of complex game controls. Surprisingly, it was quite hard for me to find good general guidelines. I had to solve some pretty complicated design challenges and study a lot of different sources until I was able to develop some principles that I currently use in my job. I think that they’re worth sharing and might be useful for anyone who’s dealing with controls design tasks. The topic overall is, perhaps, too big for just one article, so I’ll also be giving external links to other resources with more details when it’s possible.

Créer un Escape game pédagogique, mode d’emploi ! – #PROFPOWER Le concept des Escape Games Vous ne savez pas ce que le terme Escape Game ou Escape the Room veut dire ? On vous explique tout sur ce concept qui a été créé au Japon, comme son nom ne l’indique… pas . À l’origine, les Escape Games étaient virtuels : un jeu vidéo où il est question de s’échapper d’une pièce dans laquelle un joueur est enfermé. Pour cela, il fallait découvrir des éléments cachés dans le décor afin de trouver une clé qui permettrait au joueur de s’échapper de la pièce. Otwarte Zasoby

Video Games Are Better Without Stories - The Atlantic A longstanding dream: Video games will evolve into interactive stories, like the ones that play out fictionally on the Star Trek Holodeck. In this hypothetical future, players could interact with computerized characters as round as those in novels or films, making choices that would influence an ever-evolving plot. It would be like living in a novel, where the player’s actions would have as much of an influence on the story as they might in the real world. It’s an almost impossible bar to reach, for cultural reasons as much as technical ones. One shortcut is an approach called environmental storytelling. Environmental stories invite players to discover and reconstruct a fixed story from the environment itself.

Ifé - Veille et analyses Quelles relations entre jeu et apprentissages à l'école ? n° 48, octobre 2009 portrait Auteur(s) : Marie Musset et Rémi Thibert Télécharger la version intégrale du dossier (version PDF) Résumé : Jouer à l'école, est-ce bien raisonnable ? Aktualności - Fundacja Nowe Media

Related: