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Mirage – réalité augmentée pour le numérique éducatif

Mirage – réalité augmentée pour le numérique éducatif
NOUVEAU ! Créez vos propres documents en réalité augmentée Qu'est ce que la réalité augmentée ? La réalité augmentée permet d’incruster des objets virtuels sur des marqueurs, qui sont des figures géométriques imprimées sur du papier. En pointant un smartphone ou une tablette vers ces marqueurs, l’utilisateur peut observer un objet (un bâtiment, une molécule, de l’information, des indices, …) sous tous les angles. Qu'est ce que la réalité virtuelle ? La réalité virtuelle permet d’immerger l’utilisateur dans un univers réel ou imaginaire, afin de simuler une situation problème à résoudre. Qui développe Mirage et dans quel but ? Mirage est développé par Marc Aurélien Chardine, professeur de sciences physiques au lycée Pierre Corneille à Rouen. Vous êtes professeur ? Les applications Mirage apportent de nouveaux outils pour les professeurs de toutes matières afin de rendre leur enseignement plus attractif. Vous êtes une entreprise ? Télécharger les applications Mirage Related:  RAmatematicaCréation d'exercices, votes, brainstorming, présentations, ...

Augmented Reality: A different view of learning With a pre-pilot underway showcasing the range of data collected by project students, we are beginning to conceptualise how data can be both accessed and presented in the best educational and pedagogic contexts. For the former, we anticipate two main entry points into the biodiversity data. The first, and most concerned with this project, is accessed through augmented reality platforms such as Layar. At present this is compatible with mobile devices running on the Andriod and iOS platforms, with further development rumoured for the Symbian and Bada platforms. Short research is underway within the College of Life and Environmental Sciences to determine current Andorid/iOS ownership trends amongst students, with the knowledge that this is a fastly moving sector with comparative market shares changing all the time, as discussed in detail within our Review of Available Augmented Reality Packages report.

Some of The Best iPad and Android Math Apps for Middle School Students January 22, 2016 In today's post, we have curated for you some of the best Math apps for middle school students. We included apps for both Android and iPad. The apps cover different mathematical skills and will definitely help students enhance their math learning and consequently perform better. Check them out and as always share with us if you have other suggestions to add to the list. iPad Math Apps for Middle Schoolers ‘Photomath is the world's smartest camera calculator! ‘Algebra Touch will refresh your skills using touch-based techniques built from the ground up for your iPhone/iPad/iPod Touch.’ 3- Mathmateer ‘While your rocket is floating weightlessly in space, the real fun begins! 4- Mathspace ‘Mathspace has arrived on the iPad/iPhone.- your favourite online Maths textbook, workbook and mark book just got better.Mathspace is the first computer based system that allows students to complete full worked solutions to problems online and receive instant feedback and help at every step.’

Les 15 meilleurs outils en ligne pour les enseignants. Bien évidemment au delà du titre quelque peu accrocheur ( faute avouée à moitié…), il s’agit ici surtout de lister les outils en ligne que je juge indispensables et remarquables pour un enseignant. N’hésitez pas à completer la liste à partir de vos propres outils et de votre expérience. Les applications et services tice utiles pour un enseignant sont inombrables et Les Outils Tices’efforce de vous en faire découvrir de nouveaux chaque jour. Google Drive: Google continue de s’imposer comme un acteur majeur des outils en ligne simples et efficaces. Dropbox: La compagnie vient d’annoncer plus de 100 millions d’utilisateurs. Evernote: C’est votre mémoire et votre outil d’organisation. Prezi: C’est le système de création de slides qui a donné un sacré coup de vieux à l’indecrottable Powerpoint. Jumpshare (vu sur allweb2) : Voici un service en ligne pour partager en deux clics un document ou un fichier en ligne. Loopster: Les vidéos deviennent de plus en plus présentes dans la classe.

Creating Augmented Reality for Education The cARe project explores two examples of how Augmented Reality (AR) could be used to enhance learning. The examples focus on the use of AR with nursing students. Further details of the projects are described below. You can also watch the video that was used to describe the project. Example 1 – Clinical Skills Laboratory The first of these projects looked at the use of AR in supporting simulated practice. In this example a series of markers were set up around the laboratory. The essential resources were accessed before, after and during practicing a skills enabling students to reflect on their learning (experiential learning), work together (promoting collaborative learning and peer feedback) and at their own pace (self paced learning). To gain some initial student feedback a group of students were filmed as they used the technology and then asked to participate in a focus group. Student Feedback The main insights from the focus group indicated that: Example 2 – Public Health Walk

What Does E=mc2 Truly Mean? What does E=mc2, the most famous equation in history, mean? (Image Credit: PBS Space Time) Albert Einstein remains one of the greatest minds in history. His contributions to the fields of cosmology, physics and mathematics are unquantifiable, but arguably, the most important works were his theories of general and special relativity. Ultimately, they shed light on the intimate workings of the universe—from the nature gravity itself, to the outermost edges of black holes. If most people were to sum it up, they would say that the equation deals with the Mass–energy equivalence, which tells us that energy and matter are fundamentally the same thing. Over the course of a single year, we compile thousands of articles, and generate dozens upon dozens of high-quality videos and infographics. While the vast majority of websites have extensive teams of writers, editors, graphic designers, and videographers, FQTQ is run by just just two people: Jaime and Jolene.

Un générateur de jeux sérieux en libre accès Bien des acteurs éducatifs font l'apologie de toutes les possibilités qu'offre le jeu sérieux pour l'apprentissage. Or, pour les enseignants, la situation est difficile. En supposant qu'ils parviennent à convaincre leur hiérarchie ou voient un projet innovant accepté, commander des jeux sérieux à un développeur, cela peut être long et fort coûteux. Tout récemment, le CRDP de l'Académie de Versailles a lancé Glup, le générateur ludopédagogique. Créer des simples jeux facilement Ne nous méprenons pas, le générateur ne permet pas de créer des mondes persistants, des avatars et tous les éléments sophistiqués qui font du jeu vidéo un loisir très pratiqué et aimé par les jeunes. Le processus de création du jeu a été considérablemernt simplifié. Mots-tris : Basé sur Tetris, le joueur doit cliquer sur le ou les bons mots (ou chiffres) pour supprimer l'énoncé. Pour l'instant, le contenu est limité, mais le CRDP compte bien l'enrichir dans les prochains mois. Glup

EcriTech'4 : Des outils mobiles pour une école en mouvement Les technologies mobiles ont-elles le pouvoir de mettre (enfin, diront certains) "l'école en mouvement" ? Les nouveaux outils tels que tablettes ou smartphones peuvent-ils transformer l'espace, le temps, les modalités des apprentissages, voire bousculer les rôles, les connaissances et les représentations du monde ? Ces questions étaient au centre du colloque EcriTech´4, organisé par la Dgesco et l'Inspection, qui s'est déroulé à Nice les 11 et 12 avril. On y a partagé réflexions théoriques et expériences concrètes, pour prendre la mesure de ce que certains annoncent comme une nouvelle révolution numérique. Mutations Catherine Becchetti-Bizot, Inspectrice générale de lettres, ajoute que la mutualisation des expériences est, en ce domaine aussi, essentielle, surtout au moment où la formation des enseignants est redevenue une priorité. Des « machines à lire » Ouvertures Comment l’utilisation des objets numériques mobiles modifie-t-elle l’organisation, le temps et les espaces scolaires ?

Gravitational waves – your questions answered The final piece of Einstein's general theory of relativity, which has stubbornly evaded detection since his predictions a century ago, has been detected. Scientists announced today at a press conference they’ve successfully picked up gravitational waves, formed during the cataclysmic collision and fusion of two mammoth black holes 1.3 billion light-years away. Not only does this confirm Einstein’s predictions, it gives astronomers a new method of “seeing” the Universe. Nailing down gravitational waves – ripples through the fabric of space-time – has not been an easy task. Even Einstein was pessimistic about finding the miniscule vibrations. Indeed, in 2014 the astrophysics world was elated with the announcement that the Background Imaging of Cosmic Extragalactic Polarisation (BICEP2) telescope at the South Pole had picked up faint echoes of the Big Bang, only to have those hopes dashed when the signal turned out to be dust in our own galaxy. This time, though, it’s different.

Mindomo School : mindmapping, e-learning et classe virtuelle | Formation 3.0 Cela vous étonne de trouver les mots mindmapping, e-learning et classe virtuelle associés à Mindomo ? Alors, il est temps pour vous de découvrir Mindomo School : l’interface d’école virtuelle du célèbre logiciel de mindmapping ! Ca y est : Mindomo a lancé officiellement son Interface School ! Plus qu’un logiciel de mindmapping collaboratif en ligne, Mindomo se transforme en outil intégré d’e-learning avec cette interface. Mindomo School : une interface complète d’e-learning L’interface School est bien plus qu’une simple extension du logiciel de mindmapping. Elle permet un véritable travail d’enseignement et d’apprentissage à distance en utilisant les outils visuels. Une interface très complète L’interface peut gérer en ligne une école entière. Comment cela fonctionne-t-il ? 1. Votre école est créée automatiquement lorsque vous ouvrez votre compte Mindomo School. Un code d’accès vous est alloué. 2. Avec le menu « School Admin » invitez des enseignants et des étudiants dans votre école. 3. 4.

Publier sur ARSights - utilisant la réalité augmentée dans la classe. Om het project in de klas af te kunnen ronden en de resultaten te kunnen delen en te bekijken moeten 3D-modellen van de kinderen gepubliceerd worden op de website van ARSights. Gebruik hiervoor de uitgebreide uitleg die te vinden is op deze pagina. Stap 1: Verzamel alle Google SketchUp-bestanden van de kinderen. Stap 2: Open alle bestanden en exporteer ze om de beurt naar een kmz-bestand en een jpeg-bestand. Stap 3: Ga naar www.arsights.com. Stap 4: Registreer op de website en log daarna in. Stap 5: Upload en plaats de kmz-bestanden en de jpeg-bestanden op de juiste plek. Stap 6: Wacht totdat ze zijn goedgekeurd en gepubliceerd door ARSights (dit kan wel een paar dagen duren). Het is ook handig om ze een mail te sturen dat je meedoet aan dit project. Stap 7: Bekijk daarna de 3D-modellen via de website van ARSights (vink wel Community aan) met behulp van de webcam en de Marker.

Using Google Apps in a Math Classroom This week I am hosting some guest bloggers. This is a guest post from Bethany Mager. I have been teaching high school math for 12 years and I currently work to help teachers integrate technology in our 1:1 high school using Google Apps. Collaborative Challenge Problems The best part of using Google in the classroom is having students collaborate with each other on a document. Screenshots I love using online math tools in my classroom, including Desmos and GeoGebra. Images Of course, it’s true all math students must still do most of their work using pencil and paper. Students submitting images through Classroom also makes it really easy to share and discuss their or student work as a class. Forms One of the first things I used when we started using Google Apps was Forms.

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