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From the Dungeon to the Dictionary From the Dungeon to the Dictionary I recently received an e-mail from a correspondent who noted that my list of forms of government lacked the word magocracy . I was slightly bewildered that it was not there, for two reasons. This revelation left me, if not shaken to my lexicographic foundations, then at least perplexed that I had possessed in my vocabulary for many, many years a word that simply did not exist. The answer is that for over twenty years, I have been a participant in role-playing games (RPGs), most notably Dungeons and Dragons (usually abbreviated to D&D), an extremely popular game with millions of players worldwide (mostly in their teens and twenties), and also one with its own curious jargon. Any sufficiently popular and complex hobby, game or sport will quickly develop its own cant, a mode of discourse that by its nature includes insiders and excludes others. magic-user The Words of the Game electrum coins, potions of diminution , and lycanthropic foes. sardonyxes olivines . or .

Hexographer | World/Starmap/Wilderness Map Creation Software ¡5 libros sobre gamificación que no debes perderte! Ya hemos hablado sobre el significado y los objetivos de la gamificación. También hemos ofrecido algunas ideas de inspiración para trasladarlo al aula. En esta ocasión, sugerimos la siguiente recopilación de libros sobre gamificación para profundizar todavía más en este concepto y que lo podáis practicar en el aula. ¿Qué otros recomendarías? 1Gamificación: cómo motivar a tu alumnado y mejorar el clima en el aula Esta obra se estructura en tres partes. 2Explora como un pirata Su autor Michael Matera es diseñador de juegos en el aula y pedagogo, y en este libro propone a los docentes un desafío muy especial: “transformar la clase en un mundo de experiencias positivas gracias a la colaboración y la creatividad”. 3¿Jugamos? Para mostrar cuáles son las claves que ayudan a transformar la educación a través del juego, su autora propone a los docentes un camino lúdico de la mano de Alicia, el conocido personaje del País de las Maravillas de Lewis Carroll. Amazon 4Gamificación. Amazon 6Gamificación

Lizard's Gaming and Geekery Site | Old School Attitude? Modern Rules Herman Tulleken's Blog - 20 Fun Grid Facts (Hex Grids) The following blog post, unless otherwise noted, was written by a member of Gamasutra’s community. The thoughts and opinions expressed are those of the writer and not Gamasutra or its parent company. At Gamelogic we are obsessed with grids. We thought it might be a good idea to share some of the interesting (and obscure) facts we have uncovered in our quest to know everything we can about grids and their use in games. If you want share in this grid movement, follow us on Twitter (@gamelogicZA) or look out for the hashtag #fungridfacts. Edit: This is a sample of some of the fun facts of hex grids. You can doanload it here: The images below is from this file. Fun grid fact #1: Agon is the oldest known game to use a hex grid (we know of) Fun grid fact #2 John Nash (from A Beautiful Mind) re-invented the game Hex for a proof of the “strategy-stealing strategy” Hex can't end in a draw; one player always wins. Yes, hex grids are not just for bees.

Rol y aprendizaje Este martes, toca algo nuevo. Hacía tiempo que me apetecía crear esta “minisección” dentro del blog porque creo que puede convertirse en algo MUY útil para tod@s aquell@s que quieran aproximarse de alguna manera a los diseños de experiencias basadas en juego. “Cosas que me traigo…” será su nombre, y en ella hablaremos de todos los elementos, características, partes o estructuras que tendremos la posibilidad de traernos a nuestros proyectos y que nos servirán de ayuda. Pero… ¿de dónde me traigo esto?. Pues ahí esta la gracia de cada una de las entradas, que estudiando y profundizando diferentes áreas (juegos de mesa, videojuegos, juegos de rol, literatura, arte, cómics, novelas gráficas o incluso marketing, sanidad….) veremos que las experiencias basadas en juego, se nutren de muchos sitios diferentes, y de todos ellos, podremos aprender algo para usarlo en nuestros proyectos posteriores. En esta primera entrega, tengo a un invitado que me hace especial ilusión.

Role Play Media Network - a community for rpg bloggers, podcasters, vidcasters, and their audiences Pixel Coordinates to Hexagonal Coordinates From: amitp@Xenon.Stanford.EDU (Amit Patel) Newsgroups: rec.games.programmer Subject: Re: Hexagon playfield query Date: 24 May 1996 18:22:11 GMT Organization: Computer Science Department, Stanford University. I’ll post the routines I use to calculate which hex the mouse is in. First, I should explain the hexagon size and layout. Each hexagon is 28 x 24 pixels, but since the columns overlap, the distance from the center of one hex to the center of the next column’s hex is 21. My coordinate system is offset-grid with no gaps. First, this is the approach based on a rec.games.programmer article saved on my web pages. Now, here’s another approach that I’m now using. In this approach, I first figure out which “half row” the (x,y) lies in, and put that in `row’. Then I figure out which column I’m in, approximately, and put that in `col’. | ____| | / \ |/ |\ |\ |/| | \____/ 28 = hex width | | 0 21 The vertical lines marks the approximate column boundary.

Las mejores apps para dinamizar y motivar al alumnado El día a día en el aula puede ser más dinámico si incorporamos herramientas digitales en la práctica docente, creando nuevas rutinas y motivando a los alumnos y alumnas a participar y adoptar un rol más activo. Con las siguientes apps para motivar a los alumnos, daremos un pequeño vuelco a nuestra rutina diaria personalizando nuestras clases. Hoy en día, la tecnología ofrece numerosas posibilidades a la hora de dinamizar el proceso de enseñanza y aprendizaje, a continuación, se presentan aplicaciones para controlar el ruido del aula, gestionar el comportamiento y la participación en clase, administrar el tiempo, ofrecer retroalimentaciones en tiempo real y evaluar al alumnado. Control del nivel de ruido y el ambiente de trabajo: Too Noisy Se trata de un medidor de ruido el cual se proyecta en la pizarra digital, ayudando a controlar el nivel de ruido en el aula. Zero Noise Classroom Gestión de la participación en clase: Random name picker Stick Pick Online-stopwatch Testeando Kahoot

Technohol 13: Marvel Super Heroes RPG (Classic & Saga) Source Material Hexagonal Coordinates Update: Also see Amit’s guide to hex grids (2013), where I further explore the ideas Charles Fu posted here. This page contains a message that Charles Fu posted to rec.games.programmer in 1994, plus a collection of messages that people emailed to me directly. This is the most elegant hexagonal coordinate system I’ve seen; for a different system, see my article on grids. —Amit From: ccwf@plato.klab.caltech.edu (Charles Fu) Newsgroups: rec.games.programmer Subject: Re: Which point is in the hex? In article <2sinkh$kj@controversy.math.lsa.umich.edu>, Zachary S. Am I the only one who has found all the solutions presented so far less than elegant? The formula for which hex a point belongs to is then ____ ____ _ rint { rint(r) - [ 0.5 - max |rint(r )-r | ] sum rint(r ) } i i i i i where r is your ungridded position, rint is your rounding function of choise, and the top bar indicates a vector. Of course, this is just a pretty formula and not an efficient implementation. -ccwf ... Hi, Regards, Bram

Object moved Javier Gómez es profesor del colegio Sagrado Corazón de Málaga de la Fundación Spínola. Profesor de ESO de Lengua y Literatura, Religión, Francés y Latín; pertenece a la Asociación Misioneros de la Esperanza, que trabaja con niños y jóvenes (MIES) así que siempre está rodeado de juventud, dentro y fuera de las aulas, lo cual le ayuda a mantenerse cerca de sus inquietudes y formas de ver la vida, pero sobre todo a “estar” con ellos. ¿Cómo te describirías? Soy una persona creativa, siempre buscando de qué manera puedo llegar mejor a los demás, y más que enseñar mi meta es que los alumnos aprendan, cada uno a su modo, de la mejor manera que pueda, y que aprendan a pensar porque así se van a dar cuenta del potencial que cada uno tiene ya “de fábrica”… tendrán que estudiar menos y entender más, lo que les va a ayudar en todas las facetas de su vida. ¿Algún proyecto educativo que destacar? Siempre estoy con algo, da igual el área, os cuento algunos trabajos realizados o en proceso…

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