background preloader

Moments of innovation

Moments of innovation
Related:  Reflexions

De « Jeu d’influences » à « Assassin’s Creed » : Le traitement du réel dans les jeux vidéo C’était en juin dernier, rue de Lubeck à Paris. Le CNC organisait avec la SACD une rencontre sur le traitement du réel dans les jeux vidéo. Une conférence qui, à partir de trois exemples notoires, abordait une problématique épineuse, et complexe. « On peut tout à fait produire du documentaire avec autre chose que de la vidéo » Avec Eric Viennot, game designer et pionnier des ARG [Alternate Reality Games, ou Jeux en réalité alternée] en modérateur de la conférence, ce sont trois jeux aux registres très différents qui ont été présentés par leurs équipes respectives : Assasin’s Creed d’Ubisoft (Julien Mayeux, Guillaume Brunier, Florent Sacré), Life is strange de DONTNOD (Jean-Luc Cano, Raoul Barbet) et Jeu d’influences de Julien Goetz avec le game designer Florent Maurin (production Premières Lignes et France Télévisions Nouvelles Écritures). En guise d’introduction, on retrace sommairement l’évolution du jeu vidéo dans son habilité à retranscrire le réel. Réalisme vs. réalité ?

How to build a scrolling list with jQuery : Five Minute Argument Sunday 7th February his tutorial explains, step-by-step, how to use CSS and jQuery animations to build a simple ‘auto-scrolling’ vertical list. Let’s be clear, here: the widget I’m about to put together isn’t exactly a stunning new advance in user interface design. But it does produce a nice final result, and you’ll probably learn a little about CSS and jQuery animations along the way. Requirements To make things more interesting, we’ll give ourselves some pretty strict requirements about behaviour and display. Each time a new item needs to be displayed, it should scroll into view from the top. These requirements should make for an interesting enough challenge, whilst offering a reasonable use case from which to study CSS and jQuery. Setup First, let’s get to the markup, which should be as straightforward as possible: <ul id="scroller"><li>Item one</li><li>Item two</li></ul> And here’s how the basic list is displayed: Item one Item two Adding the new item A new item Item one Item two

Les Outils pour Ecrire un Livre Dont Vous Etes le Héros Ça y est, vous avez un Univers fictionnel unique, des héros attachants, une belle histoire, il va maintenant, pour obtenir un superbe Livre Dont Vous Êtes Le Héros, il falloir mettre le tout en forme. Et il existe des logiciels dédiés à cette création et gratuits. La liste n’est ni exhaustive et ne correspond pas à un classement, c’est juste une liste, à vous d’y trouver l’outil qui vous convient le mieux : Le premier, InkleWriter, (Web) à servi à réaliser la partie texte des applications Frankeinstein et Sorcery, c’est dire la puissance de l’outil. C’est « gratuit » (Vous pourrez transformer votre histoire interactive en ebook pour Kindle en payant moins de 10€) et ça fonctionne via une interface web. Il y a aussi Twine,(Mac, Win, Python). Voilà ce que cela donne pour le projet Girl With A Clawhammer : L’application génère un fichier HTML que vous pourrez publier sur votre blog ou site. Creating A Simple Story from Chris Klimas on Vimeo.Ensuite voyons ADRIFT (Win, Linux).

The Opera House Project CAPE An individual, immersive experience that uses the latest technologies to transport its users to a virtual mix between Shanghai and Brussels. CREW is a company that operates on the border between art and science, between performance art and new technology. Artist Eric Joris develops his live-art projects, hybrid performances with electronic and digital media at their core, in close collaboration with a collective of artists and scientists. Their project C.A.P.E. (Cave Automatic Personal Environment) shifts the user’s presence from one place to another in no time. Users are hoisted into individual, state-of-the-art immersive tech-suits, combining headphones, video glasses, a light shielding mask, tracker, camera, backpack, and laptop. Tags Arts, DocLab 2011, Immersion, Interactive, Performance Project details Year of development :2010Created by:CREWFull project credits Credits www.crewonline.org/art/project/179 Available formats

Transmédia et séries TV en France : utilisation distincte des USA Par Cécile Blanchard, journaliste. Billet invité. Aux Etats-Unis, les campagnes de promotion transmédia pour accompagner le lancement d’une nouvelle saison de série TV sont légion. En France, si les dispositifs sont souvent moins ambitieux, ils tendent tout de même à se généraliser mais sont différents. Une utilisation différente des Etats-Unis L’engouement pour les séries TV est mondial. La chaîne franco allemande Arte est une spécialiste du genre. Pour sa dernière série en date, Trepallium, la chaîne a réitéré l’expérience avec cette fois, un « prequel » en ligne. Joliment réalisé par Upian, le prequel permet d’en savoir plus sur la genèse de cette société totalitaire et de comprendre les différentes étapes qui ont mené à la division de la société en deux camps : les actifs et les zonards. Plus qu’une campagne de promotion pour la série, ce prequel est un contenu transmédia qui prolonge l’univers de Trepalium sur un nouveau support médiatique. A suivre !

30 Inspiring “About Me” Pages By Stephanie Hamilton "About me" pages have the ability to engage and inform your site visitors in a personal and friendly way. For web professionals, our "About me" page can be critical in establishing a true connection with potential clients, and it can set us apart from a sea of other designers and developers. For different types of websites, keep in mind that the About page could be structured differently. For example, an About page for a blog or news site can be vastly different when compared to the same page for a portfolio website. In this collection, I’ve rounded up 30 excellent "About me" pages from the web portfolios of amazing designers, artists, illustrators, and developers. Toby Powell An interesting use of a cutout/silhouette sets this designer’s About page out from the crowd. Guomundur Most designers use a professional headshot photo of themselves on their About pages, but this designer from Sweden presents an interesting and unique perspective with his overhead shot. Janis

Oculus' Mind-Blowing New Prototype Is a Huge Step Toward Consumer VR A render of Oculus' new Crescent Bay prototype Oculus A new head harness outfitted with IR LEDs allows for 360-degree positional tracking. Oculus CEO Brendan Iribe announcing the arrival of the company's new Crescent Bay prototype. The new prototype also includes integrated audio, a first for the Oculus Rift. Improved ergonomics and stability help you stay in the "sweet spot" of presence more easily. The writer tries out Crescent Bay at the developer summit Oculus Connect. Externally, the eyebox isn't significantly different from the one on DK2, Oculus' current developer kit. The weeks leading up to Oculus’ first developer summit were full of rumors. The answer to all of these was “no.” When Oculus CEO Brendan Iribe took the stage Saturday morning at the Dolby Theater in Los Angeles, his keynote was equal parts VR pep rally and love letter to the developer community, but it wasn’t detail-rich—until he revealed a brand new feature prototype called Crescent Bay. Entering the Bay

Related: