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Bas Gros Poing | Le podcast dédié aux jeux de baston | L’animation et la baston – Partie 1 Nous vous avions parlé dans un précédent article consacré à Skullgirls de l’animation des jeux de baston, voire de l’animation en général. Aujourd’hui le jeu de baston 2D est presque mort, nous devons l’avouer. Hormis Arc System Works, quelques outsiders pas très originaux visuellement comme les créateurs de Melty Blood (Frenchbread) et Arcana Heart (Merde c’est qui déjà ?), et évidemment les magnifiques King of Fighters XIII/Skullgirls, on peut décemment dire que Dans un podcast consacré à l’évolution du genre, Douglas Alves nous disait avec raison que c’est quand on commence à maîtriser une technique qu’on l’abandonne pour commencer autre chose. Qu’on aime ou pas les productions Disney, il est impossible de parler d’animation sans y faire référence. Or dans les années 20 et 30 le style d’animation était extrêmement différent de ce que nous connaissons aujourd’hui. On considère aujourd’hui qu’il existe 12 principes de base dans l’animation.

animation news + art Les micros-expressions « mentalismeblog Pour moi, les micros-expressions sont la chose la PLUS importante de toutes pour connaître les émotions des gens et c’est d’un grand secours lors de la détection de mensonges. La plupart des gens connaissent les micros-expressions, depuis 2009, l’arrivée en France de la série Lie To Me. Cette série met en scène Cal Lightman psychologue expert en détection de mensonge par l’analyse faciale et le langage corporel, qui vend ses services et ceux de toute son équipe pour résoudre des enquêtes. C’est de cette série que vient la photo à votre gauche. Lie To Me n’est pas qu’une simple série, elle est inspirée des recherches du Dr Paul Ekman, qui est lui un véritable psychologue, expert en détection de mensonges. Bref cette série est donc une série sérieuse, que je vous conseille si vous souhaitez vous entraîner aux micros-expressions et à la détection de mensonge… I. Paul Ekman est un psychologue américain né le 15 Février 1934. JoieTristesseColèrePeurDégoûtSurprise Le site internet de Paul Ekman

Keep Skullgirls Growing ※日本語はここをクリックしてください。 Are you ready for new Skullgirls characters? We know we are! A few weeks ago we revealed Squigly, our first DLC character. And less than 24 hours into this campaign, we successfully funded her! Not only that, you helped us fund Big Band, Skullgirls’ first male character, as well as his stage! Our last challenge is to see if we can fund one last character before the campaign ends-- a new playable character that's voted into the game by you, the fans! Everything we develop as a result of this campaign will be released free to everybody, on all platforms for a limited time. With your support and assistance, Lab Zero can continue its mission to make Skullgirls the best fighting game out there, and truly the only fighting game made by fighting game fans for fighting game fans. Ben Birdland has seen a lot in his time, including the worst of the Grand War. That would have been the end of Ben’s story if it hadn't drawn the ears of the Anti-Skullgirl Labs. $4,000: Voice recording

20 top character design tips Character design can be a tricky illustration beast to tackle. You may know how to draw dynamic characters, but designing your own character from scratch involves a lot of creative thinking. Although many of the classic characters familiar to us all through cartoons, movies and advertising look simple, that simplicity usually belies the many hours of work that have gone into their development. From Mickey Mouse's famous three-fingered hands – drawn to save production time when he was first developed for animations in the 1920s – to the elegant simplicity of Homer Simpson, character design has always been about keeping it simple. Get Adobe Creative Cloud But aside from clean lines and easily readable features, what else are you going to need to know about character design? Getting started can be the trickiest part in any character design project, but once you've got some ideas these tips will help you breath life into your creation. 01. Think about your audience. 02. 03. 04. 05. 06. 07.

LES ATTITUDES DU CHAT · Ethopassion Le chat serein Cette attitude est observée lorsque le chat domestique est en confiance sur son territoire. Qu’il soit assis ou couché les pattes sous le corps ou encore en train de se lécher, c’est l’attitude classique du chat sur lequel ne pèse aucune menace. Expression : Oreilles dressées et détendues Moustaches droites Pupilles dilatées (mydriase) ou non (myosis), en fonction de la lumière Le chat satisfait Assis ou couché, en confiance et détendu, les yeux du chat sont mi-clos. Expression : Oreilles détendues Moustaches détendues Yeux mi-clos Le chat en colère Le dos légèrement arqué et le poil hérissé le long de la colonne vertébrale et de la queue, le chat en colère tourne ses oreilles vers l’arrière et contracte les pupilles. Expression : Oreilles vers l’arrière Moustaches vers le bas Pupilles en myosis Le chat qui grogne, qui souffle et qui crache Expression : Oreilles aplaties Moustaches vers l’avant Pupilles en mydriase Le chat à l’affût, entre le jeu et la chasse Expression : Le chat qui baille

2D Skeletal Animation Design with Creative Cloud | MAX 2013 – The Creativity Conference Community Translation Your transcript request has been submitted. Adobe TV does its best to accommodate transcript requests. It can take a few weeks for the transcript to become available in the Community Translation Project, so keep checking back. Join the Community Translation Project Thanks for your interest in translating this episode! Please Confirm Your Interest Thanks for your interest in adding translations to this episode! An error occurred while processing your request. Another translator has already started to translate this episode. Thanks for Participating! This episode has been assigned to you and you can expect an e-mail shortly containing all the information you need to get started. About This Episode Join Adobe Evangelists James Li and Peter Huang as they show how to use Adobe Creative Cloud for character animation and game art design.

Introduction to Character Design Tom Bancroft Character Design Course Introduction to Character Design with Tom Bancroft Have you ever wanted to design your own character? But where do you start? The online course Introduction To Character Design gives you all the basic insights you need to start your journey into the world of character design including: how to sketch, the three (most important) elements of character design, rotating your character’s head in space, simple and complex shapes, breaking up the characters’ clothing into a stronger design, and asking questions of yourself. Lesson Part A: • Introduction of Instructor- Tom Bancroft • What is Character Design and how does it fit into the process of animation, video games, and illustration? Assignment: • Design a generic boy character, around 8-12 years old. Lesson Part B: • Tom Bancroft will create sketches and walk the artist through his thought process • Suggestions for the artist on how to continue forward with the project to take it to final.

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