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Savitha Sastry Bharatanatyam Performance

Savitha Sastry Bharatanatyam Performance
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"Frozen Songs" d’Ina Christel Johannessen au Théâtre de Chaillot | ARTE Concert Le spectacle Frozen Songs est né d’une visite : celle du Doomsday Vault, un complexe souterrain où sont préservées des centaines de milliers de semences cultivables. Un concentré de nature domestiquée. Frozen Songs conjugue les talents de sept danseurs - ici, une petite communauté d’individus qui se débat, espère et danse. Cette poignée d’êtres humains incarne tous les rêves et toutes les craintes de leur espèce. Aux danseurs s’ajoutent le duo électro belge Stray Dogs et les vidéastes chinois Feng Jiangzhou et Zhang Lin. On retrouve donc dans Frozen Songs la passion d’Ina Christel Johannessen pour les décors et les lumières : ces éléments visuels sont aussi importants que la chorégraphie. Spectacle capté le 14 juin 2019 au Théâtre National de Chaillot, Paris. Photo © kopi Le spectacle Frozen Songs est né d’une visite : celle du Doomsday Vault, un complexe souterrain où sont préservées des centaines de milliers de semences cultivables.

Find the slide about Australian animals and look them up here Music of Southeastern Europe The music of Southeastern Europe or Balkan music is a type of music distinct from others in Europe. This is definitely because it was influenced by traditional music of Southeastern European ethnic groups and mutual music influences of these ethnic groups. The music is characterised by complex rhythm. The music of the Slavic countries of Southeastern Europe is significantly different from the music of Eastern Europe, which includes the Slavic states of the former USSR. Neighboring musical influences[edit] Byzantine medieval music[edit] Main articles: Byzantine music Byzantine (Greek: Βυζαντινή Μουσική), traditional music is associated with the medieval sacred chant of Christian Churches following the Constantinopolitan rite. Greek music[edit] Main articles: Greek music Greek folk music includes Demotika, Cretan and Nisiotika, Pontian, Laiko and Rebetiko. Ottoman music[edit] Main articles: Ottoman music "Balkan" is a Turkish word which means sharp mountains. Pre-modern Balkan music[edit]

"Xenos" d’Akram Khan à La Villette | ARTE Concert Danseur et chorégraphe britannique d’origine bangladaise, Akram Khan hybride souvent dans ses créations la danse contemporaine et le kathak, danse traditionnelle du Nord de l’Inde à laquelle il a été formé dès l’âge de sept ans. C’est notamment cette inspiration particulière qui a permis à l’Akram Khan Company d’atteindre au fil des années une renommée internationale. Commencé par un kathak, Xenos s’achève dans la désarticulation, jusqu’à la dislocation du corps. Le corps du danseur apparaît alors comme un corps politique, instrument de révélation des peurs collective et intime de l’autre, de l’étranger. Spectacle capté à La Villette le 14 décembre 2019

Sylt Merit , Lebensraum Nordsee – Planet Schule Fidial des SWR und des W Die Nordsee ist ein Meer mit vielen Gesichtern. Ihre Küsten sind uns vertraut und doch birgt die Nordsee noch viele Geheimnisse – über und unter Wasser. Austernfischer und Seehunde treffen sich auf den Sandbänken. Surfer teilen sich die Brandung zuweilen mit Schweinswalen. Folk music Folk music includes both traditional music and the genre that evolved from it during the 20th century folk revival. The term originated in the 19th century but is often applied to music that is older than that. Some types of folk music are also called world music. Traditional folk music has been defined in several ways: as music transmitted by mouth, as music of the lower classes, and as music with unknown composers. Starting in the mid-20th century a new form of popular folk music evolved from traditional folk music. Traditional folk music[edit] Definitions[edit] A consistent definition of traditional folk music is elusive. However, despite the assembly of an enormous body of work over some two centuries, there is still no certain definition of what folk music (or folklore, or the folk) is.[4] Folk music may tend to have certain characteristics[2] but it cannot clearly be differentiated in purely musical terms. Music in this genre is also often called traditional music. Terminology[edit]

Maurice Béjart, l’âme de la danse Venu par hasard à la danse, pratiquée pour muscler l'enfant chétif qu'il était, Maurice Béjart (1927-2007) s'amourache d'abord du théâtre. Né Berger, il choisit son nom de scène en référence à Molière et à son Armande Béjart. Durant sa carrière, il n'aura de cesse de jeter des ponts entre la danse et d'autres arts. Après des années de vaches maigres, sa carrière de chorégraphe démarre à Bruxelles. En 1959, le tout nouveau directeur du Théâtre royal de la Monnaie lui commande un Sacre du printemps pour le gala d'ouverture. Exaltation du masculin C'est en écoutant d'anciens danseurs de sa compagnie, nombreux à témoigner dans le film, qu'on perçoit le mieux le puissant élan qui animait Béjart.

Celtic music Celtic music is a broad grouping of musical genres that evolved out of the folk musical traditions of the Celtic people of Western Europe.[1][2] It refers to both orally-transmitted traditional music and recorded music and the styles vary considerably to include everything from "trad" (traditional) music to a wide range of hybrids. Often the melodic line moves up and down the primary chords in so many songs. There are a number of possible reasons for this: Melodic variation can be easily introduced. These two latter usage patterns may simply be remnants of formerly widespread melodic practices. Often, the term Celtic music is applied to the music of Ireland and Scotland because both lands have produced well-known distinctive styles which actually have genuine commonality and clear mutual influences. Divisions[edit] Alan Stivell at Nuremberg, Germany, 2007 Forms[edit] Festivals[edit] The Celtic music scene involves a large number of music festivals. Massed pipers at the Lorient festival

Danse & Arts Plastiques : Quand les pratiques se croisent - MA CULTURE Par Wilson Le Personnic. Publié le 27/09/2017 Depuis plus d’un siècle, la danse et les arts visuels n’ont cessé d’entretenir un dialogue intense et fécond. En témoignent les innombrables collaborations entre artistes plasticiens et chorégraphes qui ont donné fruit à des oeuvres majeures du vingtième siècle : Jean Börlin et Francis Picabia en 1924 (Relâche), Martha Graham et Calder en 1936 (Horizons), Merce Cunningham et Charles Atlas en 1975 (Blue Studio : Five Segments), Lucinda Childs et Sol LeWitt en 1979 (Dance) ou encore Trisha Brown et Donald Judd en 1987 (Newark). Ses dernières années, les collaborations entre chorégraphes et plasticiens continuent d’être fructueuses : Akram Khan et Anish Kapoor en 2002 (Kaash), Josef Nadj et Miquel Barcelo en 2006 (Paso Doble), Sidi Larbi Cherkaoui et Antony Gormley en 2008 (Sutra) ou encore Mathilde Monnier et Dominique Figarella en 2010 (Soapéra).

Music of China Chinese music refers to the music of the Chinese people, which may be the music of the Han Chinese as well as other ethnic minorities within mainland China. It also includes those music produced by people of Chinese origin outside of mainland China using traditional Chinese instruments or in the Chinese language. Different types of music have been recorded in historical Chinese documents from the early periods of Chinese civilization which, together with archaeological artifacts discovered, provided evidence of a well-developed musical culture as early as the Zhou Dynasty (1122 BC – 256 BC). These further developed into various forms of music through succeeding dynasties, producing the rich heritage of music that is part of the Chinese cultural landscape today. History[edit] According to legends, the founder of music in Chinese mythology was Ling Lun at the time of the Yellow Emperor, who made bamboo pipes tuned to the sounds of birds including the phoenix. Early history[edit] Instruments

Picasso et la danse - Expositions - Visites Pablo Picasso (1881-1973) est certainement l’un des artistes les plus complets du xxe siècle : à la fois peintre, dessinateur, sculpteur, graveur, il n’a cessé d’approfondir toutes les techniques, explorant les champs et les modes d’expression les plus divers. À partir des années 1910, il découvre le monde du spectacle et travaille à la création de décors et costumes qui marqueront l’histoire du ballet. Parade (1917), Le Tricorne (1919), Pulcinella (1920), Mercure (1924) constituent autant de repères majeurs pour cet art. Picasso et la danse Cet ouvrage dévoile les rapports étroits que le peintre a entretenus avec la danse de 1899 à 1960 : source d’inspiration, collaboration aux Ballets russes avec Cocteau, Stravinsky, Massine, l’Opéra de Paris…39,00€ | 37,05€ abonnés Picasso et la danse Du 19 juin au 16 septembre 2018Bibliothèque-musée de l’Opéra, Palais GarnierEntrée à l’angle des rues Scribe et Auber, Paris 9e Tous les jours 10h > 17h

Traditional Japanese music Musicians and dancer, Muromachi period Traditional Japanese music is the folk or traditional music of Japan. Types of traditional Japanese music[edit] There are three types of traditional music in Japan: instrumental, theatrical and court music. Kabuki[edit] Kabuki (歌舞伎?) Noh[edit] Noh ( 能?) Gagaku[edit] Gagaku (雅楽?) Instrumental Music Kangen (管弦?) Shōmyō[edit] Shōmyō (声明?) Jōruri[edit] Gidayubushi (義太夫節?) There are other four jōruri styles which have largely died out. Katōbushi (河東節?) Nagauta[edit] Nagauta (長唄?) Ogiebushi (荻江節?) Shakuhachi music[edit] Shakuhachi (尺八?) Sōkyoku[edit] Ikuta ryu - Originated in Eastern Japan. Traditional music in modern culture[edit] Traditional Japanese musicians sometimes collaborate with modern Western musicians. Traditional musical instruments[edit] 鉦鼓 Shōko Traditional cultural events[edit] Artists[edit] See also[edit] References[edit] Jump up ^ "舞楽". External links[edit]

DANSE ET … ARCHITECTURE – C'est Comme Ca qu'on Danse Arts de l’espace ou dans l’espace, la danse et l’architecture développent un vocabulaire commun autour de notions ou de termes tels qu’équilibre, volume, occupation ou structure de l’espace, ou encore modules de construction. L’espace pour le danseur comme pour l’architecte, n’est pas neutre; pour l’un, il est à occuper, traverser, habiter, modifier pour l’autre ces actions se font et se donnent à voir dans le déroulé du spectacle. Le danseur occupe, habite, traverse, modifie l’espace par sa présence. À une échelle plus fine, plus intime, d’autres points communs surgissent qui ne sauraient nous étonner tout à fait depuis la représentation par Léonard de Vinci de l’homme de Vitruve. Le corps humain comme mesure du monde pour l’architecte, comme matière première et medium pour le danseur. La combinaison des deux univers : travail dans et sur l’espace, sur le corps de l’objet (qu’il soit décor ou bâtiment) ou du danseur, a permis des rencontres étonnantes entre chorégraphes et architectes.

Pagan-Folk Pagan-Folk (eng. pagan, heidnisch) ist eine Richtung der Folk-Musik mit Elementen aus dem Neopaganismus, die sich Ende der 1990er Jahre zum Teil aus der Musik der Mittelalterszene heraus entwickelte. Stil[Bearbeiten] Vertreter und Veranstaltungen[Bearbeiten] Siehe auch[Bearbeiten] Neofolk Weblinks[Bearbeiten] Stéphane François: Paganmusik in Europa (englisch; MS Word; 104 kB) Politikwissenschaftlerin Einzelnachweise[Bearbeiten] Hochspringen ↑ beltaine-festivals.de

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