background preloader

How to draw and paint - 95 pro tips and tutorials

How to draw and paint - 95 pro tips and tutorials
Every month, ImagineFX magazine is inundated with queries from digital artists looking for advice on a specific problem they are having with their drawing and painting projects – as well as their usual hit of hints, tips and inspiration. ImagineFX has a wealth of professionals on hand to answer those questions, provide tips on how to draw better, and provide tutorials for those learning how to draw and paint. They can even come to the aid of fellow pro artists who have become frustrated by a specific technique. Here is a collection of those digital painting and drawing tips and tutorials, gathered together in one mammoth feature to help you improve your artwork. Here's what's included in our mega-list: Get started over the page! Related:  Tips & tutorialsGrafica e illustrazione

10 top tips to improve your sketching skills When you are trying to master the art of how to draw and sketch, there are many things to bare in mind. In 3dtotal Publishing’s latest book, 'Masters of Sketching', 20 incredible artists talk you through their process of creating a sketch, giving you invaluable insight into their way of working and offering you empowering words of motivation. Here are 10 snippets to help bring a new perspective to your creative process... 01. “Because sketching is a place for creative play, I tend to let the process become a bit messy,” says artist and illustrator Christina Mrozik. 02. “Whether sketching on a napkin or producing an academic drawing, you make thousands of choices throughout the process,” explains story and concept artist Tom Fox. "As you become more invested in a piece of work – both emotionally and in terms of time – there is a tendency to become afraid of making significant changes and ultimately you stop focusing on the big picture. 03. 23 best iPad art apps for painting and sketching

Teoria Satanica Del Cono Di Pixel ^^ - Articoli E' capitato a tutti di dover affrontare render giganti da stampare su un cartellone e chiedersi: "E ora a che risoluzione lo faccio?"... oppure vedere il proprio pc fondere e sbriciolarsi nel tentativo di realizzare rendering a risoluzioni stratosferiche! E spesso non ci vengono in aiuto nemmeno gli stessi tipografi che il più delle volte, colti da ignoranza fulminante ti dicono "falla a 200dpi!" Ciò a cui spesso non si pensa è che un'immagine, più è grande, più va vista da lontano, un po come al cinema, potendo scegliere, andreste mai a vedere un film seduti in prima fila? Su questa base, è facile capire che se stiamo lontani dall'immagine, non servirà certo la stessa qualità di una stampa che osserviamo su una rivista. Teoria Satanica del Cono di Pixel (come calcolare i dpi e la risoluzione di un'immagine per grandi formati di stampa) Otteniamo dunque la seguente disposizione grafica: Dimostrato questo, possiamo vedere come applicare nella pratica questa teoria: Immagini allegate

How to use reference images correctly: 8 essential tips If you are an artist learning how to draw and paint in a representational style, chances are that you have used a reference image in your work at some point. Having a photo reference can be a powerful tool. However, it can also hinder you if you don’t know how to compensate for the photo’s inadequacies and distortions. 01. The temptation to copy every pixel of a photo reference is always there for an artist. 02. This may seem like a simple question, but it’s important to ask yourself this up-front. 03. When possible, you want to take the reference photos yourself. 04. When we see something strange in a photo, we readily accept it. 05. I often see artists utilising references from fashion photographers and other focused fields of photography. 06. The lighting in a reference photo should be the most important consideration for an artist. 07. Photographs naturally harden the edges of different values, unless a filter is applied. 08. Related articles:

Come scegliere una palette di colori Scegliere un colore è un processo complicato che richiede un’attenta analisi progettuale, ma scegliere un’intera palette di colori può essere ancora più complicato. Quante volte ti è capitato di dover scegliere una palette di colori? A me moltissime! E selezionare i colori più giusti per ogni progetto, che sia un logo, una pagina web, un’applicazione o un volantino, è tutte le volte una parte di progetto estremamente importante, anche se, tutto sommato, divertente. Ma come fare a scegliere i colori per un progetto senza perderci delle ore o addirittura dei giorni? In questo articolo ho inserito quindi una serie di consigli testati personalmente per far si che la scelta dei colori per un progetto sia più veloce e più efficace. Prima di cominciare però ricorda: ogni tipo di progetto ha diverse necessità tecniche e le tue scelte progettuali dovranno essere conseguenti. Bene, dopo tutti questi preamboli andiamo dritti al nocciolo dell’argomento: come scegliere una palette di colori. 1. 2. 3.

15 fantasy portrait tips Fantasy portraiture is my favourite subject. Bringing an original character to life is exciting, but can be difficult to achieve. To avoid mistakes and save time I try to follow a few rules. But they're really just guidelines, so feel free to adapt, change and test other techniques that might better suit your painting process. The most important thing to bear in mind is to take your time. Take your time – nothing good comes from rushing a painting. There's more to portraits than knowing how to draw a face. The main challenge in a portrait painting is to make the character stand out. 01. Before starting an illustration, I always do some quick pencil drawings to lay down my ideas. 02. It's important to be aware of the proportions of a human face. 03. Usually the biggest mistake in a portrait painting is the skin's colour: it's never either beige or black. 04. The composition and placement of the character in the illustration is essential for introducing dynamism to the painting. 05. 06.

5 suggerimenti per creare locandine efficaci ed accattivanti I cookie ci aiutano a fornire i nostri servizi. Utilizzando tali servizi, accetti l'utilizzo dei cookie da parte nostra.Accetto Note legali Privacy & Cookies Policy surface fragments: How the Old Masters created the look of Gold in Painting The detail (above) from Van Loo's painting, Marie Leszczinska Queen of France, is fascinating to me. I've been trying to figure out why I think his rendering of the gold table is unsuccessful. Though he's obviously a meticulous craftsman and clearly spent ages with a magnifying glass in one hand and a paintbrush in the other, there's something overwrought about the brushwork. His table looks plastic, but it took me a while to figure out why. Holbein was, of course, a master at painting the detailed effects of light and shade on any number of textures. Local color and value are notoriously hard to read, so I took color samples from the sword handle, (a) through (e) above, and then de-saturated them to get their values. The values are all gathered tightly around the bottom of the spectrum, between Value 1 and 3. I knew that medieval painters, when planning to include gilding in a painting (say, on a halo), would map out their value composition as if the gold leaf was a dark element.

Effetto 3D con lo strumento trama di IllustratorTotal Photoshop - Il primo sito di Video tutorial in Italiano su Photoshop, Fotografia, Illustrator, Premiere, After Effects, Dreamweaver e WordPress - Total Photoshop - Il primo sito di Video tutorial in It Effetto 3D con lo strumento trama di Illustrator Creare effetti 3D per le nostre grafiche vettoriali è un gioco da ragazzi grazie allo strumento trama di Illustrator. Una serie di righe e colonne e dei rispettivi punti di incrocio ci aiutano a posizionare zone di luce e di ombra ed ecco comparire la terza dimensione che regala un nuovo aspetto alle forme piatte che abbiamo disegnato. Non riesci a visualizzare il video tutorial? Aggiorna il suo browser, disattiva eventuali blocchi ai contenuti pubblicitari e… buona visione!

Kim Jung Gi Sketch Collection, News, and More! EPS: se lo conosci lo eviti | colore digitale blog Questo è un articolo che ho scritto nel 2007 per la rivista Print Buyer in cui sconsiglio l’uso del formato EPS. Oggi il formato preferito per i contenitori grafici è il PDF. EPS è un formato vettoriale (per gli schemi, i diagrammi e i disegni) che molti grafici usano anche per le immagini raster (le fotografie), specialmente se devono essere scontornate. EPS è nato con il PostScript (la parte PS di EPS) negli anni Ottanta (vent’anni fa). Ormai siamo nel 2007 ed il formato EPS ha fatto il suo tempo. È urgente informare i grafici che ancora lo usano che i tempi sono cambiati e l’EPS, per molti buoni motivi, è meglio evitare di usarlo.Un file EPS è composto da due parti: una parte PostScript (che è quella che verrà stampata) e una parte di anteprima (che si vede a schermo). Secondo problema. Fino a qualche tempo fa (anni fa) era necessario usare EPS anche per le immagini raster quando si voleva “scontornare” l’immagine. Terzo problema, la questione dei profili colore.

Related: