background preloader

t611_Edatmoderna

Facebook Twitter

Catalunya i la Guerra de Successió (1702-1715) PROGRAMA EDUCATIU. El Programa Educatiu del Tricentenari de Cardona ha estat elaborat pels Serveis Educatius de la Fundació Cardona Histórica i es basa en 3 eixos claus: Oferir visites didàctiques específiques basades en la temàtica que es commemora.

PROGRAMA EDUCATIU

L’escenari, els personatges, els fets i el context.Assessorar als centres educatius en el disseny d’activitats pròpies i d’elaboració de material educatiu. Ens assessor.Facilitar recursos didàctics i pedagògics existent als centres educatius de Cardona. Ens consultiu. Visita didàctica al Castell de Cardona amb motiu del Tricentenari: “Un viatge al 1714”. Visita didàctica general: “El Castell de Cardona a través dels sentits”. Activitats didàctiques i recursos educatius Audiovisuals: Recursos educatius Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya (XTEC): Activitats didàctiques: Recursos educatius Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya (XTEC): Centres. Celebracions. 2013. 1717. Propostes didàctiques. XTEC - Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya. Centres. Celebracions 2013. 1714. Educació infantil i primària. La Catalunya del 1700. XTEC - Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya. Aquesta proposta didàctica es planteja conèixer els diferents aspectes de la vida quotidiana i el context històric en el qual se situa la Guerra de Successió a Catalunya mitjançant el mètode de l’historiador i la observació i l'anàlisi de fonts.

Centres. Celebracions 2013. 1714. Educació infantil i primària. La Catalunya del 1700. XTEC - Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya

Els continguts se centren en aspectes propis de la geografia i la història, utilitzant elements propis del paisatge urbà però també de la vida quotidiana dels catalans del segle XVIII. L’apropament al passat de la Guerra de Successió es presenta amb la visualització d'un audiovisual i es pretén dur a terme a partir del treball amb fonts primàries. L'anàlisi de l'audiovisual s'inicia amb diverses propostes dividides en tres apartats, Què ens diu el vídeo, Propostes de treball i Per saber-ne més, on es troben activitats d’ampliació i enllaços a continguts treballats fora del guió del vídeo. Barcelona 1714. Edu3.cat. Quim Bou: Caval Fort nº 1243: reportatge sobre el 1714. Fa un parell de setmanes us ensenyava un Orn amb uniforme de La Coronela.

Quim Bou: Caval Fort nº 1243: reportatge sobre el 1714

D'on va sortir, aquella inspiració? Doncs d'aquí: d'uns dibuixos que he fet pel Cavall Fort per il·lustrar un article molt recomanable (quina feina més complicada comprimir tanta informació i que no quedi feixuc!). No sóc un expert de l'època com l'Oriol Garcia Quera ni en Ricard Dilmé, però amb la Història Militar de Catalunya, altres llibres i l'ajuda de la gent del Cavall Fort passant-me documentació, crec (crec) que me n'he sortit prou dignament. El procés de fer la portada: Algunes il·lustracions interiors: Un petit collage de part del reportatge: Edu3.cat. Cristobal Colón y el descubrimiento de América. Hay pocas figuras en la historia que hayan sido tan controvertidas y ambiguas como la del navegante y descubridor Cristóbal Colón.

Cristobal Colón y el descubrimiento de América

Descubridor de América, aunque él nunca lo supo, murió con la idea de que había encontrado una nueva ruta de llegar a las Indias. Su verdadera identidad, sus orígenes, su educación, su lugar de nacimiento, todos estos datos han sido una incógnita a lo largo de la historia, provocando disquisiciones y debates entre biógrafos e historiadores.

En este artículo versado en Cristobal Colón y El Descubrimiento de América, pretendemos aclarar ciertas dudas y crear una línea temporal de los hechos para una mejor comprensión. Cristóbal Colón (Cristóforo Colombo; Génova? Cristóbal Colón | Datos Biográficos Parece ser que Cristóbal Colón empezó como artesano y comerciante modesto, tomando contacto con el mar a través de la navegación de cabotaje, que es el transporte marítimo o fluvial de personas, mercancías y equipajes nacionales con fines mercantiles. Mar Rojas. Primer Viaje de Colón. Cavall Fort: 1243: La finestra: La guerra de 1714. La finestra: La guerra de 1714 La finestra: La guerra de 1714 L’any 1701 va esclatar la guerra de Successió entre els partidaris de Felip V i els de Carles III.

Cavall Fort: 1243: La finestra: La guerra de 1714

Quina era, en aquell moment, la situació d’Europa? L’ambició de dominar el món Al principi del segle XVII Anglaterra era molt poderosa, gràcies sobretot a la seva flota, que aspirava a dominar el comerç amb Amèrica i el llunyà Orient. "La meva vida no va ser gens feliç. Un rei molt poderós De tots els reis d'aquest temps, segurament un dels més poderosos era Carles II, de la casa d’Àustria. Un rei amb moltes corones Dins els territoris hispànics hi havia els regnes de Castella i Navarra i també els de la Corona d’Aragó (Aragó, Catalunya, València i les Balears). Cavall Fort: 1230: Barcelona: 1711/1714. Barcelona: 1711/1714 En Perot era un noiet barceloní de vuit anys molt espavilat tot i que no sabia ni llegir ni escriure.

Cavall Fort: 1230: Barcelona: 1711/1714

El vailet sortia cada dia a la mar; mentre, però, somiava amb una vida molt diferent. Quan fos gran ell no seria pescador com el seu pare; quan fos gran, amb la seva barca traginaria barrils d’aiguardent català, que era molt bo i es venia arreu. Qui sap si tot traginant faria fortuna i es podria comprar un vaixell per a anar a terres llunyanes, a Holanda i a Anglaterra. CLASE DE SEXTO: CONOCIMIENTO 6º-TEMA 14-LA EDAD MODERNA. Martes, 8 de mayo de 2012.

CLASE DE SEXTO: CONOCIMIENTO 6º-TEMA 14-LA EDAD MODERNA

Tema 13. La Edad Moderna. - La Edad Moderna: Principales acontecimientos.

Tema 13. La Edad Moderna

La Ciencia y la Cultura. PDF - El absolutismo. PDF. SANTILLANA.