background preloader

t611_Edatmoderna

Facebook Twitter

Catalunya i la Guerra de Successió (1702-1715) Cardona 1714 | PROGRAMA EDUCATIU. El Programa Educatiu del Tricentenari de Cardona ha estat elaborat pels Serveis Educatius de la Fundació Cardona Histórica i es basa en 3 eixos claus: Oferir visites didàctiques específiques basades en la temàtica que es commemora. L’escenari, els personatges, els fets i el context.Assessorar als centres educatius en el disseny d’activitats pròpies i d’elaboració de material educatiu. Ens assessor.Facilitar recursos didàctics i pedagògics existent als centres educatius de Cardona. Ens consultiu. Visita didàctica al Castell de Cardona amb motiu del Tricentenari: “Un viatge al 1714”. Descarrega aquí Visita didàctica general: “El Castell de Cardona a través dels sentits”. Activitats didàctiques i recursos educatius Audiovisuals: Recursos educatius Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya (XTEC): Activitats didàctiques: Il.lustracions i Auques Contes Relació de publicacions.

El Castell mai vençut! Audiovisuals Activitats didàctiques. Centres. Celebracions. 2013. 1717. Propostes didàctiques. XTEC - Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya. Centres. Celebracions 2013. 1714. Educació infantil i primària. La Catalunya del 1700. XTEC - Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya. Aquesta proposta didàctica es planteja conèixer els diferents aspectes de la vida quotidiana i el context històric en el qual se situa la Guerra de Successió a Catalunya mitjançant el mètode de l’historiador i la observació i l'anàlisi de fonts. Els continguts se centren en aspectes propis de la geografia i la història, utilitzant elements propis del paisatge urbà però també de la vida quotidiana dels catalans del segle XVIII.

L’apropament al passat de la Guerra de Successió es presenta amb la visualització d'un audiovisual i es pretén dur a terme a partir del treball amb fonts primàries. L'anàlisi de l'audiovisual s'inicia amb diverses propostes dividides en tres apartats, Què ens diu el vídeo, Propostes de treball i Per saber-ne més, on es troben activitats d’ampliació i enllaços a continguts treballats fora del guió del vídeo. Barcelona 1714. Edu3.cat. Quim Bou: Caval Fort nº 1243: reportatge sobre el 1714. Fa un parell de setmanes us ensenyava un Orn amb uniforme de La Coronela. D'on va sortir, aquella inspiració? Doncs d'aquí: d'uns dibuixos que he fet pel Cavall Fort per il·lustrar un article molt recomanable (quina feina més complicada comprimir tanta informació i que no quedi feixuc!). No sóc un expert de l'època com l'Oriol Garcia Quera ni en Ricard Dilmé, però amb la Història Militar de Catalunya, altres llibres i l'ajuda de la gent del Cavall Fort passant-me documentació, crec (crec) que me n'he sortit prou dignament.

El procés de fer la portada: Algunes il·lustracions interiors: Un petit collage de part del reportatge: Edu3.cat. Cristobal Colón y el descubrimiento de América. Hay pocas figuras en la historia que hayan sido tan controvertidas y ambiguas como la del navegante y descubridor Cristóbal Colón. Descubridor de América, aunque él nunca lo supo, murió con la idea de que había encontrado una nueva ruta de llegar a las Indias. Su verdadera identidad, sus orígenes, su educación, su lugar de nacimiento, todos estos datos han sido una incógnita a lo largo de la historia, provocando disquisiciones y debates entre biógrafos e historiadores. En este artículo versado en Cristobal Colón y El Descubrimiento de América, pretendemos aclarar ciertas dudas y crear una línea temporal de los hechos para una mejor comprensión.

Cristóbal Colón (Cristóforo Colombo; Génova? Cristóbal Colón | Datos Biográficos Parece ser que Cristóbal Colón empezó como artesano y comerciante modesto, tomando contacto con el mar a través de la navegación de cabotaje, que es el transporte marítimo o fluvial de personas, mercancías y equipajes nacionales con fines mercantiles. Rutas Comerciales. Mar Rojas. Primer Viaje de Colón. Cavall Fort: 1243: La finestra: La guerra de 1714. La finestra: La guerra de 1714 La finestra: La guerra de 1714 L’any 1701 va esclatar la guerra de Successió entre els partidaris de Felip V i els de Carles III. Quina era, en aquell moment, la situació d’Europa? L’ambició de dominar el món Al principi del segle XVII Anglaterra era molt poderosa, gràcies sobretot a la seva flota, que aspirava a dominar el comerç amb Amèrica i el llunyà Orient. Tot i ocupar un territori petit, el comerç marítim havia convertit els Països Baixos (anomenats les Províncies Unides) en un dels països més moderns i rics del món.

"La meva vida no va ser gens feliç. Un rei molt poderós De tots els reis d'aquest temps, segurament un dels més poderosos era Carles II, de la casa d’Àustria. Un rei amb moltes corones Dins els territoris hispànics hi havia els regnes de Castella i Navarra i també els de la Corona d’Aragó (Aragó, Catalunya, València i les Balears).

La mort del rei L’any 1700 va morir Carles II. Per a governar cal pactar Lluís XIV de Borbó. Leopold I. Cavall Fort: 1230: Barcelona: 1711/1714. Barcelona: 1711/1714 En Perot era un noiet barceloní de vuit anys molt espavilat tot i que no sabia ni llegir ni escriure. El vailet sortia cada dia a la mar; mentre, però, somiava amb una vida molt diferent. Quan fos gran ell no seria pescador com el seu pare; quan fos gran, amb la seva barca traginaria barrils d’aiguardent català, que era molt bo i es venia arreu. Qui sap si tot traginant faria fortuna i es podria comprar un vaixell per a anar a terres llunyanes, a Holanda i a Anglaterra. L'Agnès vivia dos carrers enllà d’en Perot. Ni en Perot ni l’Agnès no van veure acomplerts els seus somnis.

La Barcelona d’abans del setge No obstant això, aquell 1711 ni en Perot ni l’Agnès no imaginaven el seu trist futur i somiaven. La destrucció Aquell tros de la ciutat, anomenat Vilanova de Mar, on vivien en Perot i l’Agnès, va ser castigat cruelment. El mercat del Born El gran descobriment Però els historiadors i arqueòlegs sabien què passaria. I ara? CLASE DE SEXTO: CONOCIMIENTO 6º-TEMA 14-LA EDAD MODERNA. Martes, 8 de mayo de 2012 CONOCIMIENTO 6º-TEMA 14-LA EDAD MODERNA CONTENIDOS * La Edad Moderna. * Los Reyes Católicos . * El descubrimiento de América . * Las figuras de Carlos I y Felipe II * La crisis de la España del siglo XVII. * La llegada de la dinastía de los Borbones. * La Ilustración y su importancia.

RECURSOS PARA EL TEMA La Edad Moderna presentations s El Arte Barroco View more presentations from Victoria Jerez La Edad Moderna. s Publicado por BLANCA en 23:53 Etiquetas: -TEMA14 6º, CONOCIMIENTO 6º, HISTORIA Entrada más recienteEntrada antiguaPágina principal Etiquetas El Tiempo en Camargo CRITERIOS DE EVALUACIÓN 6º CURSO CRITERIOS DE EVALUACIÓN 6º CURSO DE PRIMARIA AUTORES LITERATURA 3º CICLO Archivo del blog Ver todo mi perfil. Tema 13. La Edad Moderna :: 6º C Primaria. - La Edad Moderna: Principales acontecimientos. La Ciencia y la Cultura. PDF - El absolutismo. PDF - Los avances en la navegación. PDF - Los avances científicos y técnicos: pág. 181 libro de texto + Invetos por fechas Actividades del tema 13.1. 2.

. - El Reinado de los Reyes Católicos. . - Los viajes de Colón. . - El decubrimiento de América. Actividades tema 13.2. . ¿? Exploradores y conquistadores de América La vuelta al mundo. 3. . - El Imperio Hispánico (Carlos I) . - La dinastía de los Hasburgo (casa de Austria) . - El Siglo de Oro. Actividades t13.3. 4. . - La dinastía de los Borbón. Actividades t13.4. . - La sociedad y la economía. . - Los estamentos. . - Esquema de los estamentos:. Actividad Interactiva: La sociedad en la Edad Moderna. SANTILLANA.