Imprint-The Online Community for Graphic Designers — Expanding the Design Conversation. In the ’50s and ’60s, prepubescent rascals may have hidden contraband copies of Playboy, but the punishment if discovered could cost more than it was worth.

So boys in that exploratory demographic found The New York Times Magazine and any number of women’s magazines much safer yet still arousing. The underwear ads in these magazines had visual limitations, but they served the purpose. And there were so many of them too. Next to lipstick, bra advertisements were the most common product promos for women. Some of these offered a tad of prurient enjoyment for the lads, but most were void of any creativity with the notable and long-running exception of the Maidenform Bra “I dreamed I . . .” campaign (here’s an inspiring collection).

The print campaign for Maidenform, launched in 1949, broke ground because it was a “live” model in a social context. Películas recomendadas para estudiantes de Periodismo. Una relación abierta de películas absolutamente recomendables para estudiantes de Periodismo: Al filo de la noticia ( Broadcast News , James L.

Películas recomendadas para estudiantes de Periodismo

Brooks, 1987) Atando cabos ( The Shipping News , Lasse Hallström, 2001) Ausencia de malicia ( Absence of Malice , Sydney Pollack, 1981) Buenas noches, y buena suerte ( Good Night, and Good Luck , George Clooney, 2005) Caza a la espía ( Fair Game , Doug Liman, 2010) Chantaje en Broadway ( Sweet Smell of Success , Alexander Mackendrick, 1957) Ciudadano Kane ( Citizen Kane , Orson Welles, 1941) Control Room (Jehane Noujaim, 2004) Deadline – U.S.A. Delitos y faltas ( Crimes and Misdemeanors , Woody Allen, 1989) Días de radio ( Radio Days , Woody Allen, 1987) El año que vivimos peligrosamente ( The Year of Living Dangerously , Peter Weir, 1982) El desafío – Frost contra Nixon ( Frost/Nixon , Ron Howard, 2008) Folha 90 anos - As 90 reportagens que fizeram história - 19/02. 19/02/2011 - 03h30 As 90 reportagens que fizeram história da Folha. 21.jun.1959 "Um rio desafia o Brasil", de Mário Mazzei Guimarães Série de 16 reportagens com enfoque econômico sobre a região cortada pelo rio São Francisco e suas carências.

Folha 90 anos - As 90 reportagens que fizeram história - 19/02

Recebeu o prêmio Esso de Jornalismo. Chomsky.info : The Noam Chomsky Website. Livro de Estilo. Prefácio Nuno Pacheco A poucos meses de completar oito anos de vida, o PÚBLICO torna finalmente público o seu Livro de Estilo, transferindo-o dos poucos exemplares policopiados que já dele restavam para um formato mais manuseável: o livro.

Livro de Estilo

Com este gesto, queremos não só tornar acessível a todos um instrumento de trabalho que, ao longo dos anos, para nós tem sido decisivo na definição do tipo de jornalismo a que nos propusemos, como também contribuir, ainda que modestamente, para a discussão do futuro do jornalismo neste fim de milénio. Como todas as regras nascidas no interior de qualquer sociedade ou instituição, este livro reúne apenas princípios que, partindo de uma ideia partilhada de início por um grupo de pessoas, encontraram depois forma e legitimidade na validação prática dos seus pressupostos. Dezembro de 1997. Home. Comissão da Carteira Profissional de Jornalista. AJE. JornalismoPortoNet. Mudar de Vida. Periódico Diagonal.

Rascunho. REVISTA 365 . O Segundo Cérebro dos Homens. O Papel das Notícias. . O Portal da imprensa. Rebelión. San Francisco Bay Area Independent Media Center. PUBLICO.PT. Youthmedia Europe.