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Low barriers to entry, inexpensive cost and the ability to rapidly iterate. And when your company is both a software product and hardware, your development cycles have the potential to be both that much more challenging. Dulcie Madden, co-founder and CEO of Rest Devices already had a product that had been written up in Mashable, Fast Company, Bloomberg Business Week and Time Magazine. Her company Mimo makes a wearable baby monitor that tracks respiration, body temperature and movement. – the quantified baby if you will. “It’s a cotton onesie that has multiple layers of conductive inks all encased in t-shirt vinyl,” Madden said. The baby data is relayed to a Lilypad base station via a plastic Turtle that clips to the onesie. The Lilypad sends the data to an app on a smart phone but also syncs up to a bottle warmer to create what the company calls ‘a smart nursery ecosystem’.

Mimo Baby Monitor. Presentación. Por diferentes canales, de muchas fuentes y en grandes cantidades recibimos a diario todo tipo de información. Es una avalancha que genera confusión y frustración en muchos casos. Estamos sobre informados, pero a la vez totalmente perdidos. Sin embargo, aún no hay suficientes medios donde las noticias tecnológicas estén centradas en la cultura digital, ni contextualizadas, ni analizadas desde diferentes perspectivas. Faltaba un medio de información con debates centrados en los aportes de los usuarios, los expertos y colegas invitados. Por esta razón, hoy nos encontramos realizando una revista sobre la cibercultura, materia de indudable actualidad e interés. A corto plazo esperamos que este medio colaborativo de información, se convierta en una herramienta de participación ciudadana con una postura crítica frente a las TIC y su implementación en nuestra sociedad.

Los temas de interés La educación y el aprendizaje a través de medios electrónicos El software educativo y los videojuegos. Candy Crush Saga ® - Revenue estimates, app rankings & ARPU estimates. Open University research explodes myth of 'digital native' Gerald Haigh visits his alma mater to learn that a good attitude to technology correlates with good learning habits Is there a digital native? Not according to new Open University research A new research project by the Open University explores the much-debated concept of “the digital native”. The university does this by making full use of the rich resource which is its own highly diverse student body. It concludes that while there are clear differences between older people and younger in their use of technology, there’s no evidence of a clear break between two separate populations.

Is there really a distinct group of younger people who are not only easy with technology because they’ve grown up with it, but actually think and learn differently as a result? Since then, the concept has often been questioned, and even Prensky’s own ideas have changed somewhat. This isn’t, though, just a saloon bar debating point, or material for yet another Grumpy Old Men TV programme. More information. Infographie : Les Français et le numérique. Mangohealth. VIBu - Virtual teams in International Business. Pepsi Invaders Advergame. Serious Games - Clark C. Abt.

Tennis For Two - The second ever computer game. Home Page | Quest to Learn. Licencia Arte Libre. La Licencia Arte Libre es una licencia Copyleft, sometida al derecho francés, que permite copiar, distribuir y modificar libremente la obra que protege, respetando los derechos morales de su autor. Permite a los usuarios hacer mayor uso de las obras; facilita el acceso a éstas permitiendo ampliarlas y enriquecerlas siempre haciendo referencia al autor original de la obra.

El fin de esta licencia es definir las condiciones de libre disfrute de la obra. Surgió del encuentro de Copyleft Attitude que tuvo lugar en Accès Local et Public en París a principios de 2000, que permitió el encuentro de informáticos y actores del Copyleft con artistas contemporáneos y gentes del mundo del arte. Antecedentes[editar] Para los creadores de la licencia el Copyright impone a los usuarios restricciones de acceso a las obras creativas, son muchos los privilegios que tienen los usuarios sobre sus obras, el control del Copyright es excesivo. Características[editar] Libre copia o reproducción[editar]