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Optical Calibration Targets. [Image: "Three tri-bar targets remaining at Cuddeback Lake... the flat surfaces are peeling, crumbling and sprouting, producing dimensionality, and relief. " Photo by and courtesy of the Center for Land Use Interpretation]. "There are dozens of aerial photo calibration targets across the USA," the Center for Land Use Interpretation reports, "curious land-based two-dimensional optical artifacts used for the development of aerial photography and aircraft. They were made mostly in the 1950s and 1960s, though some apparently later than that, and many are still in use, though their history is obscure.

" These symbols—like I-Ching trigrams for machines—are used as "a platform to test, calibrate, and focus aerial cameras traveling at different speeds and altitudes," CLUI explains, similar to "an eye chart at the optometrist, where the smallest group of bars that can be resolved marks the limit of the resolution for the optical instrument that is being used.

" (Via the Studio-X NYC Tumblr). Société Francophone de Mémétique. La tête dans le flux #1. Publié le 24 octobre, 2012 Dans le premier numéro de la chronique « La tête dans le flux » sur JetFM, nous avons parlé des mèmes internet. Derrière l’aspect parfois potache et léger de ce phénomène, se cachent des pratiques de remix et de composition qui ne sont pas sans rappeler celles qui ont préexistées dans différents mouvements culturels et artistiques depuis les collages Dada jusqu’aux assemblages du Hip-hop. Ces inventions artistiques nous ont montré l’importance cruciale du détournement et de l’appropriation aussi bien des matériaux culturels, que des technologies : cela permet l’éclosion d’une culture riche, plurielle et novatrice. S’amuser avec des bouts de vidéos, de bandes sons etc. pour créer de la matière culturelle comme on l’observe souvent dans le phénomène des mèmes internet, favorise cette dynamique créatrice d’une culture commune.

Tags: Internet, latetedansleflux, mème, phénomène, trololololo. Robot readable world. Camera_as_converged_sensor. The More Pixels Law: Gigapixel Cameras and the 21st Century Reality Effect Sometime in December 1975, a Kodak engineer named Steven Sasson captured the first digital photograph. Sasson’s prototype camera took 23 seconds to record an image onto a cassette tape. The picture was black and white and only 100 by 100 pixels in size before being interpolated to be viewed on a television set.1 In the nearly forty years since that day digital camera resolution has improved by approximately an order of magnitude per decade, a curve of improvement reminiscent of the legendary Moore’s Law that predicted the geometric rate of increase in affordable computational power that has so changed our contemporary world.

(See chart.) I believe that this geometric increase in available image capture capacity (or the More Pixels Law, if you will) is changing our world in a manner analogous to the much better recognized Moore’s Law. From Images to Data Higher Resolution Sensors Fast and Mobile Image Processing. ArtLabo. Open Space Office : Tito Mouraz. Ecran-s. Du 22 novembre au 2 décembre 2011, L’EclectiC projette 7 documentaires qui sont autant de regards singuliers et critiques sur le monde des médias. Une programmation éclectique, non exhaustive, permet d’aborder un large panel de problématiques : les rapports des médias aux pouvoirs politiques, aux lobbys financiers, à la démocratie, le droit d’auteur, le développement d’internet et les bouleversements – tant positifs que négatifs – sociétaux que cela entraîne… Pour découvrir les bande-annonces des films diffusés, cliquez par ici.

Ma vie à poil sur le web de Yves Eudes (2010) Mardi 22/11 18h«Vidéos, blagues foireuses ou positionnement politique : les traces que nous laissons ne sont pas sans conséquences. Nuancé, Ma vie à poil sur le web en fait la démonstration.» in les Inrockuptibles, septembre 2010 En collaboration avec Unis-Cité Rip : A remix Manifesto de Brett Gaylor (2008) Mercredi 23/11 18h« Ce film parle d’une guerre. Une guerre d’idées. L’Info est-elle comestible ? L'EclectiC.