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Design

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Up On The Wall: How Working Walls Unlock Creative Insight. Advertisement Research wall, design wall, research board, ideation wall, inspiration board, moodboard, pinboard — Working walls are known by countless names. Underlying them all is a single idea: that physically pinning our sources of inspiration and work in progress, and surrounding ourselves with them, can help us to rearrange concepts and unlock breakthrough insights.

In their 2009 paper on creativity in design, human media interaction researcher Dhaval Vyas and his colleagues coined the term “artful surfaces” to refer to “surfaces that designers create by externalizing their work-related activities, to be able to effectively support their everyday way of working.” According to Vyas and his colleagues at the University of Twente (in the Netherlands), designers integrate these surfaces “artfully” and organize information in such a way that it empowers them to visualize and extend their work in progress. Working Walls And Design Thinking 1. (Image: Carly Baldwin, NJ.com) 2. 3. 4. 5.

Screen Sizes. Caption Hover Effects - Demo 4. Previous Demo Back to the Codrops Article. Pourquoi les landing pages sont de plus en plus longues ? Il y a quelques semaines, je me demandais quels sont les avantages d'un site Web du type one page. Lors de ma recherche, je suis tombé sur une discussion Quora abordant le sujet des sites Web comportant de longues landing pages. Les sites de start-up et de social media en sont friands. Ok… mais pour quels bénéfices en terme d’expérience utilisateur ? Trois grandes familles de landing pages marketing Selon Kyle Meyer, il existe trois types de page d’accueil pour un site souhaitant vous vendre un produit ou un service. 1 – La spartiate Ce type de landing page comporte le plus souvent : un logo,une phrase vous promettant monts et merveilles,un call to action Achète ! Exemple avec la landing page du nouveau MySpace : Le problème avec ce type de page est que l’on ne vous dit pas grand chose qui pourrait titiller votre envie de cliquer. 2 – La mini Une page d’accueil avec une verticalité peu élevée vous pousse à découvrir d’autres pages pour y trouver de plus amples détails. 3 – La longue Pour K.

Typographie

TIP: Formats d’icônes pour application iOS | Benoit Deldicque. High Quality Visuals for Pinned Sites in Windows 8 - IEBlog. Calculer une grille de mise en page « typo » avec le nombre d'Or. L’intégralité du design de Google : #GUI #guidelines. Hello à vous ! Bon, j’espère que vous avez la forme et la créativité dans le cerveau ce matin ! Je voulais vous partager l’intégralité – ou presque – des « viusal assets guidelines » de Google. En effet, depuis que Google a décidé de prendre les choses en main du côté de ses expériences utilisateurs, de son graphisme, de sa narration visuelle, je suis sans cesse surpris par la qualité du design proposé.

Vous le savez, la marque Google est tenue de plusieurs façons… et l’une de ces façons est le fort maintien de la cohérence visuelle des services et des produits que propose Google. En Janvier 2012, l’expansion du nouveau style et des icônes a permis la création de guidelines et de GUI (Graphic User Interface) pour toutes celles et ceux qui travaillent pour et autour de Google. Ce que vous allez voir-ci dessous est un résumé visuel des grandes lignes directrices… signées Google ! Executive Creative Director: Chris WigginsSeniors Graphistes: Jesse Kaczmarek, Nicholas Jitkoff, Jonathan Lee. 5 Tested Conversion Design Tactics You Should Put to Work. Right Now. This is day 2 of our Conversion Centered Design week. And we’re going to keep the ball rolling with some case studies that will teach you how you should and shouldn’t be using design on your landing pages. Optimizations you make on your main website are far more valuable than those you do on any individual marketing campaign.

Why? For a stupidly simple reason: all of your marketing campaigns eventually lead back there! So a 10% improvement in bounce-rate off your pricing page means 10% more revenue across all campaigns: paid, organic, and word-of-mouth. Hopefully that allows you to see why I’m so obsessed with flushing out and eliminating conversion killers on homepages and landing pages—those little design tweaks and conversion tests aren’t for your health, they are for improving your bottom line! Shall we get started? Let’s do this! 1. Image sliders suck, they will kill your conversion rates and I don’t ever recommend using them. Approximately 1% of visitors clicked on a feature. I’ll pass. The Death of the Home Page Image Slider | A Visual Identity. We have all seen or interacted with the dreaded home page image slider. If you have not seen one, I would have to seriously question your sanity, or what time period your living in.

It seems like every web site in America has one of those cookie cutter image sliders on their homepage. In fact most of our client’s, first requests, is to make sure there is some sort of image rotator, on the home page of their website. My first question back is always “WHY?” A website has between 5-15 seconds, to entice a new visitor, to make an action, and that’s being a bit generous. Some would say between 3-5 seconds. I typically stay on for about 10.

These types of messages often get lost by using bad imagery, and over the top slide transitions. Spend time creating a clear single message. Instead of using an image slider, try having your creative team or graphics guy/gal, create a hard hitting full width, message on a single graphic. Keep it simple. Be witty. I cannot stress this enough. Tell a story. « Pourquoi les designers ne participent pas aux événements ? » (Barcamp, Startup week-end, Media Lab Session, Hackathons, etc.) « Les designers sont préoccupés par la création d’objets chics et à la mode » – Tim Brown. Hello On continue notre matinée avec Tim Brown qui est le directeur général de l’innovation et du design de IDEO. Il aborde le design comme quelque chose plus loin que la surface (et il a entièrement raison ;-)). Ayant pris la relève du fondateur de IDEO David E. Kelley, Tim Brown poursuit la mission de l’entreprise autour de la recherche et du design thinking.

Dans sa conférence TED, Tim Brown soutient que la profession des designers est préoccupée par la création d’objets chics et à la mode alors même que des questions pressantes comme l’accès à l’eau potable montrent qu’elle a un rôle plus important à jouer. Sa conférence est passionnante, je partage vraiment la vision de Tim Brown, notamment sur ces points : Méditons sur tout ça ! Ces articles peuvent aussi vous intéresser: New Defaults In Web Design: How Much Has The Web Really Changed? Advertisement Responsive design is about more than just layout; it’s about designing for the Web, which means, mostly, for people with browsers.

And that’s just about everything we know about the people who visit our websites: they are probably using a browser. All the rest we just don’t know. Up until not so long ago, we used to base our designs on some rather general assumptions about screen size and input type. With the rise of devices with various screen sizes and alternative ways to interact, these assumptions have turned out to be unreliable. A Closer Look People keep saying that the Web has changed. Screen Sizes In the 1990s, the Web was 640 pixels wide. Screen sizes, shown in a non-flexible medium. We never really knew what size the window of our visitors would be. “Everyone Has a Mouse” We’ve always assumed that everyone uses a mouse. “Everyone Has Broadband Internet” “Everyone’s Computer Gets Faster Every Year” It used to be true that computers would get faster and faster. Tools (al) Prototyper, itérer et évaluer son design | wax-o.

De l’importance du prototype dans la conception Mon expérience de concepteur est issue du design des ihm (interfaces homme-machine) web et applicatives ainsi que du design pour l’impression et le packaging. Mais les quelques considération qui suivent devraient pouvoir intéresser toute personne impliquée dans un processus de conception ; que ce soit pour un objet physique, un service, un algorithme… Lors de ce processus, les prototypes sont une nécessité.

Le prototype, c’est en premier lieu un moyen de communication. C’est le vecteur le plus efficace pour communiquer vos idées à vos clients, à votre équipe et à vos futurs utilisateurs. Et sans communication, point de salut ! Vous ne pourrez rien tester, rien confronter au réel, rien évaluer, rien améliorer. À mon sens, un des aspects sur lesquels il faut se concentrer, c’est la vitesse de prototypage. “The best way to have a good idea is to have lots of idea” Linus Pauling La finalité d’un prototype, c’est le feedback. Les itérations. Sharp Suits. Five Prevalent Pitfalls when Prototyping. By Jared M. Spool Originally published: May 02, 2013 Nathan Curtis, one of the geniuses at the design firm EightShapes, likes to say “Don’t tell me, Show me.” When talking about a design, Nathan wants to see (and possibly play with) a prototype to better understand what’s being proposed.

Nathan’s not the only one. In our work with design teams, we see a lot of teams using prototypes today. Pitfall #1: Focus on the Deliverable, not on the Learning A great prototype can sell an idea better than a specification or other form of describing the design. It’s no wonder that we focus so much on what the prototype will look like and how it will work. As important as the working prototype is, it’s not the most important outcome of a prototyping effort.

You can learn a lot in a variety of different areas when building out a prototype: Learning about the problem What do we now know about what we’re trying to design for? Learning about our users What new things do we now understand about our users?

Ergonomie

Je ne suis pas un ergonome — Gilles Demarty. Lorsque j'ai démarré chez SQLi, j'ai signé un contrat de travail de Consultant Ergonome Expert. De même, souvent, quand je discute avec des clients, on m'appelle ergonome et on me parle de "l'ergonomie que j'ai faite". Pourtant, cher lecteur, j'ai un aveu à te faire : je ne suis pas un ergonome. Non pas que je n'applique pas des principes d'ergonomie dans mon activité de tous les jours: je sais comment les utiliser, et quelles sont les limites du nombre de Miller, des Lois de Hick et de Fitts, et des principes du Gestalt. Je sais utiliser les critères heuristiques de Scapin et Bastien, et je connais les grands biais à surveiller quand j'organise et que je facilite des tests utilisateurs. Je ne suis pas un ergonome ; je suis un Designer d'eXpérience Utilisateur… et un Designer d'eXpérience Utilisateur n'est PAS un ergonome.

C'est un fait, l'ergonomie et les Designers sont souvent amalgamés dans le monde du Web, mais ils sont bien différents.

UX Design

UI Design. Graphisme général.