background preloader

No vistos 2

Facebook Twitter

Webstock '13: Mike Monteiro - How Designers Destroyed the World. La Ciudad no es un Laboratorio. ‘Igual que en la pseudociencia de la sangría, en la pseudociencia de la reconstrucción y planificación de la ciudad, se han erigido años de aprendizaje y una plétora de dogmas sutiles y complicados basados en sinsentidos’. Jane Jacobs, The Death and Life of Great American Cities. De innovación, de fabricación digital, de civismo y creatividad ciudadana. De un tiempo a esta parte las referencias a la ciudad como un laboratorio se han multiplicado hasta el punto de ser algo más que una metáfora y convertirse en materia de Workshops, Seminarios y Proyectos. El título de este post está tomado del aporte de Leah Meisterling al ARPA Journal, en el que hace un llamado para la introducción de variables éticas en la práctica urbanística. Para desarrollar su tesis parte de dos premisas básicas que nos han llamado poderosamente la atención: 1) La Ciudad no es un laboratorio y 2) El Urbanismo no es un experimento.

Cities, Scaling and Sustainability [video]. Las ciudades son redes espaciales. TIPOGRAFÍAS QUE AYUDAN A LA SOCIEDAD. Foto: HomelessFonts Arrels No es nada novedoso que existan instituciones amparando a personas que viven en la calle. Pero el proyecto Homeless Font resulta, a demás de ocurrente y efectivo, genial: la letra de algunos homeless ayudando a las 1400 personas que la fundación Arrels atiende. Esta fundación española tiene como propósito “Nadie durmiendo en la calle”.

Con esta premisa creó un proyecto que consiste en la elaboración de tipografías digitales a partir de los mensajes escritos en cartones de personas sin hogar; en sus caligrafías originales e historias de vida. Para la creación de las fuentes se realizó un taller de tipógrafos en el que también participaron los autores de las caligrafías, quienes, claro, sirvieron como base para HomelessFont.

El proceso buscó que en la digitalización de las letras los detalles de cada caligrafía se mantuvieran para que así todo fuera más real, más cercano al original y, sobretodo, que no se perdiera la personalidad de los autores. VIDAS PARALELAS -CUALCA. Nicolás Paris | CreativeMornings/Bogotá. El Mundo en Acción. OPUS JOHN CAGE. The Xperia Soda Stunt.

“Hay que trabajar menos horas para trabajar todos” Corría el año 2001 cuando al economista Serge Latouche le tocó moderar un debate organizado por la Unesco. En la mesa, a su izquierda, recuerda, estaba sentado el activista antiglobalización José Bové; y más allá, el pensador austriaco Ivan Illich. Por aquel entonces, Latouche ya había podido comprobar sobre el terreno, en el continente africano, los efectos que la occidentalización producía sobre el llamado Tercer Mundo.

Lo que estaba de moda en aquellos años era hablar de desarrollo sostenible. Pero para los que disentían de este concepto, lo que conseguía el desarrollo era de todo menos sostenibilidad. Fue en ese coloquio cuando empezó a tomar vuelo la teoría del decrecimiento, concepto que un grupo de mentes con inquietudes ecológicas rescataron del título de una colección de ensayos del matemático rumano Nicholas Georgescu-Roegen.

Se escogió la palabra decrecimiento para provocar. Pregunta. Respuesta. P. R. Latouche aboga por una sociedad que produzca menos y consuma menos. P. R. P. Diseño y Género Alfredo Gutierrez. Food Trend Trotters .:. Tendencias Alimentarias. TEDxHogeschoolUtrecht - Pieter Desmet - Design for Happiness. Design Thinking Requires Storytelling. It Is Both An Insight Tool And An Organization Culture Building Tool. Stories inspire, motivate, and shift the way the people think and work. Many civilizations throughout history understood the power of storytelling.

From ancient Egypt to modern China story- telling provided the foundation for nearly everything. For business, often there needs to socialize strategies within executive management, the board and senior staff and they include telling innovaiton, survival and hero/heroine stories. Most survival stories are around when organization had to overcome big challenges from disruptive business models that threatened its existence.

It is an important piece of organization culture building. There are a few universities offering storytelling degrees. I believe Columbia University offers a BA in storytelling an mythology and East Tennessee State University offers MA Storytelling, one of a select few fully accredited graduate programs in Professional and Applied Storytelling. A few tips to keep in mind if you are willing to embark on a new story. 8 great examples of nonprofit storytelling. “A Glimmer of Hope – LTBH Feature – Austin 2009″ How to convey a powerful message with videos & photos Target audience: Nonprofits, social enterprises, NGOs, foundations, cause organizations, Web publishers, small businesses.

As regular readers know, I’ve been a longtime proponent of visual storytelling to advance the missions of nonprofits, cause organizations and businesses. (Heck, I co-founded Ourmedia.org before there was a YouTube.) What we tell people in our Socialbrite bootcamps and in our consulting work is this: Every nonprofit is now a media organization (the same goes for social enterprises and businesses). So why aren’t you taking advantage of visual storytelling yet? There are dozens of ways to convey your story, and we’ve laid out lots of ways to get started — see the links at the bottom of this article.

Today we’d like to highlight a few best-of-breed examples of visual storytelling so that you can think about how to take a similar approach for your organization. Related. Blog — Sketchnotes by Eva-Lotta Lamm. Sacha writes about her sketchnote: What do you like about your sketchnote/what works well? I captured enough to help me remember, and I had time for little doodles too. The light blue images and dark blue text look calmer than the red-black combination I used in some of my other sketchnotes. The brush size worked out fine in terms of the proportion. I didn’t switch pen sizes or vary the size much because I wasn’t sure what was going to be important. I’ve been experimenting with using a light shade to add more depth to my images.

Drawing with plenty of whitespace around each element allowed me to easily reposition things when I needed to rebalance the columns and reorganize the information. What would you like to improve? I’ve been experimenting with different colour schemes. The presentation was only 30 minutes long. It was pretty fast-paced, too. Craighton's Feedback What's good? What could be improved?

Brandy's Feedback What's good? What could be improved? Mike's Feedback What's good? The Documentary — The Chair that Rocks. When I started doing research about Tlacotalpan for this proyect, there where plenty about the small town, but there is almost no information about the woodcraft culture of the region. This meant, if I ever needed to get enough information about the woodcraft culture, it needed to be extracted directly from the source.

As I was looking for the best way to do design research in a format capable of self-replicating in the web, I came up with the idea to do a Micro-Documentary. In October 2012, together with my good friend and cinematographer Rafael Arcos and the guidance of Mario Cruz Terán from Foro Cultural Luz de Noche, we went down to Tlacotalpan for 3 days to interview different carpenters and craftsmen and film what you see in this video. The Chair that Rocks is the "first chapter" of this research. Help me spread it around the globe! Fast Sketch - Residential Low Cost Villa 30m2. Storyboards from Ten Popular Films. [Flavorwire via The Atlantic] 1. Inception Storyboard 2. Gladiator Storyboard 3. Jurassic Park Storyboard 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. If you enjoyed this post, the Sifter highly recommends: