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An amazing track, an amazing video! James Murphy's (formerly LCD Soundsystem) fantastic remix of David Bowie's LOVE IS LOST gets a super-edgy, glitchy, introspective, just beautiful video directed by Barnaby Roper. The remix works partly as an homage to Steve Reich's "Clapping Music" and the video starts out with visuals of hands clapping laid out in different symmetric compositions. Both music and video can be observed in its move from analog to digital. Harry Martis ("denial of service") did some loveley CGI work, partly using Trapcode plug-ins in After Effects. Martis notes:

Trapcode - Blog

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Ficción sonora - La vida de Brian - 01/02/12, Ficción sonora
AfterEffects

Cómo podemos tener éxito con la publicidad en vídeo digital Los estadounidenses cada día se están descargando más vídeos y las marcas invirtiendo más dinero en alcanzarles mediante publicidad en este medio. El cambio continuo de adaptación del vídeo al móvil da un impulso adicional a la accesibilidad. Los consumidores ya no están únicamente vinculados a los ordenadores o televisores, sino que ahora pueden utilizar también los smartphones o las tabletas. En estos momentos la publicidad en vídeo digital es crucial. Cómo podemos tener éxito con la publicidad en vídeo digital
Créer la liberté :Narration linéaireNarration concentriqueNarration en "arrête de poisson"Narration à embranchementsNarrations parallèlesNarration en canauxNarration sémantiqueLe corps incarcéré : http://bit.ly/107NuH127 rue de la Garenne :http://bidonville-nanterre.arte.tv Bucharest Below Ground :http://bit.ly/2isEvyAvantages : - Facile à concevoir, facile à utiliser. C'est écrire un documentaire classique, avec des “pages”, des chapitres thématiques qui se tournent au rythme choisi par l'utilisateur.- Contrôle de l’arc dramatique plus élevé : on peut plus facilement transmettre des émotions à l'utilisateur.- Alerte « tsunami d’information » (sentiment info vue/info disponible) niveau faible à nul.Inconvénients :- Très peu interactif, donc très peu impliquant.- L’interaction ne fait pas du tout partie de l’histoire.

Webdocumentaires : liberté et engagement by Florent Maurin on Prezi

Webdocumentaires : liberté et engagement by Florent Maurin on Prezi
La percepción obedece a los estímulos cerebrales logrados a través de los 5 sentidos, vista, olfato, tacto, auditivo y gusto, los cuales dan una realidad física del entorno. Es la capacidad de recibir por medio de todos los sentidos, las imágenes, impresiones o sensaciones para conocer algo. También se puede definir como un proceso mediante el cual una persona selecciona, organiza e interpreta los estímulos, para darle un significado a algo. Percepción Percepción
La psicofísica es una rama de la psicología que estudia la relación entre la magnitud de un estímulo físico y la intensidad con la que este es percibido por parte de un observador. Su objetivo es poder hallar un escalamiento en donde pueda colocarse esta relación. La investigación en psicofísica se centró inicialmente en el sentido de la visión durante el siglo XIX, pero su interés rápidamente se expandió a los demás sentidos. Ley de Weber-Fechner[editar] La psicometría intenta medir objetivamente lo subjetivo por medio de umbrales. Psicofísica Psicofísica
La ley psicofísica de Weber-Fechner establece una relación cuantitativa entre la magnitud de un estímulo físico y cómo éste es percibido. Fue propuesta en primer lugar por Ernst Heinrich Weber (1795-1878), y elaborada hasta su forma actual por Gustav Theodor Fechner (1801-1887). Ernst Heinrich Weber estableció su ley de la sensación (o Ley de Weber) en la que formulaba la relación matemática que existía entre la intensidad de un estímulo y la sensación producida por éste. Estos y otros descubrimientos llevaron a la convicción de que era posible explicar mediante principios físico-químicos todos los actos humanos, lo que permitió considerar a la psicología y más particularmente a la psicofísica como posibles ciencias. Formulación de la Ley[editar] Ley de Weber-Fechner Ley de Weber-Fechner
Creating apps for Android with processing is ridiculously easy. How easy? Let’s get a from-scratch Android app working on a device in 25 minutes (15 of those minutes will be spent installing software). ** You don’t need to have an Android device to do this tutorial, since we can see the app that we’ll build in a software emulator. But it’s much cooler if it’s on a device. ** Before you start on this tutorial, I’d recommend that you make sure you have a recent version of Java installed. Processing & Android: Mobile App Development Made (Very) Easy Processing & Android: Mobile App Development Made (Very) Easy
cv.jit – Computer Vision for Jitter « Jean-Marc Pelletier A Simple Eye Tracker For Jitter A few years ago, I made a rough eye tracker in Jitter with cv.jit for my own use. It wasn’t the most thoroughly advanced approach to the problem but it did the job, and it’s relatively lightweight. I moved on to other projects and I forgot about the patch almost entirely, but from time to […] Read this entry. Minor update to cv.jit cv.jit – Computer Vision for Jitter « Jean-Marc Pelletier
Software - VJForums
Micros Inha.mov
VR-3 - El Streaming- Para Producciones en vivo El innovador diseño del VR-3 incorpora un conmutador de vídeo, un mezclador de audio, monitores de previsualización y una salida USB preparada para el streaming, todo en una única unidad. Como dispositivo de tipo vídeo/audio USB, el streaming on-line se realiza de forma simple, conectándolo a un ordenador que disponga de un servicio de streaming en directo como USTREAM, Livestream, Stickam, Justin.tv, worshipstream.com, websharelive.com, etc. El ahorro en equipos de hardware, tiempo de configuración y complejidad de conexión lo convierte en una solución simple y fácil para cualquier evento. El VR-3 es totalmente portátil, con poco más de 2 kg de peso. VR-3 AV Mixer | AV Mixers & Switchers | Professional Video - Roland Systems Group EMEA VR-3 AV Mixer | AV Mixers & Switchers | Professional Video - Roland Systems Group EMEA
The animals on the cover of Programming Interactivity are guinea fowl (family Phasianidae, subfamily Numindinae). Sometimes known as guinea hen, wild guinea fowl originally hail from western Africa. Featherless heads with black crests and dark gray or deep blue plumage distinguish guinea fowl from other birds. Domesticated guinea fowl (descended from Numida meleagris) make popular additions to farms, as farmers value the birds for their ability to control insects (guinea fowl dine on insects, leafy greens, and seeds). Programming Interactivity  Programming Interactivity 
We’ve been waiting for some time to learn what was next for Jitter, the 3D, matrix data, animation, and video side of Cycling ’74′s Max 6 graphical multimedia development environment. (Phew!) The wait is now at its conclusion: Cycling has released details of what’s changed, as well as an extended video sneak preview above worth a full watch. Jitter users will see new workflow improvements, usability, and features that help you figure out what the heck object you need and what the heck it does. In Max 6, Big Banner 3D + Animation Features for Jitter, Alongside Usability Improvements
Processing is a programming language, development environment, and online community that since 2001 has promoted software literacy within the visual arts. Initially created to serve as a software sketchbook and to teach fundamentals of computer programming within a visual context, Processing quickly developed into a tool for creating finished professional work as well. Processing is a free, open source alternative to proprietary software tools with expensive licenses, making it accessible to schools and individual students. Its open source status encourages the community participation and collaboration that is vital to Processing's growth. Contributors share programs, contribute code, answer questions in the discussion forum, and build libraries to extend the possibilities of the software. Processing - OpenVoxel Wiki
Max/Msp/Jitter to MadMapper | MadMapper In this tutorial, we will quickly learn how to send Jitter’s output to MadMapper. To share video frames between these applications, we’ll use Syphon, a framework developed by the v002 team. Note: this tutorial assumes you have some knowledge of how to use Max/Msp/Jitter. STEP#1 Download the Syphon Max object. You can get it from here http://syphon.v002.info/.
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a web documentary exploring the prison industry

Background information for the Supermax discussion 18 messages It is sickening that we are treating human beings so in-humane! Yes, they have committed awful crimes and deserve to be held accountable and punishished; but what rights do we have to punish another human being with crimes of abuse-sexually, physically, mentally, medically and so forth? That makes not… by mama-sherry on Jun 26, 2013 in 6:31
Paolo Cirio - Media Artist - Sculpting Information Flow
How Storytelling is Changing (by @baekdal) #media
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