background preloader

General

Facebook Twitter

High-definition video. High-definition video is video of higher resolution than is standard-definition.

High-definition video

While there is no specific meaning for high-definition, generally any video image with more than 480 horizontal lines (North America) or 576 lines (Europe) is considered high-definition. 720 scan lines is generally the minimum even though many systems greatly exceed that. Images of standard resolution captured at rates faster than normal (60 frames/second North America, 50 fps Europe), by a high-speed camera may be considered high-definition in some contexts. History[edit] The first electronic scanning format, 405 lines, was the first "high definition" television system, since the mechanical systems it replaced had far fewer. From 1939, Europe and the US tried 605 and 441 lines until, in 1941, the FCC mandated 525 for the US. 1980s[edit] 1990s[edit] 2000s[edit] In the early 2000s, it looked as if DVB would be the video standard far into the future. Technical details[edit] Common high-definition video modes[edit] HTML 5. HTML5 (HyperText Markup Language, versión 5) es la quinta revisión importante del lenguaje básico de la World Wide Web, HTML.

HTML 5

HTML5 especifica dos variantes de sintaxis para HTML: un «clásico» HTML (text/html), la variante conocida como HTML5 y una variante XHTML conocida como sintaxis XHTML5 que deberá ser servida como XML.[1] [2] Esta es la primera vez que HTML y XHTML se han desarrollado en paralelo. Todavía se encuentra en modo experimental, lo cual indica la misma W3C, aunque ya es usado por múltiples desarrolladores web por sus avances, mejoras y ventajas. Al no ser reconocido en viejas versiones de navegadores por sus nuevas etiquetas, se recomienda al usuario común actualizar a la versión más nueva, para poder disfrutar de todo el potencial que provee HTML5. El desarrollo de este lenguaje de marcado es regulado por el Consorcio W3C. Nuevos elementos[editar] HTML5 establece una serie de nuevos elementos y atributos que reflejan el uso típico de los sitios web modernos.

<! <! WebGL - OpenGL ES 2.0 for the Web. The Khronos Group - Connecting Software to Silicon The Khronos Group is a not for profit industry consortium creating open standards for the authoring and acceleration of parallel computing, graphics, dynamic media, computer vision and sensor processing on a wide variety of platforms and devices. All Khronos members are able to contribute to the development of Khronos API specifications, are empowered to vote at various stages before public deployment, and are able to accelerate the delivery of their cutting-edge 3D platforms and applications through early access to specification drafts and conformance tests.

OpenGL - The Industry Standard for High Performance Graphics OpenGL® is the most widely adopted 2D and 3D graphics API in the industry, bringing thousands of applications to a wide variety of computer platforms. It is window-system and operating-system independent as well as network-transparent. OpenCL - The open standard for parallel programming of heterogeneous systems. WebGL. WebGL[1] es una especificación estándar que está siendo desarrollada actualmente para mostrar gráficos en 3D en navegadores web.

El WebGL permite mostrar gráficos en 3D acelerados por hardware (GPU) en páginas web, sin la necesidad de plug-ins en cualquier plataforma que soporte OpenGL 2.0 u OpenGL ES 2.0. Técnicamente es un API para javascript que permite usar la implementación nativa de OpenGL ES 2.0 que será incorporada en los navegadores. WebGL es gestionado por el consorcio de tecnología sin ánimo de lucro Khronos Group . Historia[editar] WebGL creció desde los experimentos del canvas 3D comenzados por Vladimir Vukićević en Mozilla. Notables primeras aplicaciones de WebGL incluyen Google Maps y Zygote Body.