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Rêves d’Athanor avec J.P. Percheron De la Spagyrie à l'Alchimie...... Voilà une belle transition pour retrouver nos Témoins d'Ulthar...... Un samedi à la campagne ; tel est le thème en effet que vous propose maintenant l'ODS, sur fond de transmutation alchimique. On y rajoutera la saveur d'un délicieux barbecue et l'ambiance d'une chaude amitié...... Philippe Marlin (c) J'ai rencontré Jean-Pascal Percheron en 1996, au hasard d'une correspondance associative. L'Alchimie m'a toujours fasciné, fasciné et dérouté. Concret, précis, tels sont en effet les deux termes qui m'ont toujours accompagné dans mes recherches sur l'Art Royal. " J'ai relu récemment " L'Or du Millième Matin ", d'Armand Barbault (Editions Premières et J'ai Lu), afin de préparer une interview avec le fils de cet alchimiste sur lequel Fred Demma [3] avait pu mettre la main. La seconde est tout à l'honneur des Editions Ramuel. " .......je vous recommande fortement " Le Cours d'Alchimie ", signé du Docteur Alphonse Jobert. Samedi 26 juin 1999. ........

THE SACRED ART Of ALCHEMY Much to his astonishment, C. G. Jung discovered that the ancient art of alchemy was describing, in symbolic language, the journey that all of us must take towards embodying our own intrinsic wholeness, what he called the process of “individuation.” The ancient art of alchemy was chiefly concerned with changing something of seemingly little value into something precious, of transforming lead into gold, thereby creating the “philosophers’ stone” (the “lapis philosophorum”). Alchemy is all about creating wealth. The “famous secret,” and the basis of the alchemical opus is the unique prima materia, which is the chaos and raw material out of which the refined substance or “gold” is produced. The obscure prima materia re-presents and reflects back to us (through our inner experiences as well as our experiences in the outer world), our underdeveloped, inferior function, our growing edges, the places where we are not consciously related to ourselves.

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Cabala mineralis manuscript The Alchemy web site on Levity.com The mine of our mercury is our saltpetre not that of the vulgar. Our sharp bitter vitriol is not that of the vulgar Our ammoniac is not that of the vulgar The sprout of Mercury. Our mercury. Two to more than three parts of our mercury dissolve one part of the common moon or sun, and they become inseparably one spongeous porous body, which is called our moon or sun, not the common. The sophic calcination of the sun. The sophic putrefaction. The Germination of vegetation. The white sulphur. Volatilisation through liquid. Volatilisation through dryness. The red sulphur. Another fermenation, the Imbibition of the stone. The stone of the wise. Let the eternal God be praised and may his grace be unceasing. The Second Book Le Jardin Hermétique J'ai fait un rêve, un des ceux qui sont par sa qualité évidemment très rares est ne sont pas des produits de l'activité de l'inconscient, au contraire il m'a semblé être un moment d'un état supraconscient bien défini. Il m'a fait sentir (et entendre) le suivant: il y a deux niveaux de perception, un réel, état de réveil métaphysique, et un autre qui est notre état d'éveil ordinaire, fait d'intérprétations sécondaires et qui fonctionne comme un magnet irrésistible qui nous amène au sommeil métaphysique (ce 'sommeil' est notre état ordinaire d'éveil). Avec l'âge on devient de plus en plus conditionnés à codifier notre expérience à travers le filtre des intérprétations sécondaires; c'est pour cela que les enfants, qui sont moins conditionnés que nous par les catégories de ce plan sécondaire, sont plus aptes à briser ce 'sommeil' et donc à voir la réalité qui est à l'origine des mécaniquement codifiés par nous et transformés en concepts fantaisistes et sécondaires. retourner L'Apocalypse.

The Alchemy of Time: Understanding the Great Year & the Cycles of Existence Jay Weidner, New DawnWaking Times The age of iron has no other seal than that of Death. Its hieroglyph is the skeleton, bearing the attributes of Saturn: the empty hourglass, symbol of time run out… – Fulcanelli The inspiration for this article comes from my almost nineteen years of research into the Great Cross of Hendaye and the French alchemist Fulcanelli. The unknown, anonymous, alchemist Fulcanelli in his masterpiece The Mysteries of the Cathedrals first brought the cross at Hendaye, France to the world’s attention. While the details of this research can be found in other articles written by myself and in the two books I co-authored,1 it can be stated that the Great Cross at Hendaye appears to be describing not only the end of the great four ages of the Hindu Yuga system but also the four ages of alchemical chronological time keeping. According to the mythology of the Yuga system, there are four ages of life and time on our planet. The Precession of the Equinoxes The Quality of Time

Free forum : OPPT Court Cases Greek diacritics Greek orthography has used a variety of diacritics starting in the Hellenistic period. The complex polytonic orthography notates Ancient Greek phonology. The simple monotonic orthography, introduced in 1982, corresponds to Modern Greek phonology, and requires only two diacritics. Polytonic orthography (πολύς "much", "many", τόνος "accent") is the standard system for Ancient Greek. The acute accent ( ´ ), the grave accent ( ` ), and the circumflex ( ͂ ) indicate different kinds of pitch accent. The rough breathing ( ῾ ) indicates the presence of an /h/ sound before a letter, while the smooth breathing ( ᾿ ) indicates the absence of /h/. History[edit] The Lord's Prayer in a 4th-century uncial manuscript Codex Sinaiticus, before the adoption of minuscule polytonic. The original Greek alphabet did not have any diacritics. Introduction of breathings[edit] An example of polytonic text from a Byzantine manuscript, of 1020 AD, displaying the beginning of the Gospel of Luke (1:3-6) Description[edit]

JPP Samedi 7 juillet 2001 : Réunion odésienne à la Grande Loge à l'occasion du passage à Paris de notre ami alchimiste Jean-Pascal Percheron, accompagné de sa petite famille ; réunion qui s'inscrit de droit dans le Livre des Records Odésiens puisque, pour les plus fidèles, elle aura duré de midi à une heure et demie du matin.......... Julie et son frère Sylvain sont arrivés un peu en avance, afin de me donner un coup de main pour dresser le buffet. Julie vient de décrocher son bac avec mention bien. Comme " elle est grande maintenant ", je lui offre un exemplaire de la Magie Sexuelle et Amoureuse de Marc-Louis Questin. Elle me promet d'en faire le meilleur usage et de me rédiger un compte-rendu de ses impressions après..... lecture ! Les absents ont toujours tort et on regrettera l'absence de Pat Clot qui a cédé sa place à Greguti........ J'ai rencontré pour la première fois JPP en 1999, lors d'un séminaire alchimique dans sa résidence près de Vendôme. Mais la suite est pour Julie.........

Advanced Meditation Guide Basic instructions Sit in a comfortable position with your back straight, the crown of your head ‘pulled upwards’ and your chin turned in a little towards your chest. If you feel any pain in the knees or in the back, sit a little bit higher on a cushion. It is of essential importance that you can relax deeper and deeper, and potentially even fall asleep while sitting. If this is not the case, choose to sit in a chair or to lie down on your back. During the meditation, try to concentrate on the physical, bare, sensations of the breath. Start with 5 minutes twice a day. Intermediate instructions. When you are around the 10 minute mark you probably noticed already the crazy habitual stream of thoughts. The more you meditate, the more you will notice that thoughts are just clouds passing by in the mind space. When you run after your thoughts, you are like a dog chasing a stick. The next step is to go deep into the sensations. Advanced Instructions 1. Continue focusing on the breath. 2. 3.

AMERICAN KABUKI Symbols and their meaning Introduction: Occult symbols are fast replacing Christian symbols in our culture. Therefore, we encourage you to use this list to warn others, especially Christian children who intentionally wear and display them because they are popular. Keep in mind that many of these symbols have double or multiple meanings. For example, the pentagram has been used to transmit occult power in all kinds of rituals for centuries, but to Christians the same shape may simply represent a star -- a special part of God's creation. Warning Concerning Symbols In the world of the occult, many symbols are imbued with power by the magician working in conjunction with the demonic spirit world. You may want to read Popular Occultism and study the following Scriptures: 1 Corinthians 10:18-22; 2 Corinthians 6:14; Deuteronomy 4:15-24; Deuteronomy 32:16-19; 2 Thessalonians 2:7-12 Endnotes: 1.

Beya Éditions > Livres, alchimie, hermétisme Les Éditions BEYA se consacrent à la cabale chymique. Elles proposent tantôt des textes, originaux français ou traductions, encore méconnus ou devenus inaccessibles, méritant en tout cas une édition ou une réédition, d'auteurs dont la réputation de cabaliste ou d'alchymiste n'est plus à faire ou au contraire, demande à être exhumée et réhabilitée; tantôt un ensemble d'articles sur un thème propre à la cabale et à l'alchymie. La publication des ouvrages se veut prestigieuse dans le bon sens du terme: régulière autant que possible, solide et de bonne qualité, non seulement quant au contenu mais aussi quant à la forme. Les collaborateurs sont une garantie de savoir et de savoir-faire. Le nom BEYA, d'origine hébraïque et biblique, et en usage chez les alchymistes, exprime ce lien indissoluble entre cabale et chymie. Puisse BEYA aider le lecteur à voir plus clair et à s'orienter dans le labyrinthe inextricable des textes hermétiques. CATALOGUE PDF / 74 KB's

StumbleUpon Zeno's "Paradox of the Arrow" passage from Biocentrismby Robert Lanza M.D.Related Posts:The Paradox Of The Infinite CircleThe Liar ParadoxThe Barber Paradox Tags: paradoxes Posted in Time Comments It's just an exercise in logic by an ancient philosopher.

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