background preloader

הענן החינוכי

הענן החינוכי

אזרחות "שום אדם איננו אי, שלם לעצמו. אדם הוא חלק מיבשת. מותו של כל אחד גורע משהו ממני, מפני שאני מעורב במין האנושי. לכן, לעולם אל תבקש לדעת למי צלצלו הפעמונים, לך הם צלצלו." ג'ון דן מורי האזרחות- מחנכים יקרים, מקצוע האזרחות עליו אנחנו אמונים מעניק לאנשים צעירים- תלמידי בית הספר- משקפת, מפה ומצפן איתם יוכלו למצוא את דרכם במציאות החברתית בישראל. תוכנית הלימודים שלנו מעלה שאלות יסוד הקשורות במלאכת החיים: מהי החברה שבה אנו רוצים לחיות? בשיעורי האזרחות, לעתים כל שנדרש הוא להביט לרגע מעבר לחלון, או להתבונן פנימה אל קבוצת התלמידים בכיתה, כדי להכיר את המורכבות והגיוון הקיימים בתוכנו. מחזקת את ידיכם ומוסיפה את ברכתו המיוחדת של כבוד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בפתיחתה של שנת הלימודים הזו שכמו נכתבה במיוחד עבורנו: שנת 2014, מערכת החינוך העברית עומדת איתן על שתי רגליה, אבל אתם המורים מרגישים לעיתים, במלחמה, בודדים בחזית. אתם, חוד החנית במאבק על עתידה וזהותה של מדינת ישראל, היהודית והדמוקרטית. בפתח שנת הלימודים החדשה אני מאחל לכם שתצליחו לחנך ולא רק ללמד. היו ברוכים בשליחותכםשלכם בהערכה רבה,

ביולוגיה השרת העלים בעת הכניסה לשלכת הסתיו היא תהליך הדרגתי, שבו הצמח מגיב לגירויי סביבה מתאימים כמו ירידה בטמפרטורה או שינוי באורך היום (התארכות הלילה). שני האותות מכוונים תהליכים שונים כמו שלכת, התעוררות ניצנים, פריחה וצמיחה. קצב הפעילות, הכולל תקופת תרדמה ושלכת, מקורו בגורמים תורשתיים שהתבטאותם מושפעת מאותות הסביבה השונים. קליטת האותות הסביבתיים גורמת לשינויים פיסיולוגיים ומורפולוגיים בצמח. עם קליטת האות המתאים חל שינוי במאזן ההורמונים של הצמח: משתנה היחס בין הורמוני הצמיחה והורמוני הנשירה. שינוי זה מוביל לפרוק חומרים אורגניים שונים בעלים, כמו חלבונים, סוכרים, חומצות גרעין וכלורופיל. הרס הכלורופיל מלווה בהבלטת פיגמנטים אחרים המצויים בעלים, כמו קרטנואידים (צבע כתום) וקסנתופילים (צבע צהוב). מידע נוסף על שלכת ותרדמת חורף בעצים ובשיחים- במאמר מאת: ד"ר לאה אקשטיין (אקלה)

אזרחות Congratulations to Tziona on her appointment as the new Chief Inspector for English Language Education! Tziona - I wish you only the best. May you meet the challenges that await you with creativity and positive thinking. May you continue to pursue your passion for improving English language education in Israel. Here are the opening remarks that our new Chief Inspector for English studies in Israel, Tziona Levi, gave at ETAI: Good morning everyone. I feel very honored and humbled to stand here before you today as the new Chief Inspector for English studies in Israel. My name is Tziona Levy. I have always loved learning, and it is this love of learning that drives me to learn from you English teachers, about your students' specific needs and how you think we can move English instruction forward. I was asked at the interview last week why I wanted the job. Working in learning communities you can discuss hopes and dreams for your students, share your vision, inspiration.

Related: