background preloader

Why Your Brain Loves Good Storytelling - Paul J. Zak

Why Your Brain Loves Good Storytelling - Paul J. Zak
by Paul J. Zak | 8:00 AM October 28, 2014 It is quiet and dark. The theater is hushed. Many business people have already discovered the power of storytelling in a practical sense – they have observed how compelling a well-constructed narrative can be. As social creatures, we depend on others for our survival and happiness. More recently my lab wondered if we could “hack” the oxytocin system to motivate people to engage in cooperative behaviors. In subsequent studies we have been able to deepen our understanding of why stories motivate voluntary cooperation. These findings on the neurobiology of storytelling are relevant to business settings. My research has also shown that stories are useful inside organizations. Finally, don’t forget that your organization has its own story – its founding myth. When you want to motivate, persuade, or be remembered, start with a story of human struggle and eventual triumph. Related:  Narrativa

Vladímir Propp De Wikipedia, la enciclopedia libre Vladímir Yákovlevich Propp (en ruso: Владимир Яковлевич Пропп; San Petersburgo, 29 de abril de 1895-Leningrado, 22 de agosto de 1970) fue un antropólogo y lingüista ruso, dedicado al análisis de los componentes básicos de los cuentos populares rusos para identificar sus elementos narrativos irreducibles más simples. Biografía[editar] Vladimir Propp nació el 29 de abril de 1895 en San Petersburgo en una familia rusa de ascendencia alemana. Analizó los cuentos populares hasta que encontró una serie de puntos recurrentes que creaban una estructura constante en todas estas narraciones. Son una serie de treinta y un puntos recurrentes en todos los cuentos de hadas populares. La teoría de Propp se basa en un análisis estructural de la morfología de los cuentos, donde parte del corpus para llegar a la clasificación. Las funciones de Propp[editar] La serie de treinta y un puntos es la siguiente: Alejamiento. Estas funciones están agrupadas en siete esferas:

From Vision to Values Tema y premisa, clímax y resolución | escrilia Para aclararnos desde el principio definamos los términos, por un lado tenemos el tema de nuestra novela que es la esencia del relato, el eje alrededor el cual gira la narración. El tema no es algo concreto, sino un concepto abstracto, universal, algo que todos podemos entender: el sufrimiento, el heroísmo, la violencia, la crueldad, etc. Como vemos, son todas palabras que, independientemente de si transmiten un valor positivo o negativo, no se atienen a una época o a un espacio determinado. El tema de nuestra historia es lo que queda de ella cuando la reducimos a una sola palabra. Una vez hayamos decidido el tema que ha de tratar nuestra novela debemos definir nuestra perspectiva personal sobre ese tema, la mirada del autor. Si el tema era sólo una palabra que contenía la esencia de nuestra novela, la premisa es una frase que establece nuestra postura ante ese tema. Digamos que usted ha decidido a escribir una historia y quiere probar la premisa: ¿No le gusta la historia? 1. 2. 3. 4.

Eliminating Useless Meetings Ficcionario de Teoría Literaria: El concepto de ciencia ficción en Darko Suvin, I I.1. Hacia una definición del género En el ensayo siguiente, dividido en tres entregas, se discuten las relaciones entre la poética de Darko Suvin y el formalismo ruso tomando como eje las críticas de Simon Spiegel y Carl H. La importancia de discutir una nueva propuesta de análisis de la CF no reside en mostrarla libre de máculas o, peor aún, como algo constantemente mal entendido que requiere ser enderezado, sino en traer a primer plano las contingentes relaciones entre la literatura y la ciencia. En el libro de Jones se rastrea la influencia de la ciencia de Newton en la poesía inglesa del siglo XVIII. En la CF no se ensaya una crítica de la ciencia o del mecanicismo inherente a la misma desde un afuera moral, sino desde la estrategia —diría Suvin— de postular un novum y seguir rigurosamente las consecuencias del mismo. I.2. En 1979, en su libro Metamorphoses of science fiction. I.3. 3. 1.

Importance of Scheduling Nothing Transformational Change vs. Continuous Improvement | Change Management content from IndustryWeek It may sound like sacrilege to hear someone say that continuous improvement may not always be the right answer. Of course, it is the core process of lean management. But, there are times when more significant and more rapid change is required – sometimes revolution rather than evolution is called for. A couple examples: First, some years ago I was speaking at a Toyota suppliers’ conference and had lunch with a group of Japanese Toyota consultants who worked with their suppliers. This was not continuous improvement by those at the gemba. Second example: Toyota itself, in the 1990s, had a turnover rate of 25% among newly hired workers, and they were running out of workers. Third example: A Canadian health care organization that provides home care had centralized the planning and scheduling of nurses and home support workers. The customers hated it! In all three of these cases, continuous improvement could not get you there! Third thing to know: Sub-systems of the whole must be aligned.

Leadership as Salesmanship Good leaders are good sales people. Regardless of the occupation, leadership requires a degree of salesmanship, the ability to persuade others of the benefits of a good idea. "Leadership is leaders inducing followers to act for certain goals that present the values and the motivations—the wants and needs, the aspirations and expectations—of both leaders and followers," wrote historian James MacGregor Burns in Leadership, a landmark study of the topic. Effective leadership enriches both leader and follower. Salesmanship, it must be said, has acquired somewhat of a tarnished image. Inherent within salesmanship is a degree of enthusiasm. Kroc, however, was more than a salesman. We must, however, take care not to let our enthusiasm for an idea overwhelm logic or rationality. Yet many great companies would be nowhere today without the persistent prodding and nudging of their own employees to make change. Good sales people know their product isn’t for everyone. So how can you sell an idea?

Analyse attractivité secteur - matrice Mc Kinsey La matrice McKinsey (GE-McKinsey nine-box matrix) est devenu un outil classique d'analyse et de décision en matière de gestion de portefeuille. L'approche propose permet à une entreprise multibusiness de prioriser ses choix d'investissements parmi ses business units (BUs). L'intérêt de la matrice McKinsey est de proposer un outil simple, qui avec deux paramètres détermine la probabilité de "futur" d'un Domaine d'Activité Stratégique (DAS). Il s'agit d'une part de l'attractivité de ce secteur pour l'entreprise et les atouts de l'entreprise sur ce secteur d'autre part. L'évaluation des différentes Business Units et leur positionnement sur la matrice fournit aux décideurs une carte pour le management du portefeuille entier. L'attractivité du secteur Représentée sur l'axe vertical, l'attractivité du secteur représente la difficulté (ou facilité) relative pour un candidat moyen de faire du profit sur une longue période. L'attractivité du secteur pour l'entreprise Les zones de la matrice

DantotsuPM.com

Related: