background preloader

The Movie Business: The Definitive Guide to ... - Google Book Se François Truffaut à propos du métier de réalisateur, vidéo François Truffaut à propos du métier de réalisateur, vidéo Art et Culture Cinéma - Archives vidéos Art et Culture Cinéma Copyright - Canadian Intellectual Property Office Copyright Tab list Guide to copyright End of this tab panel.Return to the tab listor continue to the rest of page. I want to... Learn Apply Online services Resources Featured E-filing: Save time and money Register in 5 days! News There is no recent news at this time. More information Additional copyright information Copyright legislation Date modified: loading

MoviePitch: Sell Your Idea to Hollywood UPDATED EXCLUSIVE: PRIMER-Director Shane Carruth Prepping UPSTREAM COLOR For November Start EDIT: I’ve gotten more details about the project and I can confirm a few things for absolute fact: • The film is a new thing, unrelated to A Topiary. That project is still active and expected to shoot next year, but Upstream Color is its own thing and said to be a perfect kind of movie if you’re a Shane Carruth fan. • This is definitely a small, under-the-radar affair that looks to be very nearly as controlled and intimate as Primer. There’s no director for whom I’ve crossed my fingers tighter than Shane Carruth over the last few years. Currently going under the title Upstream Color, the film is in the process of casting and prepping for a shoot that will last forty days from early November through the end of January. It’s unclear if this film is based off the same script that Carruth shopped around for some time called A Topiary, which was described by those who read it as an “insane” follow up to his first film.

Nicola Leone Screenwriting: Screenplay, How to Write, Screenplays, Screenwrit Théorie du film documentaire (Penser le cinéma documentaire : leçon 3) - TCP - Université de Provence Pour vous donner grosso modo le cheminement que je voudrais suivre, j’ai retenu trois points qui me semblent permettre de rentrer dans le sujet. Premièrement : est-ce que dans l’ensemble de la production audiovisuelle il serait possible de distinguer selon vous ce qui serait du documentaire, et ce qui n’en serait pas. Donc aussi la différence entre documentaire et fiction, entre documentaire et reportage. A partir de là, dire s’il y a différents types de documentaires… Et dernier point, est-ce que vous connaissez dans le milieu universitaire ou autre des voix qui s’écartent de votre manière d’appréhender les choses et qui auraient une autre approche finalement… une autre manière de comprendre le documentaire. Donc, pour commencer, comment on distingue le documentaire de la fiction ? Distinguer le documentaire de ce qui n’est pas le documentaire, c’est une question débattue depuis longtemps, dont on n’a certainement pas fini de débattre et qui est selon moi absolument centrale. Voilà.

335 Free Filmmaking Tools | VashiVisuals Blog Free tools I use every day for my editing jobs I’m always on the lookout for tools and assets that make my film editing and post production workflow easier, quicker and more efficient. Many of them can be expensive and very specific to certain tasks…others are free and just as effective. I’ve shared many of these in the past…but now I have compiled an updated list of all free assets on this one page. Every filmmaker can now easily harness the power of the creative and generous people that provided all these tools and assets. There are many other free plugins/presets/templates available on the interwebz…but I wanted to share only the ones I use on a daily basis. Vashi Visuals Pancake Timeline Adobe Premiere Pro CC Template with 2 timelines for easier editing Jarle’s Presets 2.0 A collection of 89 free presets for Premiere Pro that I use every day Creative Impatience 4 Premiere Pro plugins (Feathered Crop, Vignette, Power Window, Temperature) Vegasaur 20 Light Leaks (1920×1080 h.264 .MOVs)

PopMatters - Belgique, 7ème Art et Palme d'Or Il faudra attendre la fin de la première guerre mondiale pour pouvoir vraiment parler d'un Cinéma Belge mais ce sont ces pionniers qui permettront la naissance de l'école documentariste avec Henri Storck (Misère au Borinage, 1933) et surtout l'émergence bien plus tard de réalisateurs d'exception en ce compris, dans la catégorie film d'animation. Cependant, que seraient ces réalisateurs sans la qualité des acteurs, scénaristes, compositeurs qui sont issus de nos régions et surtout de nos écoles (INSAS, IAD, ...). Là encore, difficile de n'oublier personne mais rappelons simplement quelques acteurs d'exception : Benoît Poelvoorde Emilie Dequenne Natacha Régnier Cécile de France Olivier Gourmet Pascal Duquenne Marie Gillain Jérémie Rénier Jacques Brel Annie Cordy ... mais aussi quelques compositeurs de génie comme Toots Thielemans (dans "Macadam Cow-Boy"), Wim Mertens (dans le "Ventre de l'Architecte de Greeneway 1986. Dans tout Bruxelles Bruxelles Wallonie Brabant Wallon : Hainaut :

Production-Now.com Blog MovieBytes® - Screenwriting Contests, Screenwriting Competitions Vol au-dessus du 7e art

Related: